• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ingra
    Sofi 79 skrev 2011-05-12 21:51:06 följande:
    Sverige och USA är ju inte direkt samma... Men hoppas du har rätt!
    Har för mig att jag såg nått liknande i "en unge i minuten" . Nej där funkar de på helt andra sätt än här. Men man kan ju hoppas. Har som sagt ett svagt minne av nån liknande grav som visades i "en unge i minuten" där snitt gjordes då barnet inte sjunkit ner tillräckligt.
  • amisej

Ohhhhh detta e såååå typiskt. Bebisen kan komma när som egentligen och vad händer? Ju min kära man får brandlarm och det visar sig Att han e nära växsjö för det e stor skogsbrand där Som flera brandstationer kämpar mot. Det roliga vore nu ifall bebisen bestämmer sig för och komma Och växsjö ligger typ 100 km ifrån oss  Snälla bebis stanna i magen (trodde aldrig jag skulle säga så här) hihi Hur går de för er andra? Blir de några bebisar för eran del?

• Saso87
    amisej skrev 2011-05-12 22:05:50 följande:
    Ohhhhh detta e såååå typiskt. Bebisen kan komma när som egentligen och vad händer? Ju min kära man får brandlarm och det visar sig Att han e nära växsjö för det e stor skogsbrand där Som flera brandstationer kämpar mot. Det roliga vore nu ifall bebisen bestämmer sig för och komma Och växsjö ligger typ 100 km ifrån oss  Snälla bebis stanna i magen (trodde aldrig jag skulle säga så här) hihi Hur går de för er andra? Blir de några bebisar för eran del?
    Slemproppen gick idag, i alla fall delar av den =) det är så långt som jag kommit! Så jag hoppas att det kommer igång snart. Hoppas verkligen han hinner hem innan det är dags, skulle ju vara ren otur annars =/
  • MissS

Jag har kommit till en punkt där jag har slutat känna efter helt enkelt.
    Det finns inget jag kan göra för att påverka att han ska komma, utan får helt enkelt ha tålamodet och försöka sova/vila på kvällarna.

BF på måndag men ser fram emot helgen då det kanske är den sista helgen som vi inte har en liten att ta hand om, eller så är det första helgen MED en liten. Spännande!

Visst är det konstigt att 9 månader går men de sista dagarna känns som hela graviditeten?

• sarasessi

En liten uppdatering från mig. Vattnet gick 19.45. Vi åkte in på kontroll och är nu hemma och väntar in att värkarna ska komma lite tätare. Bf på söndag så den lill* är punktlig.

• Ewima

Åh va kul att det händer så mycket i tråden nu! Lycka till alla som är på g.
    Här händer inget. Så få symptom tillochmed sd har lugnat ner sig. Kanske är skengravid såhär bf-3

• Neith

God morgon sötmammor! 
    Snacka om att hungern satte igång nu på morgonen. Vaknade 04:30 och var illamående så hungrig jag var. Gick upp på min sedvanliga kisstur av hur många som helst, men kunde inte riktigt somna om efter den sista turen uppe. Maken skulle sedan upp kl 06, så då var det bara att kliva upp och pussa honom hejdå innan han körde till jobbet. Gick och lade mig igen vid 06:35, men 5 minuter senare står jag i köket och värmer korvstroganoff sedan igår.. hmm..Känns märkligt att äta "middag" vid denna tiden, men har jag tur så slocknar jag som en stock sedan och sover en bra stund till. Nu har jag verkligen inte dåligt samvete över att jag sover så mycket, men det där med att motionera är jag nog fasen sämst på. Staden är SÅ tråkig att promenera i och om jag skulle få för mig att gå i "skogen" som finns här, så är det inget som rekommenderas då det skett överfall där tidigare. Inget jag är villig att riskera nu, faktiskt. Nåja, får väl se om jag kan bättra mig på promenixarpunkten. 

Var på TUL igår och lilleman i magen väger nu 3100g. Sköterskan informerade om att "det kan ju skilja ca 700g vid förlossning, men det var nog inget du ville höra nu va?".. haha, nåja, det är ingen monsterbebis i magen iaf, så det är ju en trygghet i sig.

Känner verkligen inte alls att något närmar sig. Knappt några sammandragningar, utan bara lite ont i höfterna. Det är allt. Är ändå i v 37+5 idag. Nåja, om ett halvår bestämmer sig nog mitt lilla träsktroll för att hitta ut :)

Nä minsann, nu skriver jag bara för skrivandets skull. Maten gav mig energi!

Ta hand om er! Solig 

• FruMadde4barnTätt

v.37+ 5 idag. längtar efter bebis, nu får bebis gärna komma, jobbigt med denna stora mage.

vår son 1 år kom i v.37+5

får väl ut och gå eller hålla igång idag.
    men tycker jag får så ont i magen, jobbigt, blir stenhård mage och får nog stanna 1000 gånger.
    sex fungera sådär, tycker det gör ont, magen blir stenhård och jätteont, så svårt att ha det då.

Mamma maj 08
    spännande, hoppas allt gick bra!

• Sofi 79
    ingra skrev 2011-05-12 22:00:01 följande:
    Har för mig att jag såg nått liknande i "en unge i minuten" . Nej där funkar de på helt andra sätt än här. Men man kan ju hoppas. Har som sagt ett svagt minne av nån liknande grav som visades i "en unge i minuten" där snitt gjordes då barnet inte sjunkit ner tillräckligt.
    Ja, det är det jag tänker på. Där försökte de ju med värkstimulerande dropp och vaginal förlossning och så mådde barnet inte bra och de fick avbryta mitt i. Då vill jag ju hellre ha snitt från början så slipper både jag och barnet bli stressade.