Therre skrev 2011-05-22 10:55:20 följande:
Grattis!
då kom våra två samma dag:D våran tös kom 8.28 på morgonen och var 51 lång och vägde 3786g så de var inte långt ifrån varandra där heller:D vi åkte hem samma dag vi vilket jag tyckte var väldigt skönt kunde slappna av mycket bättre hemma än där borta.
idag blir våran dotter en vecka, tiden går riktigt fort tycker jag. hon är så otroligt lugn och snäll vaknar en gång på natten vill ha mat och somnar om på en gång sen sover hon fram till kl 9 på morgonen:D så skönt...
men fy så naveln luktar, de luktar gräsligt hoppas verkligen att den faller av snart, blöder en del runt om gör de också emellanåt men de är väl inte så konstigt så som hon ligger och sparkar och sprattlar och kommer åt den hela tiden antar jag. Ni andra som också fått era små tycker ni också att navelstumpen luktar illa? Vi tvättar och torkar rent runt om med tops varje dag som man ska göra.
har gått ner 12kg nu av 25 så de är ett par kg kvar att gå ner hehe innan jag är nöjd kommer snart i mina jenas igen, bara knappen som inte går att knäppa riktigt är ca 1 cm kvar ..:S men förhoppningsvis går de fort så jag kan börja använda mina vanliga kläder igen.
Den här veckan som kommer nu så kommer vi få hembesök från BVC och de ska väga och mäta lilltösen så de ska bli spännande och se hur de ser ut om hon har växt något sen hon föddes:D äter som en häst gör hon och jag är glad på så vis att jag ammar och att de går så lätt för springa och blanda ersättning så ofta som hon äter hade jag inte orkat hehe för hon äter verkligen hela tiden å så fort hon har käkat klart då bajsar hon sen somnar hon hehe.. var tvungen att köpa nya amnings bher för de jag hade var alldelas för små hade ökat från E-kupa till G-kupa så de va inte så konstigt att de kändes så tungt och kändes lite stort...
Våran lilla Lovisa tittade också ut 15 maj, precis på BF, duktigt flicka! Allt gick jättebra och hon är så fin!