• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • VillHaLiten

Ewima: jag somnade i soffan ett par timmar efter badet och när jag vaknade kom värkarna mer sällan, och nu känns de knappt alls! Suck, jäkla förvärkar jag som trodde de va på gång! Detta är iofs första gången på hela graviditeten (bf imon) som jag haft ont alls så jag antar att det är lite på gång iaf! Hur går det för dig? Och alla andra förstås?

• Maruid
    Lovelyness skrev 2011-05-24 13:57:55 följande:
    Grattis maj09! Vi är på förlossningen nu, vattnet gick imorse och var grönfärgat så det var bara att åka in. Det verkar som om vi blir kvar tills bebisen vill titta ut. Har inga värkar alls så det kan nog ta ett tag

Spännande! Det var så min förra förlossning också startade. Lycka till!

tove83  - då väntar vi andra på att få höra hur det gick för er då! Lycka till ni också!

• amisej

Ohhh så spännande lycka till nu tjejer !!
    Här e de stilla. Det ända e att jag går och kissar helaaaa tiden och mycke kiss kommer det också, konstigt att blåsan aldrig blir tom..
    Testade lite nytt knep.
    Satte på radion på högsta nivån.
    Började med och skrubba ansiktet, platta håret och sminka mig. Allt det medans magen och höfterna dansade till musiken.
    Det jag känner efter allt detta e fräsh och fest sugen hihi

• MissSindra

Jaha då var man hemma igen. Fm tillbringades på bedömningsmottagningen. Fick börja med ett besök hos läkaen och en undersökning. Var inte öppen något mer än för de lilla fingret som vanlig, livmodertappen var lång men mjuk. Så han gjorde en rejäl hinnsvepning som jag hoppas kommer ha effekt. Känner dock inget direkt av den men lite slemblod kommer iallafall.
    Sen vart det ctg kurva i 1 timme!! De var och putta på bebben stup i kvarten för den sov och de tappade bort den för den "plaska" runt i allt vatten. Bebisen ligger fortfarande jättehögt upp och mår kanon i magen.
    Fick tack och lov förlängd sjukskrivning till den 6/6 sen blir jag väl förhoppningsvis igångsatt.

• jakeline

nu är äntligen Aylinn här! :) Aylinn föddes i morse 8:02 efter 12 h på förlossningen. BF+3, 3360g och 51 cm lång. Åkte in efter slemproppen gått igår på kvällen. Allt har gått bra, fick sy 4 stygn. Återkommer med utförligare förlossningsberättelse när allt sjunkit in. 

Vi valde att åka hema så snart vi kunde. Så stor skillnad från snittet sist! Känner mig nästan pigg trots att jag inte sovit något egentligen sen i går natt! ENDORFINER!

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-05-24 17:28:21 följande:
    nu är äntligen Aylinn här! :) Aylinn föddes i morse 8:02 efter 12 h på förlossningen. BF+3, 3360g och 51 cm lång. Åkte in efter slemproppen gått igår på kvällen. Allt har gått bra, fick sy 4 stygn. Återkommer med utförligare förlossningsberättelse när allt sjunkit in. 

Vi valde att åka hema så snart vi kunde. Så stor skillnad från snittet sist! Känner mig nästan pigg trots att jag inte sovit något egentligen sen i går natt! ENDORFINER!

Ett stort grattis!!! Skönt att allt gick bra och du slapp snitt
  • Loranga11

I onsdags föddes vår andra tös, 4,2 kg ett helt kilo tyngre än sin storasyster! Vi fick stanna på BB ett extra dygn för hon var lite snabbandad, men nu har vi landat hemma ordentligt. Hon är helt ljuvlig!!

Spännande med alla förlossningar på g, och snart är det dags för alla utan tecken också!! Känner så igen all frustration, trodde jag skulle bli galen i slutet. Lycka till alla!

• tove83

Ännu ingen bebis, ska upp till förlossningen igen nu!! Förrut gjorde dom ctg samt hinnsvepning så nu ska vi upp 2 timmar senare!!

• jakeline
    Kottemor skrev 2011-05-24 17:45:55 följande:
    Ett stort grattis!!! Skönt att allt gick bra och du slapp snitt
    Verkligen så skönt! Visst just när jag låg där med krystvärkar undrade jag i mitt stilla sinne vad jag gett mig in på, men det gick ju bra ändå! :P
    Loranga11 skrev 2011-05-24 17:48:38 följande:

I onsdags föddes vår andra tös, 4,2 kg ett helt kilo tyngre än sin storasyster! Vi fick stanna på BB ett extra dygn för hon var lite snabbandad, men nu har vi landat hemma ordentligt. Hon är helt ljuvlig!!

Spännande med alla förlossningar på g, och snart är det dags för alla utan tecken också!! Känner så igen all frustration, trodde jag skulle bli galen i slutet. Lycka till alla!

Gratti!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~