• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Saso87 skrev 2011-05-10 11:53:02 följande:
    Nyss varit hos BM och allt såg fint ut...

Sf - 35
    Hjärtljud - 125

Hon undersökte mig och gjorde även en hinnsvepning. Hon kunde glatt konstatera att jag var öppen nästan 2 cm och väldigt mjuk!! Hinnsvepningen kändes, gjorde lite ont.. men det ska det göra om det ska ha någon verkan sa hon. Så hon trodde att jag skulle föda snart... Jippie! Men när är snart? =) Haha! 

BF på torsdag den 12:e, han får gääärna komma på dagen ;) 
    Åh, det låter ju bra!
  • Lovelyness

Jag har också varit hos BM idag, allt såg bra ut och bebisen är fixerad så det verkar ju vara påväg åt rätt håll iallafall. Annars känner jag ingenting, har sammandragningar men inga som gör ont.

Min plan var att föda innan det blev varmt men det gick ju inge vidare...

• TeosMamma
    Majbaby2011 skrev 2011-05-05 15:23:02 följande:
    Grattis!! Skönt att det gått bra.

Vilket i BB-väskan använde du inte? Jag tycker mig bara ha packat jättenödvändiga saker men ändå har jag en proppfull väska som jag gärna rensar ur lite....
    Ursäkta det sena svaret, lever i babybubblan här Flört 

Jag använde inte mina egna underkläder, har just slutat med Sjukhusets engångs, de är så sköna och perfekta att ha binda i. Gick bara i sjukhusets kläder, älskade deras nattline som är så smidigt att knäppa upp för amning, ska försöka hitta en sån klänning att ha i sommar.
    Jag använde bara de kläder Teo åkte hem i, annars var han bara i blöja och med filt. Filtar och en mössa till precis efter födseln var jättebra. Kameran är ju viktig och mobilladdare men annars var det inte mycket jag använde. Fick blöjor och nagelfil och allt annat där. Necessären med tandborste och schampo etc användes så klart men sedan tror jag inte det var något mer.
    En sak jag blev lite chockad över var hur länge det tar för magen att gå ihop, man ser ju fortfarande ut som gravid efter födseln, först nu en vecka senare är det mer ok. Foten i munnen Kör med klänning ett tag framöver... 

Nåja,  lite svar i alla fall, som du ser, rensa ur det mesta, inte mycket som behövs där då man mest ligger och ammar och inte bryr sig ett dugg om omvärlden  Skrattande 

Lycka till! (Om du inte redan åkt in, har inte hunnit läsa så mycket här...) 

• sarasessi

Stort grattis eelliina! Då var det dags då när du kände molvärken :) Hoppas att min ryggvärk/mensvärk snart också visar resultat :) Lägg ut bild snart så vi får se din lilla Meja! :)

• ingra
    TeosMamma skrev 2011-05-10 12:58:12 följande:
    Ursäkta det sena svaret, lever i babybubblan här Flört 

Jag använde inte mina egna underkläder, har just slutat med Sjukhusets engångs, de är så sköna och perfekta att ha binda i. Gick bara i sjukhusets kläder, älskade deras nattline som är så smidigt att knäppa upp för amning, ska försöka hitta en sån klänning att ha i sommar.
    Jag använde bara de kläder Teo åkte hem i, annars var han bara i blöja och med filt. Filtar och en mössa till precis efter födseln var jättebra. Kameran är ju viktig och mobilladdare men annars var det inte mycket jag använde. Fick blöjor och nagelfil och allt annat där. Necessären med tandborste och schampo etc användes så klart men sedan tror jag inte det var något mer.
    En sak jag blev lite chockad över var hur länge det tar för magen att gå ihop, man ser ju fortfarande ut som gravid efter födseln, först nu en vecka senare är det mer ok. Foten i munnen Kör med klänning ett tag framöver... 

Nåja,  lite svar i alla fall, som du ser, rensa ur det mesta, inte mycket som behövs där då man mest ligger och ammar och inte bryr sig ett dugg om omvärlden  Skrattande 

Lycka till! (Om du inte redan åkt in, har inte hunnit läsa så mycket här...) 
    Hur länge har ni legat inne. Här får man ligga 1 dygn max.... Så man hinner väl inte mer än att pluppa ut lilllan förrän dem skickar hem än. Hade gärna legat nån till dag för att att hinna hämta kraft så man orkar med allt hemma sen med dem andra 3 =) 
  • Maruid
    eelliinnaa - här kommer bebisarna i sådan raketfart att jag till och med missar inläggen. Grattis till er och er lilla Meja! Det är som du skriver, man kan på morgonen då man vaknar inte föreställa sig att det ska bli barn ; )
  • Saso87

Är det fler än jag som sover på rygg nu i slutet? Har plötsligt hittat massa sidor där det står att man ska undvika att sova på rygg i slutet av graviditeten. Dock sa min BM att om man själv inte mår dåligt av det, inte känner yrsel eller illamående så mår inte heller barnet dåligt av det. Nog att man sover dåligt som man gör, nu får man inte ens ligga på rygg?!?! Jaja, det verkar ju inte livsfarligt, det måste vara måååånga mammor som sovit på rygg under graviditeten..

• Marsipanflicka

Saso87: jag önskar jag kunde sova på rygg!! Jag klarar tyvärr inte detta pga vena cava syndromet, blir yr och svimfärdig direkt eftersom bebisen trycker på stora kroppsvenen. Ganska vanligt fenomen om jag fattat det rätt. Men som sagt, om du mår bra av att sova på rygg tycker jag du skall fortsätta med det. Jag saknar både rygg- och magläge....suck.