• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Vix
    Åsasåsa skrev 2011-05-10 09:21:45 följande:
    Åh grattis till alla bebbar!!!!!!!!!

Igår var jag helt lipfärdig hela dagen, är så trött på att vänta nu (BF 15 maj). Funderade på att inte gå in på Familjeliv nåt mer men kan inte låta bli Glad

Var hos BM igår och Lillan har gått från fixerad till ruckbar till nu helt rörlig, gah! Så hon sa att jag skulle ställa in mig på att gå över tiden 2 veckor.. snyft jag vill verkligen inte det, det känns som 300 år dit...

Visst måste bebis vara fixerad för att förlossningen ska starta? Och om förlossningen skulle starta, är det någon fara då om bebis inte är fixerad? Blir nervös och orolig nu.

Kram på er alla!
    Jag har varit rörlig med mina tidigare två barn enda in till slutet och fått dem 1 resp. 2 veckor innan bf. De har liksom trillat ner precis när förlossningen har startat. Även denna busa som jag har i magen är rörlig men har bf på lördag så hon skiljer sig ifrån killarna. Så jag tror inte riktigt på att man måste vara fixerad.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • morotsland
    Vix skrev 2011-05-10 09:35:42 följande:
    Jag har varit rörlig med mina tidigare två barn enda in till slutet och fått dem 1 resp. 2 veckor innan bf. De har liksom trillat ner precis när förlossningen har startat. Även denna busa som jag har i magen är rörlig men har bf på lördag så hon skiljer sig ifrån killarna. Så jag tror inte riktigt på att man måste vara fixerad.
    Inte jag heller, denna bebbe har varit fixerad länge och jag har ändå gått 9 dagar över tiden nu... Verkar inte finnas något absolut samband åt varken det ena eller andra hållet.
  • Åsasåsa
    Vix skrev 2011-05-10 09:35:42 följande:
    Tack kära du för det svaret! Nu känns inte allt så hopplöst längre {#emotions_dlg.flower}
  • FruMadde4barnTätt

Grattis till alla bebisar!{#emotions_dlg.flower}

MiDi
    så jättesöt!

• eelliinnaa

Nu är meja här. Imorse 04:24 50 cm och 3770 g hon är underbar . Trodde jag inte när jag vaknade med molvärk igår men fel fick jag.

• Maruid

Jean - Kul att få läsa om din förlossning. Det lät rätt drygt men som du skriver, när det är över så är det ändå så fantastiskt. Grattis igen till er lille pojke!

MiDi - Grattis till sonen! Nu är jag ju sjukt nyfiken på din förlossning. Du får berätta om du vill och orkar!

• Friida11
    eelliinnaa skrev 2011-05-10 11:07:15 följande:
    Nu är meja här. Imorse 04:24 50 cm och 3770 g hon är underbar . Trodde jag inte när jag vaknade med molvärk igår men fel fick jag.
    Grattis :) {#emotions_dlg.flower}
  • Friida11

Usch å blä!! KRAFTIG molväkr och onda SDs i princip hela natten till och från, vid 5 tiden tog jag två alvedon som fick mig att sova iaf till 10 och nu sitter jag här med fortfarande krafitg molvärk och en del SDs men inget som e så regelbundet.. Får hoppas det drar igång lite under dagen ska försöka röra lite på mig men det gör så satans ont att det är svårt att röra sig.. Aja vi får se hur det urartar sig..

• Saso87
    Nyss varit hos BM och allt såg fint ut...

Sf - 35
    Hjärtljud - 125

Hon undersökte mig och gjorde även en hinnsvepning. Hon kunde glatt konstatera att jag var öppen nästan 2 cm och väldigt mjuk!! Hinnsvepningen kändes, gjorde lite ont.. men det ska det göra om det ska ha någon verkan sa hon. Så hon trodde att jag skulle föda snart... Jippie! Men när är snart? =) Haha! 

BF på torsdag den 12:e, han får gääärna komma på dagen ;)