• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Therre

Här är våran lilla Mira! bara några timmar gammal och snart dags för att åka hem. 

över en vecka sen hon kom nu, tänk så fort tiden går... hon är så otroligt snäll, jag kan ju inte klaga på att jag inte får sova heller på nätterna, hon vaknar en gång och vill ha mat sen sover hon till 9 på morgonen.
  • Moi Mokulat
    Therre skrev 2011-05-23 11:26:25 följande:

Här är våran lilla Mira! bara några timmar gammal och snart dags för att åka hem. 

över en vecka sen hon kom nu, tänk så fort tiden går... hon är så otroligt snäll, jag kan ju inte klaga på att jag inte får sova heller på nätterna, hon vaknar en gång och vill ha mat sen sover hon till 9 på morgonen.
    Vad söt hon är. Mira är ett jätte fint namn som jag också tycker mkt om. Men jag tror på en pojk här.
  • Lovelyness
    Therre skrev 2011-05-23 11:26:25 följande:

Supersöt! Håller med om att Mira är ett jättefint namn, det var ett av våra favoritnamn om det hade varit en flicka.
  • Therre
    Moi Mokulat skrev 2011-05-23 12:33:05 följande:
    Vad söt hon är. Mira är ett jätte fint namn som jag också tycker mkt om. Men jag tror på en pojk här.
    tack!:D Ja alla trodde att de skulle bli en pojk för oss pga hur magen såg ut osv osv och för att denna graviditet var raka motsatsen emot min första och kroppen förändrades också i jämnförelse med första gången men ut kom en liten tös:D Ja jag fastnade för namnet ganska fort tycker också omde, var faktiskt min sambo som nämnde de så de va kul.

får se vad de blir då om du har rätt om att de blir en pojk.. alltid lika spännande när man inte vet vad de är för kön på barnet:D
  • Neith

Hej på er!
    Ett tag sedan jag skrev nu. Har BF på lördag och känner inte särskilt mycket ännu att något skulle vara på gång. Har ju ingen aning om det är magen som är "gasig" eller om det är någon typ av förvärk ibland. Det här med att vara förstföderska, man borde få en manual på hur kroppen kommer agera under graviditeten  Flört

Imorse vaknade jag, kissnödig som vanligt, och kilade in på kisseletten. Då tog jag mig en titt på fingrarna och ser att ringfingret med förlovningsringen och vigselringen på är otroligt svullet (även de andra fingrarna, men reagerar klart på ringfingret). Har aldrig haft problem att få av ringarna innan, men denna gången fick jag ta tvål och verkligen dra, dra, dra för att få av ringarna. Visst är det väl vanligt att samla på sig vätska såhär i slutet av graviditeten? Vill ju så gärna få på mig mina ringar igen Rynkar på näsan..

Vilka otroligt söta bebisar som kommit till världen nu, och även fina gravidmagar på er som ännu väntar på förslossningsstart. Får se när mitt lille träsktroll behagar komma ut. Spännande. Undrar hur man kommer hantera smärtan. Har vansinnig fobi för sprutor, så jag hoppas innerligt att jag reder mig med lustgas. 

Ta hand om er, sötmammor!

• Moi Mokulat
    Therre skrev 2011-05-23 13:11:30 följande:
    tack!:D Ja alla trodde att de skulle bli en pojk för oss pga hur magen såg ut osv osv och för att denna graviditet var raka motsatsen emot min första och kroppen förändrades också i jämnförelse med första gången men ut kom en liten tös:D Ja jag fastnade för namnet ganska fort tycker också omde, var faktiskt min sambo som nämnde de så de va kul.

får se vad de blir då om du har rätt om att de blir en pojk.. alltid lika spännande nlir glad för en pojk
    är man inte vet vad de är för kön på barnet:D
    Min man tyckte det såg ut som en pojk när vi kollade ul, men jag är inte lika säker.
    Jag hoppas på en tös, men men jag blir glad för en pojk till.
  • Therre
    Moi Mokulat skrev 2011-05-23 13:22:46 följande:
    Min man tyckte det såg ut som en pojk när vi kollade ul, men jag är inte lika säker.
    Jag hoppas på en tös, men men jag blir glad för en pojk till.
    hehe okej, kanske lite önsketänkande där också då?? från din mans sida mena jag:D
    alla som kolla på våra UL bilder tyckte också att de såg ut som en liten pojke för de tyckte minsan att de såg ut som en liten snopp men de tyckte inte jag.. men de återstår att se för dig:D
  • Minglanu

BF idag, men här händer ingenting. Känner mig hopplöst nere, känns som att "alla andra" får sina bebisar utom jag. Den här väntan tar knäcken på mig, jag vill bara få ut bebisen NU typ.

Oroar mig för att jag kommer gå två veckor till och så slutar det med igångsättning i alla fall. Känns så onödigt, för visste man att det blev så kunde man ju lika gärna sätta igång nu. Har blivit igångsatt med mina två andra barn och har därför hoppats så mycket på att det startar av sig själv denna gång, speciellt när det är så tätt mellan tvåan och trean.
    Har gjort allt jag kan tänka för att hålla igång och hjälpa kroppen på traven, men hittills inget resultat (vad jag vet).
    Ska till BM för hinnsvepning imorgon så får väl besked då om hur det ser ut.

• Miloxan
    JosefineK skrev 2011-05-22 21:17:23 följande:
    Hej tjejer!

àntligen har vi vàr àlskade Nils Ivan hos oss! Han fòddes den 12 maj kl 12.46 (pà BF + 12) med kejsarsnitt efter en misslyckad igàngsàttning. Hade falska vàrkar i 24 timmar utan att òppna mig en endaste millimeter.

Han vàgde vid fòdseln 4625 gram och àr 53 cm làng, en riktig bjàsse sà jag tackar min lyckliga stjàrna att han inte kom den naturliga vàgen àndà Flört 

Han àr vàrldens finaste, rund och go, han sàg typ ut som en tvà mànaders bebis
    brevid alla de italienska minibebisarna Glad Sà snart vi laddat ner alla bilder làgger jag upp nàgra hàr. Han àr en kopia av sin pappa Hjärta 

Vi blev kvar 5 dagar pà sjukhuset efter snittet vilket àr praxis hàr i Italien. Allt har gàtt superbra och imorgon  ska vi tillbaks sà de fàr ta stygnen. 

Grattis till alla er vars bebisar som kommit och uppmuntrande kramar till er som gàtt òver tiden, vet precis hur det kànns!!
    Grattis! Fick oxå en sådan där dunderklump :) Min tös vägde 4660 och var 53 cm och kom v 39+1 så jag var glad att jag inte gick över :) Hon kom dock den naturliga vägen och det gick bra, klarade mig från att spricka oxå så det var skönt.
    Ha det gott.