• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Neith

Tack söta ni för gratulationerna! :) Hjärta
    maken mådde till slut lite bättre och ville göra något för mig idag, så det har blivit en del turer till olika affärer och två par skor rikare blev jag också. Skönt att kunna vandra runt som en anka i nya skor iaf :)
    Min vattenspridare har stängts för dagen och äntligen är jag på bra humör igen!

Inte för att jag planerat att slita ut skorna idag, utan nu blir det strax middag med maken följ av soffmys. Inte behöver man några nya skor på sig då inte, utan ikväll blir det att unna sig godsaker utan att få dåligt samvete! 

Fröken Löken: Tack ska du ha däääga, antar att du har en massa bebismys hemma nu :)
    Hoppas vi stöter på varann någon gång snart så man får se din lilla sessa!  

• Lovelyness

grattis Neith!

På tal om skor så känns det som ett lite trist kapitel just nu, jag går nog över till flipflops väldigt snart. Måste bara måla mina tånaglar först, något jag insåg idag var jättesvårt. Jag når väl fan inte mina tår!!

• Maruid

Ja, skor ja. Igår gick jag på restaurang i senakers. Det fanns liksom inget annat alternativ efter att ha provat garderobens alla skor. Och ska jag vara helt ärligt så är inte kläderna sköna heller men dem kan man ju inte gärna vara utan.

Har för övrigt kommit till ett problem i mitt maniska matlagande och bakande. Utrymmesbrist. Fick ringa modern och fråga om mina bullar kan få bo i hennes frys för efter en ordentlig storhandling och allmänt matförberedande fram och tillbaka fanns där inget utrymme att ge på längre. Å andra sidan får man väl vara tacksam för att vi inte kommer behöva leva på kebab veckan efter bebisens ankomst.

• Vix

Svårt med skor här med. Har hittat flera snygga men vågar inte köpa då man känner som man går på ballonger nu. Idag har det känts som någon har (ursäkta uttrycket) kört upp en kniv mellan benen, under ett flertaget gånger under dagen och grymt mycket förvärkar. Någon fler med den erfarenheten? Gick in i vecka 40 (39+0) nu så nu är det nära

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • JosefineK

BF + 8 dagar idag...  Om han inte fòtts innan tisdag blir jag inlagd fòr igàngsàttning onsdag morgon. Kànns lite skònt att veta en "sista mòjliga dag" men jag hade gàrna sett att han kom av sig sjàlvt... 
    Bòrja tappa tàlamodet, det àr asvarmt (30 gr idag) och kànner mig ful, fet och svullen. Inga skor passar och jag ser ut som en valross i alla klàder jag àger.
    Nej usch vad jag làter negativ, sorry Skäms 
    Anyway, làngtar till onsdag!!

• morotsland
    JosefineK skrev 2011-05-08 20:55:35 följande:
    BF + 8 dagar idag...  Om han inte fòtts innan tisdag blir jag inlagd fòr igàngsàttning onsdag morgon. Kànns lite skònt att veta en "sista mòjliga dag" men jag hade gàrna sett att han kom av sig sjàlvt... 
    Bòrja tappa tàlamodet, det àr asvarmt (30 gr idag) och kànner mig ful, fet och svullen. Inga skor passar och jag ser ut som en valross i alla klàder jag àger.
    Nej usch vad jag làter negativ, sorry Skäms 
    Anyway, làngtar till onsdag!!

Är på bf+7 och förstår precis! Vad skönt med ett sista-datum nära inpå iaf. Jag får inte komma in förrän på torsdag och om allt ser bra ut blir det inte igångsättning förrän veckan efter, känns sjuuuukt länge.
  • eelliinnaa

Har oxå 39+0 idag mer och mer sammanslagningar ont och ömt i bäckenet. Oklar med jämna mellan rum mellan benen som en kniv som du skriver. Så det är väl normalt eftersom vi känner liknande. Är väldigt öm över mage oxå kanske har med alla sd att göra.

• Saso87
    Neith skrev 2011-05-08 15:15:30 följande:
    Min äldre syster kom två veckor efter BF och jag två veckor innan.. Hmm, kanske man prickar in BF-datumet då om man ska vara lite mitt emellan :)

Gahh, idag har jag en sådan dag då hormonerna spelar mig ett jäkla spratt och tårarna har flödat i omgångar då jag känt mig ensammast i världen. Ändå sitter maken intill mig (visserligen krasslig och inte vidare social).. Till råga på allt fyller jag år idag också och jag har iiingen aning om vad jag vill få ut av dagen. Stackars make, försöker trösta en vattenspridare, det kan verkligen inte vara en enkel uppgift. En tripp till affären, ja det blir nog dagens projekt, sen blir det nog att plantera sig i soffan igen.

Men hey, en födelsedag är bara en dag i mängden, faktiskt :)

Så, nu har jag gnällt av mig lite här också.

Ha en trevlig dag alla blivande sötmammor och alla ni som redan fått era små underverk! {#emotions_dlg.flower}
    Det verkar som mer eller mindre alla börjar bli trötta på att vara gravida i denna tråden. Har själv haft ett mindre sammanbrott idag då tårarna rann och jag kände mig allmänt nere och deppig!! Ligger och sitter obekvämt överallt och har börjat få kramp i ena skinkan från och till hela tiden. Åååh, jisses... det kan vara över 14 dagar kvar, hur orkar man det?

Nu kan jag det här med att vara gravid! Men sen när bebben väl är ute så kommer man väl att sakna sin mage. Men just nu vill jag bara kunna röra mig normalt, gå raska promenader, knyta skorna utan att det tar emot, sova på mage och få tillbaka min kropp :) det ska bli skönt!! Inte bara det, vi vill träffa lillen i magen nuuuu!!
  • Friida11

Tänkte på detta med ärftlighet har läst att även pappans gener spelar in där :) Jag kom i vecka 37 och pappan runt 38-39 så jag kan ju alltid hoppas har iaf fått mer förvärkar som gör ondare nu och det är 10 dagar kvar idag till BF, fast hade BF 13 Maj innan RUL enligt mens dårå så vi får se när den lilla behagar att komma ut :)