• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87

Grattis alla mammor =) är det bara jag som tycker att alla föder före BF? Hoppas det gått bra för er alla! Själv har jag precis kört en ordentlig förlossningsstädning här hemma, nu vill jag att det ska sätta igång!!!

• Jodi
    Maruid skrev 2011-05-06 11:33:12 följande:
    Grattis! Gick allt bra och mår ni bra?
    Det gick bra, förlossningen var en pärs men jag kan trösta er med att man börjar förtränga dag en på en gång. Jag hade inte förväntat mig att man skulle bli så himla trött, hade inga krafter kvar när det var dags för krystningsskedet...Men man fixar det ju på nåt sätt! Han hade ena handen uppåt dessutom, därför var det lite meckigt att få ut honom på slutet.

Intressant är ju hur mycket energi man har efteråt! Jag har bara sovit enstaka stunder de fyra sista nätterna och ändå är jag inte helt förstörd! Fast idag kom amningen igång på riktigt och då är man ju lite känslig om man säger så...

Pojken vägde 3900 och var 51cm, så helt "genomsnittlig". Kan fortfarande inte fatta att jag har fött ut honom!
  • Maruid
    Jodi skrev 2011-05-06 12:59:54 följande:
    Det gick bra, förlossningen var en pärs men jag kan trösta er med att man börjar förtränga dag en på en gång. Jag hade inte förväntat mig att man skulle bli så himla trött, hade inga krafter kvar när det var dags för krystningsskedet...Men man fixar det ju på nåt sätt! Han hade ena handen uppåt dessutom, därför var det lite meckigt att få ut honom på slutet.

Intressant är ju hur mycket energi man har efteråt! Jag har bara sovit enstaka stunder de fyra sista nätterna och ändå är jag inte helt förstörd! Fast idag kom amningen igång på riktigt och då är man ju lite känslig om man säger så...

Pojken vägde 3900 och var 51cm, så helt "genomsnittlig". Kan fortfarande inte fatta att jag har fött ut honom!
    Haha, jag känner igen vad du bekriver från förra gången jag fick barn. Från det att vi åkte till sjukhuset tills dess att jag åkte hem från hotellet vilket nästan var en hel vecka så minns varken jag eller min man speciellt mycket. Jag vet att jag inte kunde sova, inte läsa, inte brydde mig om att titta på tv osv och var helt i min egen lilla värld med bebisen. Precis som man får någon omänsklig form av energi så till och med när min man sov med barnet kunde jag bara sitta och stirra rakt framför mig och vara helt förundrad. Hur häftigt som helst ; )

Skönt att höra att det har gått bra i alla fall, att han är ute och mår finemang. Själv ska jag dricka mer hallonbladste, fredagsstäda och tja... vänta  : D
  • Vix

Grattis till alla bebisar
    Själv väntar jag har 8 dagar till bf.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • bellbar
    Jodi skrev 2011-05-06 10:10:20 följande:
    Den 3/5 kl 22.18 på kvällen (BF 1/5) kom vår lilla gosse till världen! Det började 2/5 på kvällen med att vattnet gick utan värkar, sen på natten satte det igång!
    grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Nojnen

Varning för gnäll!!

Var och handlade nyss och träffade, som vanligt, några man känner i affären. 4 av 5 trodde att jag skulle ha om en månad. Alltså att jag var i månad 8. Det tycker jag är lite irriterande.
    Jag har ingen rund och fin mage eftersom jag har gått ner så mycket i vikt (60kg) 10-11månader innan jag blev gravid, så har de flesta inte sett mig på ett tag (vintertid känns det som om man går i ide). Dessutom känns det som om bebben ligger långt in i mig.
    Ibland hör jag andra som är gravida att de klagar över att magen tar emot, svårt att knyta skorna mm. Jag känner mig bara "tjock" igen och tycker inte att det är något problem att röra på mig. (Jo, ja, det är ju tur för mig, men jag känner att jag "missar" hur det är att vara gravid)
    Ååhhh, behövde bara gnälla av mig lite...

För er som vill se hur jag ser ut i månad 9 är här en bild: www.familjeliv.se/Hem/nojnen/galleri.php?cur_...#

Solig Grattis till alla som fått sina bebisar!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • MissSindra
    Nojnen skrev 2011-05-06 18:25:31 följande:
    Varning för gnäll!!

Var och handlade nyss och träffade, som vanligt, några man känner i affären. 4 av 5 trodde att jag skulle ha om en månad. Alltså att jag var i månad 8. Det tycker jag är lite irriterande.
    Jag har ingen rund och fin mage eftersom jag har gått ner så mycket i vikt (60kg) 10-11månader innan jag blev gravid, så har de flesta inte sett mig på ett tag (vintertid känns det som om man går i ide). Dessutom känns det som om bebben ligger långt in i mig.
    Ibland hör jag andra som är gravida att de klagar över att magen tar emot, svårt att knyta skorna mm. Jag känner mig bara "tjock" igen och tycker inte att det är något problem att röra på mig. (Jo, ja, det är ju tur för mig, men jag känner att jag "missar" hur det är att vara gravid)
    Ååhhh, behövde bara gnälla av mig lite...

För er som vill se hur jag ser ut i månad 9 är här en bild: www.familjeliv.se/Hem/nojnen/galleri.php?cur_...#

Solig Grattis till alla som fått sina bebisar!!
    Blev ju nyfiken på din mage nu men ser "bara" bilden från V25 =)
  • EvaChristina

Har sedan 13-tiden ganska regelbundna sammandragningar som gör ont. Inget svårhanterat ont, bara ondare än jag hittills upplevt förvärkarna. Har aldrig tidigare haft såhär regelbundet återkommande förvärkar. Betyder det att något är på gång, tro? De kommer med i genomsnitt 5,30 min mellanrum (allt från 10 min mellan till 3,30 min mellan) och är ca 30 sek långa.

Åh, hoppas det betyder att något händer nu!

• Maruid
    EvaChristina skrev 2011-05-06 19:00:27 följande:
    Har sedan 13-tiden ganska regelbundna sammandragningar som gör ont. Inget svårhanterat ont, bara ondare än jag hittills upplevt förvärkarna. Har aldrig tidigare haft såhär regelbundet återkommande förvärkar. Betyder det att något är på gång, tro? De kommer med i genomsnitt 5,30 min mellanrum (allt från 10 min mellan till 3,30 min mellan) och är ca 30 sek långa.

Åh, hoppas det betyder att något händer nu!
    Oj vad kul ; ) Det låter nästan som något är i görningen. Spännande!
  • Nojnen

MissSindra: Gå in i mitt galleri och välj forumbilder, då tror jag att du hittar den. EvaChristina: Det låter som om det är nåt på G. Håll oss uppdaterade!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011