• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

Ett stort grattis ninnalilltroll!!

Så var det fredag igen, skönt! Några trevliga planer till Valborg?
    Själv ska vi och titta på majbål här i byn, sen åker vi hem till oss och grillar tillsammans med min syster och hennes familj. En lugn och skön valborg alltså

• Fröken Löken

Ninnalilltroll: Stort grattis till er! Vilken tur att allt gick bra ändå!
    Välkommen till bebistråden sen! :)

Valborg här blir också lugn! Vi bor bara 100 meter ifrån där elden ska va så det lär ju bli high life utanför men vi håller oss på behörigt avstånd den här gången!
    Mina systrar och deras familjer kommer hit på grill och bebisgos! :)

• mammaE2011
    NinnaLilltroll skrev 2011-04-28 19:31:15 följande:
    Har varit på koll o varit inlagd pga blodtrycket till o från i ca två veckor. Och nu är det dags igen...

Men jag klagar inte för bredvid mig ligger världens finaste pojke och snusar och gnyr. Han tittade ut idag vid lunchtid och allt ser bra ut.

Jag kom in till förlossningen halv 6 imorse och efter en natt med värkar och vattenavgång så var jag fullt öppen när jag kom in. Så lyssna inte allt för mycket på personalen när de säger att man ska ta det lugnt och att det inte är någon brådska framförallt inte för förstagångsföderskor.
    Jag ringde in flera gånger under natten o ville komma in. Men de tyckte att jag skulle vänta bl.a. för att jag var lugn o verkade klara av mina värkar bra. Jo så bra att jag var öppen 10 cm när jag väl kom in.

Oj ett långt inlägg.
    Är iallafall så himla glad för att allt gick bra o lillkillen verkar må bra.
    Grattis! Och det är så jag befarat ska hända mig!! Komma in "försent". Under hur lång tid hade du haft regelbundna värkar? Har du haft mycket förvärkar sedan tidigare? Och när gick vattnet?
  • TeamX
    jakeline skrev 2011-04-28 18:44:40 följande:
    Pratade just med FK och iom att jag jobbat heltid i över ett år sedan sist så är det inga problem för mig att ut hur få eller många dagar jag vill innan barnet är fött. Phew. 
    Men vad sur jag blir....hon frågade inte ens mig hur jag har jobbat
    utan "5 dagars regeln" innan barnet är fött verkade gälla alla oavsett.
    Det verkar som om de själva alla gånger inte är helt insata i sina egna regler *suck*
    Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX

Ninnalilltroll: GRATTIS!!!!!!!!!
    Åååååååååååhhhhhhhhh, vill också ha min lilla pojke på andra sidan magen nu

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX

7 dagar kvar till BF idag....

• Hiavatha

Grattis NinaLilltroll! {#emotions_dlg.flower}

Låter lite som när min mamma berätta om sina förlossningar, hon fick verkligen säga dem flera gånger att "NU är det DAGS!" ha ha, sedan ganska snabba förl. med. Hoppas de generna hoppade över till mig med Skrattande

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • TeosMamma

Grattis NinaLilltroll! Njut, njut, njut.... Baby

Här blir det väldigt lugn valborgshelg eftersom vi ska in på söndag kväll, känns som att jag mentalt vill förbereda mig och inte är sugen på särskilt mycket annat. orkar iofs inte heller så... Kanske en trip till en brasa med bil Flört
    Småtittar lite på brittiska kungabröllopet, alltid härligt att se en vigsel, nyfiken på hur Kate ser ut...

Ha en superskön fredagskväll alla mammaor och blivande mammor Hjärta 

• skalbagge

I morse 7:45 gick mitt vattenGlad. Har varit inne på kontroll och är hemma igen för att vänta in värkarbetet. har värkar men inte regelbundna.

Om de inte kommit igång på inom 48 timmar efter vattenavgång så blir jag igångsatt så klockan 8 på söndagmorgon har vi tid för igångsättning om det nu inte kommit igång innan dess. Med andra ord, senast söndag får vi äntligen träffa vår lille EdvinHjärta

• Friida11
    skalbagge skrev 2011-04-29 12:05:01 följande:
    I morse 7:45 gick mitt vattenGlad. Har varit inne på kontroll och är hemma igen för att vänta in värkarbetet. har värkar men inte regelbundna.

Om de inte kommit igång på inom 48 timmar efter vattenavgång så blir jag igångsatt så klockan 8 på söndagmorgon har vi tid för igångsättning om det nu inte kommit igång innan dess. Med andra ord, senast söndag får vi äntligen träffa vår lille EdvinHjärta

Åh vad kul!! Grattis! Vad mysigt att du snart får snusa bebis!!! Lycka till när allt väl sätter igång! {#emotions_dlg.flower}