Stor mamma skrev 2010-08-28 09:50:45 följande:
Hmm
fick mer funderingar
en muslim får ej gifta sig med en otroende som du skrev alltså inte med en kristen. De som gör det är alltså inte en "äkta" muslim, eller fattar jag fel.
En kvinna som konverterar till muslim då?? Får en troende gifta sig med henne??
I denna boken jag läste var det så att hon tvingades att konvertra av mannens släkt. Man får alltså inte tvinga in någon in i erat troende.
Jag kan säga så här: Jag har tyvärr bara stött på de dåliga muslimer och fått en grund till att avsky dem. MEN jag är vuxen nu o ser det hela i en annan vinkel-jag vill inte dra alla utöver en kant.
När jag ser en utländsk person är min tanke -åk hem
men min andra tanke är herregud den personen har inte gjort mig något o den personen kanske är en av dom bra.
Jag skulle vilja lära mer om muslimska läran och ser gärna någon som är muslim inboxa mig så jag kan få mer inblick i just detta ämne.
Har tusen frågor om just det jag anser är kvinnoförtryck.
Kan ställa några här o kanske få olika svar på just mina frågor.
I koranen står det alltså att kvinnan skall underkasta sig mannen- gör det inte det??
Kvinnan måste skyla sig?? står det i koranen med??
Får en kvinna arbeta med ett arbete pricis som i sverige??
När man gift sig o man blir slagen av mannen får man skilja sig då??
Har läst i en bok att det står i koranen att mannen får tukta sin fru-stämmer det??
Får en kvinna slå mannen också??
Varför är det dödsstaff att kvinnan är otrogen men inte om en man är det??
En Muslim som gifter sig med en icke Muslim han bryter emot sitt lag men han syndar inte i så stor skala för att han går ut ur Islam dvs han syndar men han är fortfarande Muslim.
Om en svensk tjej konverterar till Islam då kan hon gifta sig med en Muslim men ! Hon ska konvertera till Islam för att hon verkligen tror på GUD , inte för gifte skull . Liksom man kan inte säga jag vill bli Muslim bara för att min kille är Muslim så att vi kan bli ihop .
I dagens sk " muslimska länder " råder stor okunskap om Islam och det finns inte en enda shariia stat i världen . Hos de råder en bladning av olika lagar , lite shariia lite demokrati ,lite fransk lagar osv.
De människorna som tvingade den kvinna in i tro handlade fel , eftersom man ska inte tvinga folk in i Islam . Jag gav dig bevis från Koranen .
Kvinnan underkastar sig inte mannen utan bara inför GUD.
Det står i heliga Koranen att vi måste täcka vår kropp med det är GUD som ger order om detta inte mannen .
Vi kan jobba men vi får inte beblandas med män och det är väldigt svårt för oss här i Sverige.
En muslimsk kvinna kan begära skilssmässa tex om hon slutat att älska mannen och absolut om mannen slår henne !
Man kan putta lite lätt kvinnan för att visa att man är arg på henne . Att slå henne hårt är förbjudet . GUDs sista sändebud Mohammed , frid och välsingelse över honom , sa ;
"Den bästa muslimen i fråga om tron är den som har det bästa uppförandet,
och den bästa av er är de som har det bästa sättet med sin hustru."
[Tirmidi]
Man ska inte slå varandra )
Samma straff gäller både för mannen och för kvinnan . GUD faktiskt lägger mer ansvar på mannen än på kvinnan . HAN ger order först till mannen att han ska sänka sin blick inför främande kvinnor .
I dagens samhälle många män behandlar illa sina kvinnor genom att tolka Islam på sådant sätt som det passar de och klart att det bli fel .
Lösning på alla dessa problem är att muslimska kvinnor skaffar sig sann Islamsk kunskap som de kan använda emot mannen när han handlar fel .