Saso87 skrev 2011-05-26 18:24:52 följande:
Hur går det för er med era bebbar? Själv har vi börjat med napp och det funkar toppen! Skönt att ha annat än bröstet att trösta med ibland. Vi har cirka 3 h mellan matningarna och han sover cirka 3 h i stöten också på nätterna.. det blir inga längre sovpass, men det är väl ok!
Dock paff hur snabbt gravkilona försvann... allt rann av mig direkt och har endast 2 kg kvar till min normalvikt. La visserligen inte på mig något, utan hade mest magen. Men helt sjukt vad kroppen kan återställa sig.. 11 dagar sen förlossningen..
här går de jätte bra.. Mira vill inte ta napp och de är vi ganska glada över också så slipper vi vänja av med de sen, min äldre dotter använde inte heller napp och de va inge tumme eller något sånt heller och verkar inte bli nå sånt för den här tjejen heller. Hon är glad i princip hela tiden och ätre med ca 2 timmars mellan rum sen sover hon nästan hela natten brukar vakna en eller 2 ggr bara för at äta sen somnar hon om lika fort igen så de är skönt och vi får verkligen sova ut:D för sen sover hon till ca 8-9 på morgonen så de är verkligen toppen:D
direkt efter förlossningen så hade 6kg försvunnit och nu snart 2 veckor senare har jag totalt gått ner 15kg av 25kg så jag har hela 10kg kvar, hoppas att de kommer gå relativt fort att få bort dem med, bara de kan bli bättre väder nångång så att man kommer ut och rör på sig lite för här regnar de bara hela tiden just nu, inget som behöver hindra en egentligen men de är ju inte så kul att vara ute och gå i regn..