• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej

Oj här har det hänt en del ser jag.
    Va kul och grattis.
    Lina Sofi lycka till nu och håll oss uppdaterade om du kan..
    Här står de stilla och jag tycker inte om detta längre. :(
    Vill ha värk, blod, vatten Jaaa vad som bara ett täcken på att de e på g för. Mig med

• Sommarnatt2010
    amisej skrev 2011-05-27 09:08:15 följande:
    Oj här har det hänt en del ser jag.
    Va kul och grattis.
    Lina Sofi lycka till nu och håll oss uppdaterade om du kan..
    Här står de stilla och jag tycker inte om detta längre. :(
    Vill ha värk, blod, vatten Jaaa vad som bara ett täcken på att de e på g för. Mig med
    hihi du är inte ensam...Vill oxå ha bara ett litet täcken på att det snart är på g =)
  • Kottemor
    Ewima skrev 2011-05-27 08:06:56 följande:
    Hej allihopa! Så resultatet igår kl7:00 kom lillasyster Maya! 4780gram och 58cm (!)lång. Allt gick bra, fick opereras efter sprack enhel del) vi mår bra och nu ammar vi på bb.
    Grattis!! Vad skönt att du mår bra trots att du behövde opereras!
    Maruid skrev 2011-05-27 08:17:45 följande:

Har haft molvärk sedan igår eftermiddag och vid fem i morse gick en blodblandad slemmis. Nu klockas det värkar och jag ska försöka se till att äta frukost och duscha så att man är redo om det fortskrider.

Nu håller jag tummarna extra hårt för dig! Nu kör du så det ryker tjejen Lycka till!!
  • Therre
    Saso87 skrev 2011-05-26 18:24:52 följande:
    Hur går det för er med era bebbar? Själv har vi börjat med napp och det funkar toppen! Skönt att ha annat än bröstet att trösta med ibland. Vi har cirka 3 h mellan matningarna och han sover cirka 3 h i stöten också på nätterna.. det blir inga längre sovpass, men det är väl ok!

Dock paff hur snabbt gravkilona försvann... allt rann av mig direkt och har endast  2 kg kvar till min normalvikt. La visserligen inte på mig något, utan hade mest magen. Men helt sjukt vad kroppen kan återställa sig.. 11 dagar sen förlossningen.. 
    här går de jätte bra.. Mira vill inte ta napp och de är vi ganska glada över också så slipper vi vänja av med de sen, min äldre dotter använde inte heller napp och de va inge tumme eller något sånt heller och verkar inte bli nå sånt för den här tjejen heller. Hon är glad i princip hela tiden och ätre med ca 2 timmars mellan rum sen sover hon nästan hela natten brukar vakna en eller 2 ggr bara för at äta sen somnar hon om lika fort igen så de är skönt och vi får verkligen sova ut:D för sen sover hon till ca 8-9 på morgonen så de är verkligen toppen:D

direkt efter förlossningen så hade 6kg försvunnit och nu snart 2 veckor senare har jag totalt gått ner 15kg av 25kg så jag har hela 10kg kvar, hoppas att de kommer gå relativt fort att få bort dem med, bara de kan bli bättre väder nångång så att man kommer ut och rör på sig lite för här regnar de bara hela tiden just nu, inget som behöver hindra en egentligen men de är ju inte så kul att vara ute och gå i regn..
  • Angi07

Grattis till alla som har fått sina bebisar!!

Tiden går, min lille är 4 veckor idag,han kom 10 dagar före BF( 9 maj). Jag fick en bröstinfektion pga såriga bröstvårtor så jag fick antibiotika, och måste fortsätta 10 dagar till, och lillen är förkyld, inte ovanligt med 4 syskon till hemma.

• Minglanu

Det blev en lite kille, en Max. Eller liten o liten, 4340 g och 53 cm lång. En intensiv förlossning till ända vilar vi nu upp oss på bb. Lycka till alla andra

• Moi Mokulat

Minglanu grattis! Här haran fortfarande inte fått en värk Hinnsvepning verkade inte hjälpa Var öppen 2cm men de verkar heller inte betyda något. Men snart ska de väl vara min tur. Bf idag

• jakeline
    Minglanu skrev 2011-05-27 12:59:04 följande:
    Det blev en lite kille, en Max. Eller liten o liten, 4340 g och 53 cm lång. En intensiv förlossning till ända vilar vi nu upp oss på bb. Lycka till alla andra
    grattis!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Sommarnatt2010
    Minglanu skrev 2011-05-27 12:59:04 följande:
    Grattis!! 
  • Neith

Oj oj oj, här föder ni på löpande band töser, helt otroligt!
    STORT GRATTIS till er som fått hittills {#emotions_dlg.flower} 

Jag har BF imorgon och jag har helt ärligt inte en suuusning om när lilleman vill komma ut. Kontroll vill jag ha på det mesta, så det känns märkligt att man har noll kontroll i denna situationen.
    Var på CTG idag, för första gången. Allt såg finfint ut och sköterskan talade om för mig att jag har sammandragningar var 8:e minut. "Åhfasen!" blev min reaktion. Jag har för bubblans ingen koll på min egen kropp alltså Skrattande 

Nåja, vet inte riktigt om jag ville komma någonvart med mitt skrivande, men.. ja.. så är det när man sitter hemma hela dagen och maken är på jobbet.

Det är verkligen mycket som händer nu. Gifte mig för snart tre månader sen, och om några dagar (förhoppningsvis) kommer vår lille son till världen på ett smärtmässigt hanterbart sätt. Vi bor just nu i en etta och på bara två dagar har vi hunnit hitta ett hus som vi slagit till på, inflyttning om 3 månader. Jisses, livet kan verkligen förändras i en handvändning. Galet, men ack så rätt det känns!

Det är väl detta som är lycka? Hej Svensson-livet! Skrattande 

Ta hand om er alla sötmammor!
    Kram på er