• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • bellbar

Herregud, nu ser jag att jag är konstig med alla siffror (spec. tider)... Jisses... Jag åkte in klockan 8:40 och fick börja krysta klockan 9:25 och Leon kom ut 9.34, inte 8:25 och 8.34! :D

• jakeline
    barbabelle skrev 2011-05-13 16:51:30 följande:
    I måndags natt/morgon 03:00 fick jag värkar som var både regelbundna och oregelbundna (fr 3-4 min upp till 5-7 min och tillbaka) fram till klockan 07:00 på morgonen den 9e maj blev det alltmer tätare och vattnet gick klockan 08:00 på morgonen (ringde förlossningen kl 7:50 - då värkarna var både regelbundna och oregelbundna, de tyckte jag skulle stanna hemma ett tag till - duscha - bada tills vattnet gått) men så ringde jag dem igen efter att ha lagt på luren och ja... det kändes som att jag ville bara gå på toaletten hela tiden och det var jobbigt att hålla i sig. Åkte ilfart in till förlossningen klockan 8.40 och (skrev på förlossningsbrevet att jag inte ville ha EDA - men ändrade mig när jag var där på plats) och koncentrerade mig hela tiden.

Pratade inte så mycket med barnmorskorna bara för att jag hade regelbundna värkar. Dom kollade och vart chockade till och med jag (för att vara förstföderska) (!), redan öppen 7 cm vid 8:50 och som vanligt ville jag bara gå på toaletten (göra nummer 2, alltså), klockan 8:15 kom EDA läkaren. Gissa om att jag blev överlycklig då - jag blev alltmer irriterad när dom gjorde sina pliktiga frågor till mig (om allergi och allt annat) (ville ju ha EDA på en gång, he he) och koncentrerade mig genom värkarna. Sade ifrån, ville göra nummer 2 igen - säkert har jag sagt det många gånger sedan jag kom in. Dom tipsade lustgasen, ville ej ha eftersom jag fick ju regelbundna värkar - så kunde jag självklart inte tänka på lustgasen. Läkaren höll i sprutan och väntade... men då sa jag helt plötsligt, måste krysta måste krysta..ville bara liksom "bajsa!", ha ha...

Barnmorskorna kollade och sa det är bara att krysta! Jag blev överlycklig och klockan var 8:25 då kunde jag krysta 7 gånger och det hela tog 9 minuter och vår älskade Leon kom till världen kl 8:34! Snabb förlossning anade vi aldrig, att vi skulle uppleva en sådan... och att lillkillen hade så bråttom! BM var chockade och pratade hela tiden om det efteråt, ha ha...  Äntligen är allt över och vi är så lyckliga! Bild kommer senare när jag fört över alla bilder till datorn...
    grattis! låter som en rätt skön förlossning snabb och bra!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-05-13 16:58:55 följande:
    grattis! låter som en rätt skön förlossning snabb och bra!  
    Ja, helt otroligt faktiskt! Vi alla vart chockade och kunde inte smälta in förrän efter två dagar...  :)
  • ingra
    barbabelle skrev 2011-05-13 16:55:15 följande:
    Herregud, nu ser jag att jag är konstig med alla siffror (spec. tider)... Jisses... Jag åkte in klockan 8:40 och fick börja krysta klockan 9:25 och Leon kom ut 9.34, inte 8:25 och 8.34! :D
    Hahahh. såg att de va lite roliga klockslag men vad gör de när man fått världens finaste present =)
    Grattis....
    //
    Ingela
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-05-13 17:01:42 följande:
    Ja, helt otroligt faktiskt! Vi alla vart chockade och kunde inte smälta in förrän efter två dagar...  :)
    hehe det kan jag tänka mig :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • ingra
    jakeline skrev 2011-05-13 16:49:25 följande:
    grattis! 

Idag är det mitt första bf-datum, det enligt mensen... men nej, verkar inte bli bebis här ia dag. Har varit jättelugnt, förutm att jag varit sjukt trött så efter öppna förskolan idag så varjag glad att sonen somnade så jag kunde ligga och vila på soffan jag med. :P  
    Mitt bf datum enl mens va 15 Maj men efter UL blev de 21 Maj så de vart nästan en vecka extra. Men vem vet de kanske händer nått i helgen. Men troligtvis inte då jag inte ens upplevt vare sig sammandragningar eller förvärkar. Kommer nån ibl under dagen men allldeles för sällan för att de ska vara nått på g. Men frågan är om de bara kan slå till fast man knappt haft förvärkar eller nått annat. De måste ju kunna ske nu när jag tänker efter för så va de med nr 4. Inga förvärkar eller värkar nästan under grav sen när jag gått 6 dag över slog de bara till och värkarna satte igång. 
  • jakeline
    ingra skrev 2011-05-13 17:17:24 följande:
    Mitt bf datum enl mens va 15 Maj men efter UL blev de 21 Maj så de vart nästan en vecka extra. Men vem vet de kanske händer nått i helgen. Men troligtvis inte då jag inte ens upplevt vare sig sammandragningar eller förvärkar. Kommer nån ibl under dagen men allldeles för sällan för att de ska vara nått på g. Men frågan är om de bara kan slå till fast man knappt haft förvärkar eller nått annat. De måste ju kunna ske nu när jag tänker efter för så va de med nr 4. Inga förvärkar eller värkar nästan under grav sen när jag gått 6 dag över slog de bara till och värkarna satte igång. 
    jag blev flyttad till den 20e. Har haft en del förvärkar till och från, tror jag... Ibland känns det mer som gaser liksom. :P Sist tror jag inte att jag hade så mycket känningar förrän jag vaknade på BF-dagen med relativt regelbundna värkar som bara kom oftare och oftare. Såg inget tecken på slempropp då eller och de tog hål på hinnorna på bb. Så vi får la se. Hoppas på helgen dock, svärfar har jouren, sedan tar min gravida vän över... :P 
  • Fröken Löken

Grattis barbabelle!! :) vilket häftig upplevelse! Ett tips är att se till att prata om det med någon och bearbeta det som hänt om du känner att du behöver det... En kompis till mig hade det jobbigt att tag efter när allt sjunkit in och hon landat efter allt, det behöver ju absolut inte vara så för dig men bara ett råd på vägen! :)

• Maruid

Mamma Maj08 och barbabelle grattis till era nykomlingar! Och till vad det låter som rätt sköna förlossningar ; )

• Saso87

Grattis alla nyblivna mammor =) blir ju rent stressad av att läsa i tråden snart... hehe