• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Marsipanflicka

Ellenkicki: Lycka till!!! Med mitt första barn gick vattnet vid 9 på morgonen, vid 23 på kvällen hade jag honom i famnen. Spännande!!

BF igår, trodde aldrig jag skulle gå över tiden haha... Fick en hinnsvepning igår och ngt har nog hänt; jag TROR att slemproppen (usch) gått plus att jag har ont i magen. Hoppas hoppas på bebis IDAG.

• jakeline
    Maruid skrev 2011-05-20 22:53:45 följande:

Jakeline och tove83 - Har ni eventuella igångsättningsdatum om det skulle dra över så mycket? Jag fick själv mitt häromdagen så då känns det lite lugnare om det nu inte vill börja av sig själv. Men jag tänker inte misströsta riktigt än, liiiite försenade kan dem ju få vara : P

jag har tid för samtal kring det den 31 maj. Men jag hoppas ju bönan kikat ut innan dess. BM trodde inte att det skulle vara aktuellt heller, men just nu befarar jag det värsta... :P BF igår och visserligen onda sd i natt, men ännu ett falskspel från bönans sida. Sonen är förvisso sjuk nu så det kan ju vänta några dagar iaf. För hans och barnvaktens skull i alla fall. 
    Ellenkicki skrev 2011-05-21 05:13:59 följande:
    40+5 men nu verkar det vara något på G här... Måste skriva av mig lite nervositet... Den sk. slemproppen lossnade i går (fredag) fm. och nu under natten har vattnet gått... Mamma Mia vad verkligt allt känns nu! Men jag vet att det kan vara långt kvar ändå... Förlossningen sa att de vill att man kontrolleras inom 8h efter vattenavgång så nu ligger jag och väntar på dels värkar och dels på att klockan ska gå så vi kan åka in på den där kontrollen. Trodde aldrig att det skulle bli dax! Kämpa på alla ni andra som också väntar!! Plötsligt händer det!!
    lycka till! 
    Lovelyness skrev 2011-05-20 23:10:26 följande:
    Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.

Mitt BF-datum är om 50 minuter så nu är det bara att sätta igång...
    ja urakutsnitt vill jag också slippa. Räcker med det akuta sist, då var jag ju vaken hela tiden. Men det är klart att man vill att det ska sätta igång av sig själv. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruAnna
    Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.

Usch, varför lästa jag detta? Har gått 42+0 i morgon och ska vara inne på förlossningen kl nio för överburenhetskontroll. Har fått besked från min BM att de sätter igång mig då eller ev på måndag. Men tror ni inte att det kan vara så att dem som går över så länge ändå skulle fått snitt om det slutar med det i samband med igånsättning? Det måste ju finnas någon anledning till det tänker jag. Hoppas bara att allt går bra, men skulle givetvis önska att förlossningen ville starta av sig själv NUUUUUUUUUUUUUUUU!
  • FruMadde4barnTätt

tack för alla grattis. ja han är underbar!

• Lovelyness

FruAnna: jo så tror jag att det är, den ena hade garanterat blivit kejsarsnitt iallafall. Jag vet inte ens om det är vanligare med kejsarsnitt vid igångsättning, det är säkert bara jag som råkar känna kejsarsnittsmänniskor. Jag kan jualltid säga att jag vet dom som blivit igångsatta och sen haft väldigt snabba och enkla förloistället också. Vi tänker på dom istället

• tove83
    Maruid skrev 2011-05-20 22:53:45 följande:

Jakeline och tove83 - Har ni eventuella igångsättningsdatum om det skulle dra över så mycket? Jag fick själv mitt häromdagen så då känns det lite lugnare om det nu inte vill börja av sig själv. Men jag tänker inte misströsta riktigt än, liiiite försenade kan dem ju få vara : P

nä inte än,hoppas att det sätter igång av sig självt faktiskt...ska till bm på onsdag så vi får väl se??

här får man inte igångsättning förrän 42+6,hur har ni andra??
  • Maruid

Förra förlossningen gick mitt vatten men sedan fick jag i stort sett inga värkar så jag blev igångsatt. Det tog en väldig lång tid men det blev inget snitt till min stora lycka. Och efter den erfarenheten är jag inte rädd för det heller om det blir så. Det är ju inte kul med igångsättning men om det måste till så måste det ju.

Dock sitter jag här nu med smärtsamma och hyffsat regelbundna värkar som strålar över magen, ryggen och höftkammarna. Fick dessa känningar då vi tog en rejäl promenad och det hela började med ryggvärk och sedan kom sådana sammadragningar att den promenad som hem brukar ta en kvart tog nästan 45 minuter.
    Så hmmm, kanske behöver vi ingen igångsättning här trots allt.

Men om detta nu avtar och inget mer händer så ska jag på kontroll på förlossningen då jag är i 42+0 och sedan blir det igångsättning senast 42+2, alltså den 6 juni i mitt fall. Ja, vi får väl se.
  • Sarasbaby

För mig blir det igångsättning på måndag (41+5) om hon inte kommer friviiligt innan, spännande och läskigt, troligtvis kan man gå direkt på ballong eller amniotomi.

det är högre risk för snitt vid igångsättning framförallt om man måste börja med hormoner för att få tappen mogen.

I mitt landsting är det normalt kontroll i 42+0 och igångsättning i 42+3 om inget hänt innan dess. 42+6 känns ju bara taskigt tycker jag. Fy så trött jag skulle vara vid det laget.

• Therre
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    Grattis!
    då kom våra två samma dag:D våran tös kom 8.28 på morgonen och var 51 lång och vägde 3786g så de var inte långt ifrån varandra där heller:D vi åkte hem samma dag vi vilket jag tyckte var väldigt skönt kunde slappna av mycket bättre hemma än där borta.

idag blir våran dotter en vecka, tiden går riktigt fort tycker jag. hon är så otroligt lugn och snäll vaknar en gång på natten vill ha mat och somnar om på en gång sen sover hon fram till kl 9 på morgonen:D så skönt...
    men fy så naveln luktar, de luktar gräsligt hoppas verkligen att den faller av snart, blöder en del runt om gör de också emellanåt men de är väl inte så konstigt så som hon ligger och sparkar och sprattlar och kommer åt den hela tiden antar jag. Ni andra som också fått era små tycker ni också att navelstumpen luktar illa? Vi tvättar och torkar rent runt om med tops varje dag som man ska göra.

har gått ner 12kg nu av 25 så de är ett par kg kvar att gå ner hehe innan jag är nöjd kommer snart i mina jenas igen, bara knappen som inte går att knäppa riktigt är ca 1 cm kvar ..:S men förhoppningsvis går de fort så jag kan börja använda mina vanliga kläder igen.

Den här veckan som kommer nu så kommer vi få hembesök från BVC och de ska väga och mäta lilltösen så de ska bli spännande och se hur de ser ut om hon har växt något sen hon föddes:D äter som en häst gör hon och jag är glad på så vis att jag ammar och att de går så lätt för springa och blanda ersättning så ofta som hon äter hade jag inte orkat hehe för hon äter verkligen hela tiden å så fort hon har käkat klart då bajsar hon sen somnar hon hehe.. var tvungen att köpa nya amnings bher för de jag hade var alldelas för små hade ökat från E-kupa till G-kupa så de va inte så konstigt att de kändes så tungt och kändes lite stort...