• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej

Ewine hur går de för dug?

Idag har jag BF men känner inte av ett smack bara ont i ryggen.
    Ush jag visste detta skulle ske. Trotts att en överläkare och en bm sa båda att jag kommer föda tidigare i v 38 Max v39

• Sommarnatt2010
    amisej skrev 2011-05-25 08:51:10 följande:
    Ewine hur går de för dug?

Idag har jag BF men känner inte av ett smack bara ont i ryggen.
    Ush jag visste detta skulle ske. Trotts att en överläkare och en bm sa båda att jag kommer föda tidigare i v 38 Max v39
    Varför trodde dom det??
    Jag har iofs oxå haft många som trott att jag ska få innan BF oxå, men det har itne varit läkare o BM utan vänner och bekanta. Hade BF igår så får väl se när den Lill* vill kika ut...Känner inte heller något alls 
  • Moi Mokulat

Jaha imorse gjorde vi en färdknäpp. Inget har hänt än. Baaaahhh de jag vet att de kommer när de kommer men jag börjar bara bli nervösare och ledsen och sur. Sista kollen hos bm imorgon. Jag som sagt att jag inte kommer. Men de verkar som om jag är tvungen.

• fliona

Idag ska jag på en ev igångsättning =) är i vecka 40+3 ...... har provat allt man kan göra och inget har hjälp så helt klart kommer den då den är redo. =)

• Sommarnatt2010
    fliona skrev 2011-05-25 09:36:03 följande:
    Idag ska jag på en ev igångsättning =) är i vecka 40+3 ...... har provat allt man kan göra och inget har hjälp så helt klart kommer den då den är redo. =)
    Hur kommer det sig att du får en igångsättning så pass "tidigt" Jag försökte få en hinnsvepning igår på BF men det gick inte för sig...Tidigast nästa vecka *suck*
  • Moi Mokulat

Kan bm utföra hinsvepning? Jag ska ju dit imorgon och hon vet hur orolig jag är pga första jobbiga förlossningen.

• Maruid
    Moi Mokulat skrev 2011-05-25 09:54:45 följande:
    Kan bm utföra hinsvepning? Jag ska ju dit imorgon och hon vet hur orolig jag är pga första jobbiga förlossningen.
    Ja, i princip så kan dem det. Det har dock visat sig i tråden sedan innan att det skiftar väldigt mycket mellan olika platser i landet, vad de vill, vad de får etc.

Här i Lund gjorde min BM hinnsvepning på mig förra graviditeten. Då vi pratade om det denna gången sa hon att hon normalt väntar tills man gått runt en vecka över tiden (vilket var då jag fick den vid första graviditeten också).

Men jag måste säga att jag gärna slipper för det är inte världens skönaste upplevelse. Jag tycker bebis bara ska sluta fega och köra igång! H*n har legat jättelångt ner och fixerad ända sedan vecka 33 så jag tycker nog att det liksom borde hända något.

Men här är det alltså hinnsvepning runt en vecka efter BF och sedan är det öveburenhetskontroll i vecka 42+0 och eventuell igångsättning senast 42+2.

Jag känner att jag blir lite galen.
  • Ewima

Hej alla! Uppdaterar här mellan värkar. Var på förlossningen kl.8:00 idag öppen 3cm. Frågade om vi fick åka hem

• MissS

Åh då blir det bebis snart då... men ett råd: ta det lugnt och vila mellan värkarna nu för du lär behöva krafterna senare. Heja på!

• Minglanu

Imorgon bitti 07.30 blir det igångsättning pga lite fostervatten. Tredje barnet, tredje igångsättningen så jag vet på ett ungefär vad jag har att vänta..Gulp! Håll tummarna