• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • sarasessi
    Saso87 skrev 2011-05-08 12:28:34 följande:
    Jag kom några dagar för tidigt och min bror 1 v. för tidigt, så jag tycker att jag borde ha turen på min sida =) Att INTE gå över tiden. Men vi får väl se, min mamma kände inga förvärkar eller nåt innan heller.. precis som jag. Känner lite sammandragningar ibland men inget mer. Tror det sätter igång när det väl är dags på riktigt.  Men hur kan man plötsligt bli så otålig? 

Tror att man börjar bli otålig för att man vet att det är så nära. Graviditeten har inte känts så påtaglig förrän nu tycker jag. Innan så har bebisen känts såååå långt borta och jag har istället haft en "strävan" efter nästa bm-besök, att få gå in i en ny vecka, att få inhandla och förbereda allt innan bebisen kommer m.m. Nu är jag ledig, allt är färdigfixat och bebisen enda målet :) 

Verkar som om många haft olika erfarenheter angående om det är genetiskt eller inte. Ja, vi får väl se. Jag önskar att den kom nu i veckan men gissar på 21 maj. (bf 15 maj som sagt) :)

• down under

Sitter nu i bilen på väg till bb. Har värkar ca var 5e minut. Min bm var hem till mig för två timmar Sen o kände efter hur jag låg till. Var då öppen 4-5cm o hon tyckte jag skulle åka in för vi har 10 mil till sjukhuset. Hoppas nu bara att bebis vill komma i natt så vi inte behöver åka hem tomhämta igen.. Uppdaterad så fort jag kan!

• Ewima
    down under: Åh så spännande! Nu borde väl bebis komma, kanske på självaste bf hon med ;)

Nu är det fjärde natten i rad som jag vaknar 03:00 och kan inte somna om. Ända som hjälper är en nattmacka (eller två;) och ett glas mjölk. O självklart lite hederlig familjelivCool

-Håller kroppen på att förbereda inför amning o sömnlösa nätter tro? Och jag som ff jobbar heltid kommer sitta o sova på jobbet framöver om det fortsätter.
    Och igår kom sambon hem igen, så nu nu har bebis gått från utegångsförbud till vräkning, 

Nu körs det stenhårt på: färdknäppande, stark mat, powerwalks, hallonbladste, ananas, daddlar -Har jag missat något? 
  • jakeline
    down under skrev 2011-05-08 23:57:59 följande:
    Sitter nu i bilen på väg till bb. Har värkar ca var 5e minut. Min bm var hem till mig för två timmar Sen o kände efter hur jag låg till. Var då öppen 4-5cm o hon tyckte jag skulle åka in för vi har 10 mil till sjukhuset. Hoppas nu bara att bebis vill komma i natt så vi inte behöver åka hem tomhämta igen.. Uppdaterad så fort jag kan!
    åh vad spännande! Hoppas bebis är punktlig!

Här har är det relativt lugnt. Första föräldraledigadagen... och utan sovmorgon så klart... Tyckte gott att maken som ändå ska pallra sig till jobbet hade kunnat gå upp, men icke. Och då var det ändå han som hade sovmorgon igår... *mutter* Har en del onda förvärkar till och från, men för det mesta verkar det bara vara gaser. Bönan får jag kika ut den här veckan då svärfar fortfarande är sjukskriven och kan komma hit relativt fort.

BB-väskan är iaf så gott som färdigpackad och förlossningsplanen skriven. Bebiskläder tvättade och vikta. Syskonvagn inköpt och vaggan står snart redo för sin nya gäst.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Vix
    Åh vad härligt, blir avis på dig Hoppas du har lilla tösen i din famn nu eller snart iallafall
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • morotsland
    Ewima skrev 2011-05-09 04:19:34 följande:
    down under: Åh så spännande! Nu borde väl bebis komma, kanske på självaste bf hon med ;)

Nu är det fjärde natten i rad som jag vaknar 03:00 och kan inte somna om. Ända som hjälper är en nattmacka (eller två;) och ett glas mjölk. O självklart lite hederlig familjelivCool

-Håller kroppen på att förbereda inför amning o sömnlösa nätter tro? Och jag som ff jobbar heltid kommer sitta o sova på jobbet framöver om det fortsätter.
    Och igår kom sambon hem igen, så nu nu har bebis gått från utegångsförbud till vräkning, 

Nu körs det stenhårt på: färdknäppande, stark mat, powerwalks, hallonbladste, ananas, daddlar -Har jag missat något? 
    Fotmassage!
  • Sofi 79

Vad fantastiskt att BM kom hem innan! Precis så har jag tänkt de senaste dagarna att jag skulle vilja ha det. Att man kunde ringa när något var på gång och så kom en barnmorska hem till en, undersökte och avgjorde om det var dags att åka in eller inte. Undrar om man inte skulle spara en massa resurser på det viset? Och skänka lugn till oss som vill vara hemma så länge det bara går!
    Jag bor dessutom irriterande nära sjukhuset, så de skulle i princip kunna smita över hit och tillbaka inom en kvart!
  • Nojnen

Down under: Ååhh, vad jag blir avis. Hoppas du har din lilla baby i famnen nu och att allt har gått bra.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • eelliinnaa

Varje gång jag vaknat klart vilket har varit extra många gånger så har jag haft sån mensvärk/molvärk. Fortsatt nu på morgonen plus att det känns i ryggen. Gör inte jätte ont men det känns. Hur fan vet man att det börjat lite smått eller att kroppen bara retas? Jag tror på det sista. Tar mig en frukost och väntar. Fortsätter det får jag ta fram klockan och kanske ringa älskling och skrämas lite.