• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • amatullah
    Stor mamma skrev 2010-08-28 09:50:45 följande:
    Hmm

fick mer funderingar

en muslim får ej gifta sig med en otroende som du skrev alltså inte med en kristen. De som gör det är alltså inte en "äkta" muslim, eller fattar jag fel.
    En kvinna som konverterar till muslim då?? Får en troende gifta sig med henne??

I denna boken jag läste var det så att hon tvingades att konvertra av mannens släkt. Man får alltså inte tvinga in någon in i erat troende.

Jag kan säga så här: Jag har tyvärr bara stött på de dåliga muslimer och fått en grund till att avsky dem. MEN jag är vuxen nu o ser det hela i en annan vinkel-jag vill inte dra alla utöver en kant.

När jag ser en utländsk person är min tanke -åk hem
    men min andra tanke är herregud den personen har inte gjort mig något o den personen kanske är en av dom bra.

Jag skulle vilja lära mer om muslimska läran och ser gärna någon som är muslim inboxa mig så jag kan få mer inblick i just detta ämne.

Har tusen frågor om just det jag anser är kvinnoförtryck.

Kan ställa några här o kanske få olika svar på just mina frågor.
    I koranen står det alltså att kvinnan skall underkasta sig mannen- gör det inte det??
    Kvinnan måste skyla sig?? står det i koranen med??
    Får en kvinna arbeta med ett arbete pricis som i sverige??
    När man gift sig o man blir slagen av mannen får man skilja sig då??
    Har läst i en bok att det står i koranen att mannen får tukta sin fru-stämmer det??
    Får en kvinna slå mannen också??
    Varför är det dödsstaff att kvinnan är otrogen men inte om en man är det??
    En Muslim som gifter sig med en icke Muslim han bryter emot sitt lag  men han syndar inte i så stor skala  för att  han går ut ur Islam dvs han syndar men han är fortfarande Muslim.

Om en svensk tjej konverterar till Islam då kan hon gifta sig med en Muslim men ! Hon ska konvertera till Islam  för att hon verkligen tror på GUD , inte för gifte skull . Liksom man kan inte säga jag vill bli Muslim bara för att min kille är Muslim så att vi kan bli ihop .

I dagens sk " muslimska länder "  råder stor okunskap om Islam  och det  finns inte en enda shariia stat  i världen . Hos de råder en bladning av olika lagar , lite shariia lite demokrati ,lite fransk lagar osv.

De människorna som tvingade den kvinna in i tro handlade fel , eftersom man ska inte tvinga folk in i Islam . Jag gav dig bevis  från Koranen .

Kvinnan underkastar sig inte mannen utan bara inför GUD.

Det står i heliga Koranen att vi måste täcka vår kropp med det är GUD som ger order om detta inte mannen .

Vi kan jobba men vi får inte beblandas med män och det är väldigt svårt för oss här i Sverige.

En muslimsk kvinna  kan begära skilssmässa tex  om hon slutat att älska mannen och absolut om mannen slår henne !

Man kan putta lite lätt kvinnan för att visa att man är arg på henne . Att slå henne hårt är förbjudet . GUDs sista sändebud Mohammed , frid och välsingelse över honom , sa ;

"Den bästa muslimen i fråga om tron är den som har det bästa uppförandet, och den bästa av er är de som har det bästa sättet med sin hustru."
    [Tirmidi]

Man ska inte slå varandra )

Samma straff gäller både för mannen och för kvinnan . GUD faktiskt lägger mer ansvar på mannen än på kvinnan . HAN ger order först till mannen att han ska sänka sin blick inför främande kvinnor .

I dagens samhälle många män behandlar illa sina kvinnor genom att tolka Islam på sådant sätt som det passar de  och klart att det bli fel .

Lösning på alla dessa problem är att muslimska kvinnor skaffar sig sann Islamsk kunskap som de kan använda emot mannen när han handlar fel .
  • amatullah
    UmmAlina skrev 2010-08-28 12:19:41 följande:
    Varför skulle vi inte kunna rösta?
    Varför skulle vi inte kunna bli advokat, polis osv?

Det finns många muslimer som är advokater, det finns de som är poliser.
    Jag förstår inte vad du pratar om!

Dessutom måste vi följa lagarna i det land vi lever i
    Om GUD vill kommer jag inshAllah att besvara på dina frågor  så fort jag kan . Be om ursäkt för att du måste vänta men nu har jag inte mer tid
  • Posh
    amatullah skrev 2010-08-28 06:19:14 följande:
    Skulle jag bli lämnad tex  till mitt hemland eller till Saudi Arabien troligtvis skulle jag hamna i fängelse och kanske bli torterad.

Den Islam som jag pratar om betyder  att kungen av Saudi Arabien skulle inte längre bli kung utan Muslimer skulle välja en ledare mellan de .

Vi kan inte rösta eftersom då skulle vi  sätta  till makten människor  som styr med mänskliga lagar  och vi bara erkänner GUDs lagar  så vi kan inte motarbeta oss själva )

En Muslim kan inte vara domare i en icke troendes samhälle eftersom han måste då dömma med tex svenska lagar  vilka är rakt motsats till shariia lagar

En svensk polis ser till att svenska lagar följs så hur kan en Muslim bli polis eftersom  han erkänner inte svenska lagar ?

Stockholms moske hade en samarbete med svensk polis och värvade dit  folk men båda sidor  visar brist på kunskap om Islam  och att de vet inte vad de gör .

Vidare ; om pappa är Muslim då räknas barnet  också som Muslim tills han/hon blir myndig inom shariia.  Sedan han/hon får välja själv skall han/hon bli Muslim eller inte

Till Add3 :

skulle du bli jagad tex av ryssar  och kommer till en shariia samhäle och ber om att få skydd hos oss  detta betyder inte att du automatisk accepterar våra statens skick och lagar . Vi skulle ta dig som du är . Min status här är liksom som en gäst
    Jisses vilket struntprat!
  • vap
    Posh skrev 2010-08-27 23:43:40 följande:
    De vanliga motsägelserna dyker upp även här. Islam får man inte tvingas in i säger du men samtidigt är ett barn fött som muslim då pappan är muslim.
    Hur får du ihop det?
    Men den biten var lite dum att ta upp. Barn som föds i ett religiöst hem fostras i den religion föräldrarna har oavsätt religion. Inte bara Islam.
  • Posh
    vap skrev 2010-08-28 13:31:20 följande:
    Men den biten var lite dum att ta upp. Barn som föds i ett religiöst hem fostras i den religion föräldrarna har oavsätt religion. Inte bara Islam.
    Nej du är inte insatt i denna bit ser jag. Islam skiljer sig på den punkten då den menar att barnet blir muslim automatiskt, enbart av att födas.
    Det är inte att samma sak som att var och en såklart uppfostrar sina barn i den religion etc som man själv utövar och anser är bra för barnet.
  • MassiiMotoo

Om jag får säga vad jag tycker så låter detta helt sjukt att man talar som om att Gud lever . Alltså Han ger dig order om vad du ska göra, Han säger si och så. Om han hade sagt att ni skulle ha en fruktokorg i huvudet ist för sjal hade ni gjort de då med?

Förstår mig inte på människor som inte kan vara sina egna ledare. Alltså måste lyssna på en "människa" som inte lever längre , och göra som denna säger för att denne är tydligen Gud?

Vem vet egentligen vem denna "gud" egenltigen var för massor av år sen.

Men men det var bara vad jag tycker.

• golden10

Jag tycker att du förrvirrar mer amatullah.

• amatullah
    UmmAlina skrev 2010-08-28 12:19:41 följande:
    Varför skulle vi inte kunna rösta?
    Varför skulle vi inte kunna bli advokat, polis osv?

Det finns många muslimer som är advokater, det finns de som är poliser.
    Jag förstår inte vad du pratar om!

Dessutom måste vi följa lagarna i det land vi lever i
    UmmAlina , du säger att Muslimer  måste följa lagarna i det land vi lever . Du har fel och de människorna som lärde dig detta om Islam har fel . Här kommer bevis :

När Muslimer hade jätte svårt att bo i Mecka , Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem gav de tillstånd att de ska utvandra till ett kristet land , Abessinien . När sahaba r.a kom dit blev de utfrågade om sitt tro och efter det kung Negus gav till de skydd . De fick stanna .

Nu frågar jag dig UmmAlina och andra lika tänkande ;

Har sahaba r.a sagt så här ; nu har vi kommit till ett  kristet land och då måste vi följa deras lagar !? 

SubhanAllah ! La ilahe illAllah ! Detta är kufr !

Vidare , vi säger att du jobbar som  polis här i Sverige . Du får i uppdrag att hämta en Muslim till polisstation eftersom han bryter mot den svenska lagen . Han har två hustru och svenska lagen förbjuder detta .

Gör han fel UmmAlina ? Enligt shariia han gör inget fel eftersom GUD tillåter att en Muslim kan ha upp till 4 fruar . Så på vems sida står du ? På ALLAHs sida eller på icke troendes sida ? Det finns ingenting emellan

Vi antar att du är advokat . Som advokat måste du beskydda  svenska lagar  och även som domare .

Du är domare och dömmer folk  med kuffars lagar . Detta är kufr ummAlina .

Vi kan inte rösta eftersom genom att rösta vi sätter personer på makt  som styr med männskliga lagar .

UmmAlina , jag misstänker att du vet inte vad är tagut ?

Tagut är allt som passerar tillåtna gränsen mot GUD. De är  av de värsta ALLAHs fiende . 

GUD säger i heliga Koranen ;

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Det finns olika tagut och en av de är  orättfärdiga härskare som ändrar på GUDs lagar .

Bevis ;

[4:60] Har du  inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig taguts  dom, fastän de har uppmanats att förneka dem?

Om politikerna är av de värsta GUDs fiende dvs tagut  hur kan du då som Muslim välja de till makten ?

UmmAlina , jag rekomenderar för dig att läsa inshAllah denna bok 
     http://islamicweb.com/beliefs/creed/abdulwahab/
  • amatullah
    MassiiMotoo skrev 2010-08-28 14:39:49 följande:

Om jag får säga vad jag tycker så låter detta helt sjukt att man talar som om att Gud lever . Alltså Han ger dig order om vad du ska göra, Han säger si och så. Om han hade sagt att ni skulle ha en fruktokorg i huvudet ist för sjal hade ni gjort de då med?

Förstår mig inte på människor som inte kan vara sina egna ledare. Alltså måste lyssna på en "människa" som inte lever längre , och göra som denna säger för att denne är tydligen Gud?

Vem vet egentligen vem denna "gud" egenltigen var för massor av år sen.

Men men det var bara vad jag tycker.

Tack för din kommentar och du får absolut säga vad du tycker . Du kanske tycker att min GUD är Mohammed ?
    Det är inte så . Min GUD skapade solen , jorden , universum och lilla oss människorna )

Eftersom HAN är våran Skapare HAN bestämmer hur skall vi leva och alla Hans lagar är bara  för våran bästa
  • nur
    amatullah skrev 2010-08-29 02:36:00 följande:
    UmmAlina , du säger att Muslimer  måste följa lagarna i det land vi lever . Du har fel och de människorna som lärde dig detta om Islam har fel . Här kommer bevis :

När Muslimer hade jätte svårt att bo i Mecka , Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem gav de tillstånd att de ska utvandra till ett kristet land , Abessinien . När sahaba r.a kom dit blev de utfrågade om sitt tro och efter det kung Negus gav till de skydd . De fick stanna .

Nu frågar jag dig UmmAlina och andra lika tänkande ;

Har sahaba r.a sagt så här ; nu har vi kommit till ett  kristet land och då måste vi följa deras lagar !? 

SubhanAllah ! La ilahe illAllah ! Detta är kufr !

Vidare , vi säger att du jobbar som  polis här i Sverige . Du får i uppdrag att hämta en Muslim till polisstation eftersom han bryter mot den svenska lagen . Han har två hustru och svenska lagen förbjuder detta .

Gör han fel UmmAlina ? Enligt shariia han gör inget fel eftersom GUD tillåter att en Muslim kan ha upp till 4 fruar . Så på vems sida står du ? På ALLAHs sida eller på icke troendes sida ? Det finns ingenting emellan

Vi antar att du är advokat . Som advokat måste du beskydda  svenska lagar  och även som domare .

Du är domare och dömmer folk  med kuffars lagar . Detta är kufr ummAlina .

Vi kan inte rösta eftersom genom att rösta vi sätter personer på makt  som styr med männskliga lagar .

UmmAlina , jag misstänker att du vet inte vad är tagut ?

Tagut är allt som passerar tillåtna gränsen mot GUD. De är  av de värsta ALLAHs fiende . 

GUD säger i heliga Koranen ;

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Det finns olika tagut och en av de är  orättfärdiga härskare som ändrar på GUDs lagar .

Bevis ;

[4:60] Har du  inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig taguts  dom, fastän de har uppmanats att förneka dem?

Om politikerna är av de värsta GUDs fiende dvs tagut  hur kan du då som Muslim välja de till makten ?

UmmAlina , jag rekomenderar för dig att läsa inshAllah denna bok 
     islamicweb.com/beliefs/creed/abdulwahab/
    Men snälla nån, jag har inte källa nu kan ta  fram sen det sägs ett land som tillåter dig utföra dina uppgifter engligt islam du ska lyda detta landets lagar, du ska inte vara rebelsk mot det landet du lever i... Du säger ju imot dig själv, det landet du fick skydd är icke shariastyrd från ett land som styrs av sharia du lyder inte sharia lagar själv då? Jag menar om man är skyldig så ska man stå för det enligt sharia så varför söker du skydd?
    Enligt sharia ska man inte göra tortyr varför är du rädd för tortyr från ett lan du påstår att vara shariastyrd men du känner dig trygg med ett lan som är inte styrd med sharia ändå vill avstå från lagar o inte vill lyda osv? Det låter extrem kontrast! Kom igen nu va lite realistiskt!
Svar på tråden Islam