• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ingra
    jakeline skrev 2011-05-13 17:31:02 följande:
    jag blev flyttad till den 20e. Har haft en del förvärkar till och från, tror jag... Ibland känns det mer som gaser liksom. :P Sist tror jag inte att jag hade så mycket känningar förrän jag vaknade på BF-dagen med relativt regelbundna värkar som bara kom oftare och oftare. Såg inget tecken på slempropp då eller och de tog hål på hinnorna på bb. Så vi får la se. Hoppas på helgen dock, svärfar har jouren, sedan tar min gravida vän över... :P 
    Ja de vore inte fel om nått hände i helgen. Skulle vara grymt att slippa den ständiga värken som man dras med i rygg, höfter, ben, rumpa... Håller tummarna för dig =)
    //
    Ingela

• jakeline
    ingra skrev 2011-05-13 18:37:27 följande:
    Ja de vore inte fel om nått hände i helgen. Skulle vara grymt att slippa den ständiga värken som man dras med i rygg, höfter, ben, rumpa... Håller tummarna för dig =)
    //
    Ingela
    Tack detsamma!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness

Grattis till er som fått era bebisar {#emotions_dlg.flower}

Jag kör en favorit i repris och säger;  här händer iiiingenting! Såg att vi är fler som har olika datum om man räknar från senaste mens och UL-datum, det har jag också. Mitt "riktiga datum" om jag räknar från min ägglossning är den 16 maj medan UL-datumet är den 21 maj. Så på måndag kör vi Flört

• Saso87
    Lovelyness skrev 2011-05-13 19:10:02 följande:

Jag kör en favorit i repris och säger;  här händer iiiingenting! Såg att vi är fler som har olika datum om man räknar från senaste mens och UL-datum, det har jag också. Mitt "riktiga datum" om jag räknar från min ägglossning är den 16 maj medan UL-datumet är den 21 maj. Så på måndag kör vi Flört
    Samma här... förutom att slemmisen gått då. Så liiite har det ju hänt. Men det känns super lugnt annars =/ har släpat mig runt på två lååånga promenader idag. Men va tusan, tror snart inte på några knep längre.. hehe
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-05-13 19:10:02 följande:

Jag har också den 16 maj som "egentligt datum" så vi får väl se. Här är det en del smärtsamma sd och förvärkar men det håller i sig en eller ett par timmar runt eftermiddag/kväll och försvinner sedan fram emot läggdags. Nåväl, det är ju inte jag som bestämmer så det är väl bara att gilla läget och ta det som det kommer.

Dock känns det nästan som magen hamnat i knäet på mig vilket är lite drygt. Mini ligger superlångt ner nu och rumpan som innan legat högt upp på min vänstra sida har nu sjunkit nästan ner till vänster sida av naveln istället. Antar att det och ett ökat tryck neråt i alla fall tyder på att någon är på väg att hitta till dörren Skrattande
  • ingra
    Maruid skrev 2011-05-13 19:44:19 följande:
    Jag har också den 16 maj som "egentligt datum" så vi får väl se. Här är det en del smärtsamma sd och förvärkar men det håller i sig en eller ett par timmar runt eftermiddag/kväll och försvinner sedan fram emot läggdags. Nåväl, det är ju inte jag som bestämmer så det är väl bara att gilla läget och ta det som det kommer.

Dock känns det nästan som magen hamnat i knäet på mig vilket är lite drygt. Mini ligger superlångt ner nu och rumpan som innan legat högt upp på min vänstra sida har nu sjunkit nästan ner till vänster sida av naveln istället. Antar att det och ett ökat tryck neråt i alla fall tyder på att någon är på väg att hitta till dörren Skrattande
    Hahah...  Vi får hoppas att dörren öppnas snart då =)

• Friida11

Idag har jag BF enligt senaste mens 18 enligt RUL.. Massa värkar som gör ont sedan 19 avtog lite med bad å Alvedon men är tillbaka nu igen så hoppas verkligen på bebis inatt :) hoppas det sätter igång för alla er andra snart!

• Hiavatha

Kanske är nån som frågat detta tidigare, men vad är det för skillnad på sammandragningar och förvärkar/värkar? Om det är nån skillnad? Min mamma säger att det är samma sak med endast den skillnaden att värkar är sammandragningar som gör ont. Håller ni med?

• Vix

Nu är vår Irma här. 4206g och 51cm stor tjej. Kom med raketfart men allt gick bra Hon är så otroligt fin

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • ingra
    Friida11 skrev 2011-05-13 21:36:59 följande:
    Idag har jag BF enligt senaste mens 18 enligt RUL.. Massa värkar som gör ont sedan 19 avtog lite med bad å Alvedon men är tillbaka nu igen så hoppas verkligen på bebis inatt :) hoppas det sätter igång för alla er andra snart!
    Håller tummar och tår =) Jag som inte känt nått hade faktiskt förvärkar i natt till och från kändes hel sjukt när man knappt nästan upplevt några. Dem var inte jättestarka men höll i sig en bra stund och gjorde lite ont men de va som sagt inte så många men ett första steg =)
    Håller tummarna som sagt!!!
    Varma Hälsningar
    Ingela