• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeamX

Hej på er alla!!

Här är det hektisk första bebistid med att försöka få ordning på amning och allt sånt.
    Och samtidigt sååååå underbart!!

Grattis till alla som har fått sin lilla bebis!!

Max 20041010 och Alex 20110506, mina små hjärtan!!!
  • Sofi 79

I dag har jag gått en vecka över tiden. Vid BM-besök i går konstaterades det att bebisen vänt sig fel så här på sluttampen så vi fick gå in till förlossningen och vända den rätt.
    I morgon blir det tillväxtultraljud för att planera kommande vecka.
    Det är så många tankar som virvlar just nu. Enligt sjukhuset har jag alla möjligheter till att lyckas bra med både en igångsatt förlossning och en sätesförlossning eftersom det gick så bra sist.
    Själv känner jag mer och mer att kejsarsnitt är ett alternativ. Jag vill inte föda i säte och jag tycker det känns konstigt att sätta igång en förlossning när barnet ligger så högt upp som mitt gör.
    Någon som har några erfarenheter?

• ingra
    Sofi 79 skrev 2011-05-12 12:41:38 följande:
    I dag har jag gått en vecka över tiden. Vid BM-besök i går konstaterades det att bebisen vänt sig fel så här på sluttampen så vi fick gå in till förlossningen och vända den rätt.
    I morgon blir det tillväxtultraljud för att planera kommande vecka.
    Det är så många tankar som virvlar just nu. Enligt sjukhuset har jag alla möjligheter till att lyckas bra med både en igångsatt förlossning och en sätesförlossning eftersom det gick så bra sist.
    Själv känner jag mer och mer att kejsarsnitt är ett alternativ. Jag vill inte föda i säte och jag tycker det känns konstigt att sätta igång en förlossning när barnet ligger så högt upp som mitt gör.
    Någon som har några erfarenheter?
    Trodde de knappt gick att vända barn i slutet av en grav och framförallt inte när man gått över. Kan du få ett kejsarsnitt om du önskar de?
    //
    Ingela
  • Nojnen

Saso87: För mig var det tvärtom. Hade lite känningar igår och vaknade och hade värkar var 5:e minut som höll i sig i ett par timmar (kl.03-05). Sen tog jag 2 panodil och duschade varmt och då avtog värkarna. Positivt är att jag har varit hos BM idag och hon konstaterade att jag var öppen 2cm och att tappen var mjuk och nästan utplånad. Hon gjorde även en hinnsvepning så nu hoppas jag på bebis innan helgen är över.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Nojnen

Grattis Ladyline till er lilla kille!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • jakeline
    morotsland skrev 2011-05-11 22:00:40 följande:
    Och äntligen har bebis kommit här! Igår tittade han ut, på bf + 9, just som jag började blir riktigt riktigt trött på att vänta. Förlossningen gick snabbt och bra (han slank ut på en krystvärk, tog mindre än en minut) och vi mår alla finfint
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Saso87

Här gick slemproppen precis. Kom ut en hel tjock strimma av slem, dock inte rosa eller blodblandat men jäklar vad slemmigt det var. Haha. Kan inte misstas för en flytning i alla fall. Ursäkta äckel-språket, men vi är väl vana här? Vad gör jag nu? Det är väl bara att vänta o se, trevligt att det händer något på ens BF-dag...

• talare
    Saso87 skrev 2011-05-12 16:22:30 följande:
    Här gick slemproppen precis. Kom ut en hel tjock strimma av slem, dock inte rosa eller blodblandat men jäklar vad slemmigt det var. Haha. Kan inte misstas för en flytning i alla fall. Ursäkta äckel-språket, men vi är väl vana här? Vad gör jag nu? Det är väl bara att vänta o se, trevligt att det händer något på ens BF-dag...
    min gick i förrgår, men inget har hänt sedan dess.. hade hoppats på det men men. blev otroligt paff när jag upptäckte slemmisen. verkligen en skum sak det där..! haha!
    det är iaf tecken på att NÅGOT händer, livmoderhalsen har ju vidgat sig för att den ska släppa. hoppas det "kör igång" för dig! jag har ju trots allt ca1½v kvar till BF.
  • Mamma Maj08

Är inne på SÖS.....checkat in på rum nr 11....:) är öppen 6 cm....4ra kvar yyyeeeeyyy....