• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • MissS
    Goddag i tråden!

Kikar in för att meddela att vår Malte ville komma till oss igår förmiddag, kl: 10.10.
    Vi har nyss kommit hem och han sitter kvar i sin bilbarnsstol och sover.
    Han vägde 3460 g och var 52 lång.

Jag är mer än nöjd med förlossningen. Vi åkte in 05:30 och han är född 10.10.
    Vi har aldrig varit inne så länge förut med de andra barnen men det vara en lite märklig förlossning så jag är glad att vi alla mår bra och att detta är vårat sista barn. men.... herregud den här bebistiden är fööööör underbar.
    I Hjärta it!
  • Maruid

Grattis till alla söta bebisarna som kommit!

Själv är jag skitsur och jättetrött idag. Hade regelbundanda och intensiva värkar från 17 igår till 03 i natt. Försökte vila så mycket som möjligt, tog en alvedon vid 20, vankade, andades. Gick och la mig i sängen och vaknade med en och en halv timmes mellanrum. Trodde verkligen att nu så är vi igång.

Tji fick jag. Idag är kroppen öm och trött trots att jag sov länge i morse. Känner mig lite ofokuserad och illamånende och vet inte vad. Men mamma tröstade mig med att det i alla fall låter som det är nära förestående så det hoppas vi på.

• Ellenkicki

Tilda kom till oss igår 21/5 klockan 17.13. 4315 gram och 51 cm. Fantastiskt men en tuff förlossning. Allt gick så snabbt, från 1 cm öppen klockan 14 till att hon låg på mitt bröst klockan 17.13. Hann inte få någon epidural och lustgasen gjorde att jag inte krystade "nog bra" så det var smärtsamt men såklart värt det!!! Lycka till alla ni som väntar och längtar!

• Åsasåsa
    Therre skrev 2011-05-22 10:55:20 följande:
    Grattis!
    då kom våra två samma dag:D våran tös kom 8.28 på morgonen och var 51 lång och vägde 3786g så de var inte långt ifrån varandra där heller:D vi åkte hem samma dag vi vilket jag tyckte var väldigt skönt kunde slappna av mycket bättre hemma än där borta.

idag blir våran dotter en vecka, tiden går riktigt fort tycker jag. hon är så otroligt lugn och snäll vaknar en gång på natten vill ha mat och somnar om på en gång sen sover hon fram till kl 9 på morgonen:D så skönt...
    men fy så naveln luktar, de luktar gräsligt hoppas verkligen att den faller av snart, blöder en del runt om gör de också emellanåt men de är väl inte så konstigt så som hon ligger och sparkar och sprattlar och kommer åt den hela tiden antar jag. Ni andra som också fått era små tycker ni också att navelstumpen luktar illa? Vi tvättar och torkar rent runt om med tops varje dag som man ska göra.

har gått ner 12kg nu av 25 så de är ett par kg kvar att gå ner hehe innan jag är nöjd kommer snart i mina jenas igen, bara knappen som inte går att knäppa riktigt är ca 1 cm kvar ..:S men förhoppningsvis går de fort så jag kan börja använda mina vanliga kläder igen.

Den här veckan som kommer nu så kommer vi få hembesök från BVC och de ska väga och mäta lilltösen så de ska bli spännande och se hur de ser ut om hon har växt något sen hon föddes:D äter som en häst gör hon och jag är glad på så vis att jag ammar och att de går så lätt för springa och blanda ersättning så ofta som hon äter hade jag inte orkat hehe för hon äter verkligen hela tiden å så fort hon har käkat klart då bajsar hon sen somnar hon hehe.. var tvungen att köpa nya amnings bher för de jag hade var alldelas för små hade ökat från E-kupa till G-kupa så de va inte så konstigt att de kändes så tungt och kändes lite stort...
    Våran lilla Lovisa tittade också ut 15 maj, precis på BF, duktigt flicka! Allt gick jättebra och hon är så fin! 

• jakeline

grattis till alla nya bebisar! Här är det BF +2 och jag är så less. Hoppas på att bönan kikar ut snart så jag får träffa det lilla livet... dock verkar det inte vara något på g heller. Ingen slempropp vad jag har sett, men den såg jag inte skymten av sist heller. sammandragningar till och från, men inte direkt så att det gör ont. väntan fortsätter...

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Marsipanflicka

Grattis till alla nya bebisar, hurra vad härligt! BF +2 idag och jag är grymt uttråkad....börjar redan kännas jobbigt. Har mer symtom nu än för några dagar sedan, men varje gång det drar igång en smula lanar värkarna av efter en stund. Mysko.