• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • sockernos82

Grattis till de nya bebisarna :)
    Här händer ingenting 38+0 idag gjorde min andra hinnsvepning igår har lite rosa flytningar annars ingenting känns här oxå som att jag går på övertid då sonen kom 37+0 har varit långa veckor de senaste men nu börjar jag förlika mig med tanken att det kanske blir en juni bebis ;(  Finns det inga lyckliga fall av hinnsvepning eller?
    Har oxå provat färdknäppen sex men det var sista gången sa min man haha lite bökigt :)  Vill ju ha bebis nu :) 

• fliona
    sockernos82 skrev 2011-05-13 08:29:04 följande:
    Här händer ingenting 38+0 idag gjorde min andra hinnsvepning igår har lite rosa flytningar annars ingenting känns här oxå som att jag går på övertid då sonen kom 37+0 har varit långa veckor de senaste men nu börjar jag förlika mig med tanken att det kanske blir en juni bebis ;(  Finns det inga lyckliga fall av hinnsvepning eller?
    Har oxå provat färdknäppen sex men det var sista gången sa min man haha lite bökigt :)  Vill ju ha bebis nu :) 
    Jag gjorde hinnsvepning i Onsdags och fick kraftiga värkar med 3-5 minuter mellan..sen efter 4-5 timmar avtog men har haft lite mollande värk till och från och  i natt gick slemproppen =) så det känns ju mer nu så mabn kan ju hoppas =)
  • Minglanu
    fliona skrev 2011-05-13 08:38:29 följande:
    Jag gjorde hinnsvepning i Onsdags och fick kraftiga värkar med 3-5 minuter mellan..sen efter 4-5 timmar avtog men har haft lite mollande värk till och från och  i natt gick slemproppen =) så det känns ju mer nu så mabn kan ju hoppas =)
    Åh, jag vill att det ska hända något här med...
    Är i vecka 38+5 och sker absolut ingenting. Lite molande värk bara och en känla av att magen trycker nedåt men i övrigt, nada!
    Senaste besök hos BM var bebben fixerad och låg bra, men nästa besök hos BM blir först på BF+1, och då lovade hon att böka runt lite och ev. göra en hinnsvepning.
    Hur ofta får ni andra gå till BM? Jag är iofs omföderska men har aldrig gått oftare än var tredje vecka och nu den sista gången varannan vecka. Hade önskat en tid för hinnsvepning redan nästa vecka, men man får fint vänta ;-D.
    Bara så jobbigt när magen äri vägen precis hela tiden, svårt att sova och att vända sig i sängen är ju en mardröm! Blä, vad jag klagar men usch så less jag är nu.  Att vara höggravid och mammaledig med en 1,5 åring är tuffare än jag någonsin trodde det skulle vara.
    Sådär, då fick ni ta del av mitt morgongnäll med.

Grattis till alla er som fått era bebisar och lycka till til er som är på väg in till BB just nu
  • fliona
    Minglanu skrev 2011-05-13 08:54:21 följande:
    Åh, jag vill att det ska hända något här med...
    Är i vecka 38+5 och sker absolut ingenting. Lite molande värk bara och en känla av att magen trycker nedåt men i övrigt, nada!
    Senaste besök hos BM var bebben fixerad och låg bra, men nästa besök hos BM blir först på BF+1, och då lovade hon att böka runt lite och ev. göra en hinnsvepning.
    Hur ofta får ni andra gå till BM? Jag är iofs omföderska men har aldrig gått oftare än var tredje vecka och nu den sista gången varannan vecka. Hade önskat en tid för hinnsvepning redan nästa vecka, men man får fint vänta ;-D.
    Bara så jobbigt när magen äri vägen precis hela tiden, svårt att sova och att vända sig i sängen är ju en mardröm! Blä, vad jag klagar men usch så less jag är nu.  Att vara höggravid och mammaledig med en 1,5 åring är tuffare än jag någonsin trodde det skulle vara.
    Sådär, då fick ni ta del av mitt morgongnäll med.

Grattis till alla er som fått era bebisar och lycka till til er som är på väg in till BB just nu
    Är också 38+5 och sjukt less... men nu hoppas jag det händer nått jag är också omföderska och har gått lika ofta/sällan som du till bm. Jag har haft en skit jobbig gravitet så jag ska till smvc till veckan där jag också fick göra hinnsvepningen för att har inget hänt innan jag ska dit så bli det tal om ev igångsättning på nå sätt men dom vill ju gämt man ska gå tiden ut innan och bäst är ju im kroppen själv sätter igång det.
    Detta är mitt 3:e barn.
  • Saso87
    sockernos82 skrev 2011-05-13 08:29:04 följande:
    Jag gjorde en hinnsvepning i tisdags och igår gick slemproppen. Haft lite sd då och då, men inga som gör ont. Jag är lagom trött på att vara gravid, det gör ont att vända sig i sängen, och i natt var jag uppe och vankade omkring mellan 03-04, sen en del avbrott för att kissa under natten också. Guuuud så dåligt jag sover, är ju rent trött!
  • Therre

hej!

Här har ni en som är i v 40+6, +25kg:S jag börjar verkligen bli less på de här nu. Var ju in i påskas och hade förvärkar var öppen 1cm men fick sömndos och åkte hem och sen dess har jag inte haft några känningar i huvudtaget:( vill ha ut min lilla bäbis nu så man kan gosa och njuta lite, men också för att jag ska kunna komma i mina kläder igen för de är inte de lättaste nu kan jag lova haha.

Ni som gör TUL är de något ni bokar in själva och står för själv eller är de något ni får via eran BM. var kan man om inte annat boka sig en tid för de? närmast för mig är väl sthlm antar jag för v-ås gör väl inge sånt?

grattis allihopa som fått sina små underverk så här långt..

• Saso87

BF +1 idag, är det bara jag som går runt och är allmänt irriterad och grinig? Jag känner mig som en liten barnrumpa som går runt och surar. Efter nattens dåliga sömn vill jag bara lägga mig o sova sen kan någon väcka mig när det är dags att föda. Det känns så nära nu, men ändå så låååångt ifrån. Åh dessa hormoner....

• fliona
    Therre skrev 2011-05-13 09:43:59 följande:
    hej!

Här har ni en som är i v 40+6, +25kg:S jag börjar verkligen bli less på de här nu. Var ju in i påskas och hade förvärkar var öppen 1cm men fick sömndos och åkte hem och sen dess har jag inte haft några känningar i huvudtaget:( vill ha ut min lilla bäbis nu så man kan gosa och njuta lite, men också för att jag ska kunna komma i mina kläder igen för de är inte de lättaste nu kan jag lova haha.

Ni som gör TUL är de något ni bokar in själva och står för själv eller är de något ni får via eran BM. var kan man om inte annat boka sig en tid för de? närmast för mig är väl sthlm antar jag för v-ås gör väl inge sånt?

grattis allihopa som fått sina små underverk så här långt..
    Det är din bm som bokar TUL.
  • fliona
    Saso87 skrev 2011-05-13 10:03:43 följande:
    BF +1 idag, är det bara jag som går runt och är allmänt irriterad och grinig? Jag känner mig som en liten barnrumpa som går runt och surar. Efter nattens dåliga sömn vill jag bara lägga mig o sova sen kan någon väcka mig när det är dags att föda. Det känns så nära nu, men ändå så låååångt ifrån. Åh dessa hormoner....
    Känner lika men jag har ännu inte kommit till bf dagen  vecka 38+5 är jag i. Men har haft en hemsk graviditet och efter att slemmis for i natt så känner jag lite sd så man kan ju hoppas. Gjorde även de efter min hinnsvepning
  • Nojnen

Hej hopp!
    Inatt kom lilla Leo till världen efter BF+8 och en hinnsvepning igår vid 11.30.
    Värkarna tilltog vid 17 och vi åkte till Malmö BB 22.30. Vi kom in till förlossningen 23.15, sen CTG-kurva 23.25, som de ville skulle sitta i minst 20 min. Det gick inte eftersom krystvärkarna kom igång 15-20 min senare, och när BM undersökte mig var jag öppen 8-9cm och vattnet gick. 5-6 krystvärkar och Leo föddes 13/5 kl.00.11, 3550g tung och 52cm lång.
    Jag brast invändigt, massor av småbristningar, förlorade 700ml blod. Läkare tillkallades och skrapade rent mig samt sydde mig (med Gud vet hur många stygn). De höll på i ca 1 timme och jag fick smärtstillande och lustgas under tiden.
    På det hela taget är jag supernöjd med hela förlossningen, den underbara personalen och vårt nya liv som 3 i familjen Nilsson.