• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • ViceGuy

Jag tappar tron på att människor som du någonsin kommer kunna vara en del av samhället.

Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • UmmAlina
    amatullah skrev 2010-08-28 13:25:14 följande:
    Om GUD vill kommer jag inshAllah att besvara på dina frågor  så fort jag kan . Be om ursäkt för att du måste vänta men nu har jag inte mer tid
    InshaAllah. Jag vill definitivt höra dina svar på dessa frågor.
  • amatullah
    amatullah skrev 2010-08-29 02:36:00 följande:
    UmmAlina , du säger att Muslimer  måste följa lagarna i det land vi lever . Du har fel och de människorna som lärde dig detta om Islam har fel . Här kommer bevis :

När Muslimer hade jätte svårt att bo i Mecka , Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem gav de tillstånd att de ska utvandra till ett kristet land , Abessinien . När sahaba r.a kom dit blev de utfrågade om sitt tro och efter det kung Negus gav till de skydd . De fick stanna .

Nu frågar jag dig UmmAlina och andra lika tänkande ;

Har sahaba r.a sagt så här ; nu har vi kommit till ett  kristet land och då måste vi följa deras lagar !? 

SubhanAllah ! La ilahe illAllah ! Detta är kufr !

Vidare , vi säger att du jobbar som  polis här i Sverige . Du får i uppdrag att hämta en Muslim till polisstation eftersom han bryter mot den svenska lagen . Han har två hustru och svenska lagen förbjuder detta .

Gör han fel UmmAlina ? Enligt shariia han gör inget fel eftersom GUD tillåter att en Muslim kan ha upp till 4 fruar . Så på vems sida står du ? På ALLAHs sida eller på icke troendes sida ? Det finns ingenting emellan

Vi antar att du är advokat . Som advokat måste du beskydda  svenska lagar  och även som domare .

Du är domare och dömmer folk  med kuffars lagar . Detta är kufr ummAlina .

Vi kan inte rösta eftersom genom att rösta vi sätter personer på makt  som styr med männskliga lagar .

UmmAlina , jag misstänker att du vet inte vad är tagut ?

Tagut är allt som passerar tillåtna gränsen mot GUD. De är  av de värsta ALLAHs fiende . 

GUD säger i heliga Koranen ;

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Det finns olika tagut och en av de är  orättfärdiga härskare som ändrar på GUDs lagar .

Bevis ;

[4:60] Har du  inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig taguts  dom, fastän de har uppmanats att förneka dem?

Om politikerna är av de värsta GUDs fiende dvs tagut  hur kan du då som Muslim välja de till makten ?

UmmAlina , jag rekomenderar för dig att läsa inshAllah denna bok 
     islamicweb.com/beliefs/creed/abdulwahab/
    UmmAlina , jag har med Allah´s hjälp och tillåtelse  ,svarat på dina frågor
  • Hugful80
    amatullah skrev 2010-08-27 19:36:30 följande:
    Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .
    Det är här problematiken infinner sig. Du ska underkasta dig svensk lag, inte någon religiös humbuglag som innefattar piskrapp och steningar.

Att du inte heller bryr dig om att rösta borgar även det för att du inte vill ta del av och bidra till det svenska samhället.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • amatullah
    nur skrev 2010-08-29 02:58:24 följande:
    Men snälla nån, jag har inte källa nu kan ta  fram sen det sägs ett land som tillåter dig utföra dina uppgifter engligt islam du ska lyda detta landets lagar, du ska inte vara rebelsk mot det landet du lever i... Du säger ju imot dig själv, det landet du fick skydd är icke shariastyrd från ett land som styrs av sharia du lyder inte sharia lagar själv då? Jag menar om man är skyldig så ska man stå för det enligt sharia så varför söker du skydd?
    Enligt sharia ska man inte göra tortyr varför är du rädd för tortyr från ett lan du påstår att vara shariastyrd men du känner dig trygg med ett lan som är inte styrd med sharia ändå vill avstå från lagar o inte vill lyda osv? Det låter extrem kontrast! Kom igen nu va lite realistiskt!
    Hämta källa om du har men jag vet vad är min religion och jag gav bevis från Koranen

Jag har inte sagt någonstans eller påstått  att Saudi Arabien är en shariia land.

Varför är de inte det ? Kungen styr där och ändrar på  GUDs lagar genom sina  så kallade kungens dekret.

Ett ex. om en vanlig Muslim tjuvar kapar de bort hans hand men om det är en soldat som har tjuvat då är det andra regler , han får ett annat straff . Shariia lagar  måste gälla  alla oavsett om de är rika eller fattiga , vanliga människor eller kändisar .

De kunniga människor inom Islam som sätter sig emot kungen sitter redan i fängelse och blev torterade eller bara försvinner ....

Nu i världen finns inte en enda shariia land . Så fort kommer att bildas ett sådant  då insAllah ( om GUD vill )  flyttar jag dit

Här i Sverige har jag en viss skydd men jag känner mig inte trygg här . Även här kan jag bli mördad pga min religion men gemför jag Sverige med andra länder då är Sverige nu det bästa alternativet ( än så länge )
  • Gung Ho

Hallelujahkackel...Flört

(Som var det 'heliga ordet' i en fiktiv blandning av alla religioner som blev en stor världsreligion med fanatiska följare...en satirsik känga till all religion)

• Rataxes

Är TS ett troll som vill få islam att framstå som ännu sämre än vad det är? I så fall har du lyckats bra.

I suffer, therefore I am...
  • UmmAlina
    Rataxes skrev 2010-08-29 13:43:38 följande:
    Är TS ett troll som vill få islam att framstå som ännu sämre än vad det är? I så fall har du lyckats bra.
  • UmmAlina

Vi lever i ett religionsfritt land. Du kan utöva din religion här, men samtidigt ska du följa lagarna i landet.

Skulle det komma en lag om att alla måste bli t.ex. kristna, Ja då skulle alla vi andra med en annan religion tyvärr bli tvugna att flytta.

Muslimer kan gillar sharialagar, men så länge man inte lever i ett land med dessa lagar så får man helt enkelt anpassa sig efter landets lagar.

Angående att inte rösta
    Självklart ska man inte rösta om man t.ex. vill att SD ska komma in i Riksdagen, är det vad du vill?

• nur
    amatullah skrev 2010-08-29 11:39:29 följande:
    Hämta källa om du har men jag vet vad är min religion och jag gav bevis från Koranen

Jag har inte sagt någonstans eller påstått  att Saudi Arabien är en shariia land.

Varför är de inte det ? Kungen styr där och ändrar på  GUDs lagar genom sina  så kallade kungens dekret.

Ett ex. om en vanlig Muslim tjuvar kapar de bort hans hand men om det är en soldat som har tjuvat då är det andra regler , han får ett annat straff . Shariia lagar  måste gälla  alla oavsett om de är rika eller fattiga , vanliga människor eller kändisar .

De kunniga människor inom Islam som sätter sig emot kungen sitter redan i fängelse och blev torterade eller bara försvinner ....

Nu i världen finns inte en enda shariia land . Så fort kommer att bildas ett sådant  då insAllah ( om GUD vill )  flyttar jag dit

Här i Sverige har jag en viss skydd men jag känner mig inte trygg här . Även här kan jag bli mördad pga min religion men gemför jag Sverige med andra länder då är Sverige nu det bästa alternativet ( än så länge )
    Jag vet min relion med Elhamdulillah, du ske också veta har läst mckt båda koranen och Hadith och jag är hundra precent säker att det stor syn om man inte lyder lagar där man lever i Om landet låter dig att utföra uppgifterna islam kräver! Tack o lov sverige är en av de länderna som har religion frihet och man utför ganska fritt sina uppgifter och man får respekt! Då som muslim vi måste respektera detta land som ger den här möjligheten till oss! Annars krävs Hicret och finns inte bättre land än Sverige eller kanske du kan åka till Iran? Där styrs av "Sharia" sägs det i alla fall, finns det inte ett land som inte styrs med sharia då har du inte mkt att välja på mer än att hitta ett land som har respekt för din religion o det har SVERIGE! 
Svar på tråden Islam