• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87
    sockernos82 skrev 2011-05-13 12:21:15 följande:
    Ha ha jag känner igen mig väldigt mycket jag kan bli så arg att jag kokar o tårarna bränner i ögonen, det blir ju inte bättre av att hela min mans släkt ringer i tjatar på att bebisen ska komma nu så vi kan komma o fira 17maj i Norge varför tjata känner jag det finns inget jag hellre skulle vilja än att bebis kom ut nu jag heller :)
    Usch ja... telefonen går på högvarv känns det som. Samtal + en massa sms... vi hör väl av oss om något hänt?? Eller hur??! Vi vill ju inget hellre än att dom små liven ska komma ut!
  • Sofi 79

Visst är det konstigt? Man lär väl inte gå och mörka bebisen när den väl kommer? Då får de ju hellre ringa och fråga hur man mår och om de kan stötta på något sätt.

• Saso87
    Sofi 79 skrev 2011-05-13 13:04:40 följande:
    Visst är det konstigt? Man lär väl inte gå och mörka bebisen när den väl kommer? Då får de ju hellre ringa och fråga hur man mår och om de kan stötta på något sätt.
    Håller med dig!! Det roliga är ju att folk hör av sig precis på BF-dagen. Hur stor är chansen liksom? 5% av alla barn som föds, föds på BF-dagen.. alltså inte särskilt stor sannolikhet...

Vi är griniga hormon-kärringar =) haha 
  • Misswiren

Jag födde på BF dagen, haha, mäktigt stolt :-P
    Skämt o sido. Med tanke på mina 18 dagars övertid med första sonen, så kändes BF för mig som "ett vanligt datum" och hade psykiskt ställt in mig på 1 veckas övergång.
    Så när värkarna startade 2 dagar innan BF trodde jag de va jobbiga förvärkar bara. Men på söndagen tvivlade jag inte längre och efter en 2 kilometers promenad så pang va de dax att åka in.
    Så blir de fler barn här nångång, så är de samma rutin igen - hinnsvepning, annanas och färdknäpp som gäller *fniss*

Snart är lillkillen 2 veckor och vi börjar komma in i vardagen med rutiner och allt som hör till. Inatt sov grabben 7 timmar i sträck, gissa hur glad jag blev, pussade ihjäl honom haha.
    Och förr klagade man när man skulle upp och jobba kl 08, haha.

Men ack vilken kärlek detta är!

• Mamma Maj08

Min lilla Molly tittade ut igår kväll....världens finaste....:))

48 cm lång och väger 2970g....
    Kika ut på 37+5
    Kan inte vara annat än lycklig just nu....:))

• jakeline
    Saso87 skrev 2011-05-13 13:27:05 följande:
    Håller med dig!! Det roliga är ju att folk hör av sig precis på BF-dagen. Hur stor är chansen liksom? 5% av alla barn som föds, föds på BF-dagen.. alltså inte särskilt stor sannolikhet...

Vi är griniga hormon-kärringar =) haha 
    jag födde på bf sist.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

Nojnen
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}

Vill att bebisen kommer nu, är trött på stora magen nu och längtar efter bebis!
    Jag har varit ute och gått 30 minuter, gått i trappan 15 gånger, och knappt några sammandragningar alls, vad nu då??? bebis vill inte komma ut....
    har ju haft tidiga och mycket sammandragningar innan, men nu vill det inte alls.
    jag har städat, damsugit, torkat golven, diskat, plockat gräs till kaninen Mimmi, gått med Mimmi en runda.
    v. 37 +5 idag, det är fredag den 13:e
    får väl fortsätta gå i trappor eller nått?

• ingra

Jag har fått höra så mkt kring hur en förlossning sätter igång. Med min förstfödda för 18 år sen gick vattnet hemma. Med tvillingana va de en igångsättning 16 dag innan BF för jag stod inte ut med all värk med nr 4 började de med värkar och vattnet gick vid utskedet. Så ingen har varit lik den andra. Hur vanligt är de att vattnet egentligen går först. och direkt leder till att förlossningen sätter igång. 

• FruMadde4barnTätt

Mamma Maj 08
     Grattis till Molly{#emotions_dlg.flower}

• FruMadde4barnTätt

mina 3 förlossningar har startat med regelbundna värkar, sen slemproppen, sen har de tagit hål på vattnet 2 gånger, och 3:e gånger gick vattnet efter slemproppen. 
    snabba förlossningar alla 3 utan smärlindring