• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline

grattis till de som fått nyligen! orkar inte gå tillbaka och kika så ni får ta åt er allihopa! :P 

Här händer det inte mycket... Har varit på språng hela dagen med ettan och bara njutit av vädret och vännerna. kom hem vid kvart över sju och vid halv sov han. :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Nojnen

Eelliinnaa: Grattis till er lilla Meja. Det är ett vackert namn ni valt. Det var ett av de två namnen vi valt om vi ha fått en tjej.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • ingra

Jag mår illa av ryggläge. Har halsbränna som inte är av denna värld heller har levt på flytande Gaviscon i flera mån, nu tog min senaste flaska slut och jag hann inte till apoteket. Nån som kan rekommendera nått annat jag kan ta i natt tills jag kan ta mig till apoteket i morgon förmiddag. Halsbrännan är hemsk.  När jag väntade tvillingarna satt jag och sov med en amningskudde under benen. Idag vet jag inte hur jag ska sova. Har så ont i höfterna och tror jag ska svimma när jag måste byta sida eller ställning pga av smärtan. Funderar på att sitt sova igen. 11 dag kvar till BF vill verkligen inte gå en dag över.... Har så ont hela tiden nu. När de känns som nån kör runt med ett gäng förskärare i underlivet, är de barnet  som fixerats eller vad är orsaken till smärtan. Man borde väl veta de nu när man väntar nr 5 men har inte frågat min BM än. Apropå detta med hinnsvep så gör inte vårt MVC de men kan man vända sig nån annanstans för att få de och när i grav görs de?
    Hej Hopp
    Ingela 

• Nojnen

Tror att min slemmis släppte idag. Fick en flytning som var lite mörkt färgad (typ gammalt blod). Har haft flera sd som gjort ont, nu på kvällen. När bebisen "borrar ner huvudet" (det känns så när han rör på sig ibland) får jag kramp på insidan av låret. Troligen kommer bebisen åt någon nerv som gör att jag får kramp. Är det nån mer som har känt nåt sånt?

• Saso87

Nojnen: jag har precis samma nerv som gör ont på insidan av låren, det gör ganska rejält ont. Har även ner i rumpan emellanåt. Jag känner ett riktigt tryck neråt ibland, känns som bebisen är på väg ut eller nåt. Som du beskriver det, borrar ber huvudet. Man önskar att nåt är på g... Men det verkar ju så för dig om slemmisen börjat släppa

• Nojnen

Saso87: Vad skönt att veta att det inte bara är jag som får konstiga smärtor ppå andra ställen än i magen. Ska fråga BM om detta på torsdag. Jag hoppas på att det snart är dags, men slemmisen kan ju "gå" rätt lång tid innan det blir nån action. Jag hoppas på hinnsvepningen på torsdag och att det blir bebis i helgen!!

• Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-10 23:27:27 följande:
    Saso87: Vad skönt att veta att det inte bara är jag som får konstiga smärtor ppå andra ställen än i magen. Ska fråga BM om detta på torsdag. Jag hoppas på att det snart är dags, men slemmisen kan ju "gå" rätt lång tid innan det blir nån action. Jag hoppas på hinnsvepningen på torsdag och att det blir bebis i helgen!!
    Händer inget här efter hinnsvepningen.. inte än i alla fall. Ger inte upp hoppet än, får väl ta min dagliga promenad i ett rasslande tempo efter frukost, se om det hjälper något.

Ja, jag gör om hinnsvepningen på tisdsag om bebben inte kommit än. BF imorgon så snart är man väl på dom sablans +dagarna...
  • amisej

Ush jobbig natt man har haft.
    Kraftiga SD, mensliknande värk, lös i magen, ont i svanken, ont i bäckenet.
    Och varje gång en värk kom i samband med SD så kändes de som om någon la en stor fet sten på bröstkorgen och jag började plötsligt andas lite svårare.
    Har någon annan upplevt nått sånt liknande.

Imorgon går man in i v39 och hoppas på en bebis snart.
    Värkarna e desamma sen inatt och SD med.
    För att kunna sova nått inatt fick jag nöja mig med Alvedon.

Min slemmpropp gick för 2 veckor sen blir de imorgon ochvingen bebis här inte.
    Det e så olika. Men hoppas snart ni får träffa eran!!

• ingra

Nån som kan rekommendera nått annat som fungerar mot halsbränna om man inte har Gaviscon hemma?? 
     När de känns som nån vispar runt med knivar i underlivet, är de barnet  som fixerats eller vad är orsaken till smärtan?
    //
    Ingela 

• Fröken Löken

Ingra! Köp Losec istället om halvdäcken är så ihållande! Det är högre makters gåva till gravida kvinnor kan jag lova! Det är absolut värt det och de håller i 24 h!
    Jag provade alla huskurer och inget bet på mig men prova:
    Tugga på sötmandel
    Lös upp bikarbonat i vatten, typ 1 tsk i ett halvt glas
    Drick mjölk
    Tugga på knäckebröd utan nåt på

Lycka till!!