• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09

Vaknar vrålhungring kl 2.30 och äter nattmacka... Känner mig ganska gravid!!! Går och lägger mig igen. Snart ska jag väl upp och kissa igen...

När jag väntade nr. 1 pratade man mycket om IKEAknäppen... Man skulle åka till IKEA för att få igång det hela. Var där igår. Hur lugnt som helst här. =)

• Ewima

Maj09: precis samma här! Funderar dessutom på att ta en sväng på IKEA imorgon

EvaChristina: Grattis till er tös! Berätta gärna mer om förlossningen sen om du vill/kan. Tycker det är jättespännande att läsa allas

• MissSindra

Åhh vad ont jag har. Har  sjukt ont mellan benen.Känns som om något är sönder/krossat där nere. Kan knappt röra benen :(.
    Frågade gubben om han har haft vild sex med mig när jag sov... då bara skrattade han =D  -Känns som fruktansvärd träningsvärk, hoppas det inte håller i 2 veckor till...

Annars har jag smärtsamma ammandragningar till och från men inget regelbundet eller så... på kvällen blir det väl kanske 30 min som kommer lite oftare men annars lugnt. Har ju dock 14 dagar till bf idag...

• Vix

Hmm man kanske ska ta och testa IKEA idag Har bf den 14:e men har fått båda mina andra barn tidigare så även fast jag vet att det inte alltid blir lika med alla barn så har jag innerst inne hoppats att få lite tidigare. Imorgon fyller jag år så kanske får man en fin födelsedagspresent

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Saso87

Ååååh, börjar tappa tålamodet nu =( trodde inte jag skulle känna såhär. BF om 3 dagar.. men känns som jag kommer vara gravid för alltid. Suck! Vill bara lägga mig ner och gråta eller nåt... haha

Fler som känner samma? Vill inget annat än att bebben ska ut nu... känner mig nästan desperat =/ 

• Loranga11

Hej!
    Hoppar in i tråden, har följt den i början och nu i slutet. Såå underbart att läsa om alla som fått sina små, stort grattis till er alla!

Jag har BF den 14 och väntar också så intensivt vissa stunder att jag blir alldeles desperat, så känner igen mig Saso87. Min etta kom BF +1 och vattnet hade gått redan BF-2 så hoppas det åtminstone blir samma och att man slipper gå över tiden. Har känningar kväll och natt, men oftast inte på dagen, vilket gör att hoppet går upp och ner hela tiden.

• Sarasbaby
    Saso87 skrev 2011-05-08 10:07:01 följande:
    Ååååh, börjar tappa tålamodet nu =( trodde inte jag skulle känna såhär. BF om 3 dagar.. men känns som jag kommer vara gravid för alltid. Suck! Vill bara lägga mig ner och gråta eller nåt... haha

Fler som känner samma? Vill inget annat än att bebben ska ut nu... känner mig nästan desperat =/ 
    Oh yes, BF på onsdag. Stor suck. Jag är helt galet rastlös nu, får lätt panik av att tänka på att det kan bli nästan tre veckor till... 
  • sarasessi

Grattis Kottemor! :)

Saso87
    : Jag känner igen mig. Har bf nästa söndag den 15 maj och har senaste veckan blivit något helt galet otålig. Detta har varit min första lediga vecka och den har känts som minst tre veckor. Har hört att det är ärftligt hurvida man går över tiden eller inte. Så en fråga till er som redan fått era barn: Kan ni se att det är genetiskt när bebis valde att komma ut? Min mamma gick över 5 dagar med mig (första barnet), 6 dagar med min syster och maximala 3 veckor med min bror. Min bm tror på att det kanske gör att jag går över en vecka iaf.

• Åsasåsa
    sarasessi skrev 2011-05-08 10:45:11 följande:

Saso87: Jag känner igen mig. Har bf nästa söndag den 15 maj och har senaste veckan blivit något helt galet otålig. Detta har varit min första lediga vecka och den har känts som minst tre veckor. Har hört att det är ärftligt hurvida man går över tiden eller inte. Så en fråga till er som redan fått era barn: Kan ni se att det är genetiskt när bebis valde att komma ut? Min mamma gick över 5 dagar med mig (första barnet), 6 dagar med min syster och maximala 3 veckor med min bror. Min bm tror på att det kanske gör att jag går över en vecka iaf.
    Jag har också BF 15 maj :) inga större känningar av att nånting är på gång men det behöver man ju inte känns heller, tycker det är läskigt att det kan starta när som helst...

Min mamma födde alla oss tre syskon ca 2 veckor före BF och min sambo föddes 10 dagar för tidigt så jag hade hoppats på att redan ha vår bebbe i famnen vid det här laget. Väntan är olidligt lång nu, känns som om man håller på att bli galen och är gråtfärdig nästintill varje dag. Kom nu pluttan, vi väntar så på dig!
  • Maruid
    sarasessi skrev 2011-05-08 10:45:11 följande:

Saso87: Jag känner igen mig. Har bf nästa söndag den 15 maj och har senaste veckan blivit något helt galet otålig. Detta har varit min första lediga vecka och den har känts som minst tre veckor. Har hört att det är ärftligt hurvida man går över tiden eller inte. Så en fråga till er som redan fått era barn: Kan ni se att det är genetiskt när bebis valde att komma ut? Min mamma gick över 5 dagar med mig (första barnet), 6 dagar med min syster och maximala 3 veckor med min bror. Min bm tror på att det kanske gör att jag går över en vecka iaf.
    Jag har funderat på det där med genetik och tid. För hur gör man då om min syster är född en månad för tidigt och jag är född tre veckor försent av samma mamma?
    Min syster födde sin son på BF+1.
    Mitt förra barn kom på BF+13.

Hmm.. Jag vet inte vad man ska tro men försöker helt lägga tidsspekulationerna på hyllan. Idag ska jag fortsätta förbereda mat till frysen och baka bullar. Sedan börjar det väl bli dags att fundera lite mer över namngivningen och hur vi ska göra med mat då. Ja, man får roa sig helt enkelt.