• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Marsipanflicka skrev 2011-05-26 13:14:32 följande:
    Här blev det en liten lillasyster natten till måndagen...åkte hem igår. Blev akutsnitt, så allt blir inte alltid som man planerat... Vi är dock tacksamma över att få vara hemma och att alla mår bra. Pojkarna är stolta storebröder.

skorpsmulorochsandaletter.blogg.se
    Åh, grattis till lillflickan. Akutsnittet låter dock mindre roligt men skönt att ni alla mår bra nu.
  • Moi Mokulat

Nu har jag varit hos bm. Hon gjorde hinnsvepning utan att jag behövde fråga. Sen berättade hon att jag var öppen 2 cm utan att ens märkt det. Nu har jag lite ont, men helt hanterbart. Jag frågade om när man vet att man ska in och om jag fick ont ont var de bara att åka eftersom jag redan var öppen så mkt. Hon trodde inte att vattnet skulle gå av sig själv. Så nu känner jag mig gladare.

• FruMadde4barnTätt

grattis till nya bebisarna

• Saso87

Hur går det för er med era bebbar? Själv har vi börjat med napp och det funkar toppen! Skönt att ha annat än bröstet att trösta med ibland. Vi har cirka 3 h mellan matningarna och han sover cirka 3 h i stöten också på nätterna.. det blir inga längre sovpass, men det är väl ok!

Dock paff hur snabbt gravkilona försvann... allt rann av mig direkt och har endast  2 kg kvar till min normalvikt. La visserligen inte på mig något, utan hade mest magen. Men helt sjukt vad kroppen kan återställa sig.. 11 dagar sen förlossningen.. 

• MissSindra

Jaha, ytterligare en lugn dag över. Bf +4 och inga känningar. Dock kan jag tro att bebben kanske ligger där den ska och är ruckbar eller kanske fixerad. För när jag känner ner i bäckenet så som bm gör så är det något stort och hårt och runt därnere där jag tror det brukar vara tomt. Men men ska ju till bm på må om ingen bebbe kommit tills dess. Imorgon är det 3års koll på dottern och sen öppet hus med information på förskolan. Sen finns inga planer. Hoppas allt är bra med alla och att alla andras bebisar som inte kommit ännu gör det snarast och ni som har era njuter och kämpar på.

• FruganH

Saso87: Åh, ibland önskar jag verkligen att Agnes tog napp! Är just nu en vandrande napp ;) Det är ju inte så att hon vill suga hela tiden, men är hon upprörd över något så är det ju bröstet som gäller. Samtidigt försöker jag tänka att vi slipper avvänjningen från nappen sen :/ Men vem vet! Kanske blir svårt att vänja av med bröstet med...

• Ewima

Hej allihopa! Så resultatet igår kl7:00 kom lillasyster Maya! 4780gram och 58cm (!)lång. Allt gick bra, fick opereras efter sprack enhel del) vi mår bra och nu ammar vi på bb.

• Maruid
    Ewima skrev 2011-05-27 08:06:56 följande:
    Hej allihopa! Så resultatet igår kl7:00 kom lillasyster Maya! 4780gram och 58cm (!)lång. Allt gick bra, fick opereras efter sprack enhel del) vi mår bra och nu ammar vi på bb.
    Grattis till dottern! Skönt att höra att du mår bra trots operation.
  • Maruid

Har haft molvärk sedan igår eftermiddag och vid fem i morse gick en blodblandad slemmis. Nu klockas det värkar och jag ska försöka se till att äta frukost och duscha så att man är redo om det fortskrider.

• jakeline
    Ewima skrev 2011-05-27 08:06:56 följande:
    grattis! skönt att höra att ni mår bra!
    Maruid skrev 2011-05-27 08:17:45 följande:

Har haft molvärk sedan igår eftermiddag och vid fem i morse gick en blodblandad slemmis. Nu klockas det värkar och jag ska försöka se till att äta frukost och duscha så att man är redo om det fortskrider.

vad spännande! ser fram emot uppdatering! Håller tummarna för att det kommer igång nu.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~