Jodi skrev 2011-05-06 12:59:54 följande:
Det gick bra, förlossningen var en pärs men jag kan trösta er med att man börjar förtränga dag en på en gång. Jag hade inte förväntat mig att man skulle bli så himla trött, hade inga krafter kvar när det var dags för krystningsskedet...Men man fixar det ju på nåt sätt! Han hade ena handen uppåt dessutom, därför var det lite meckigt att få ut honom på slutet.
Intressant är ju hur mycket energi man har efteråt! Jag har bara sovit enstaka stunder de fyra sista nätterna och ändå är jag inte helt förstörd! Fast idag kom amningen igång på riktigt och då är man ju lite känslig om man säger så...
Pojken vägde 3900 och var 51cm, så helt "genomsnittlig". Kan fortfarande inte fatta att jag har fött ut honom!
Haha, jag känner igen vad du bekriver från förra gången jag fick barn. Från det att vi åkte till sjukhuset tills dess att jag åkte hem från hotellet vilket nästan var en hel vecka så minns varken jag eller min man speciellt mycket. Jag vet att jag inte kunde sova, inte läsa, inte brydde mig om att titta på tv osv och var helt i min egen lilla värld med bebisen. Precis som man får någon omänsklig form av energi så till och med när min man sov med barnet kunde jag bara sitta och stirra rakt framför mig och vara helt förundrad. Hur häftigt som helst ; )
Skönt att höra att det har gått bra i alla fall, att han är ute och mår finemang. Själv ska jag dricka mer hallonbladste, fredagsstäda och tja... vänta : D