• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • nur
    1337 skrev 2010-08-30 16:24:36 följande:
    Men det är kanske mer opassande att vara en representant för upprätthållandet av 16-åringars rätt att ha sex utan att vara gifta, eller öppet homosexuella personers rättigheter än att jobba som typ städare? Var går gränsen? Att jobba på systembolaget verkar ju inte vara ok tex...
    Menar du att som polis ska man gripa dem? Nja inte en varken landet styrs av sharia eller de är muslimer på vilken grund ska man skylla dem? Som svensk polis du har blivit utbildad va är dina uppgifter o så länge du inte tränger andras rätttigheter du får utföra ditt job. Islams största värdesättning är personligarättigheter, om en person har valt att vara homosexuell det är upp till honom/henne o i med att man lever i ett land som tillåter dem leva som dem vill precis som muslimer kan utöva sina uppgifter så ska man respektera helt enkelt o samma gäller 16 årings val om sex...Man ska se till som en muslim att inte tränga personligarättigheter vetja!
  • nur
    ViceGuy skrev 2010-08-30 16:33:47 följande:
    Haha oj, ja jag missuppfattade det totalt :p

Eftersom du citerade mig trode jag det var riktat till mig, det var därför jag kliade mig lite i skallen ^^

Jag vet att de allra flesta muslimer är hederliga medborgare som gör sitt bästa här i världen precis som oss andra. Riktar alltid stark kritik till extremister, som jag skulle säga att TS är, oavsett religion eller politisk tillhörighet.
    Ja jo jag har verkligen respekt för sverige, jag kan utöva min religion fritt då måste jag som en bra medborgare ge min tacksamhet tebax...
  • amatullah
    UmmAlina skrev 2010-08-30 16:19:21 följande:

TS vad är din Madhab?

Hanefij  men i denna fråga spellar detta ingen roll . Vi Muslimer  kan ha några olikheter inom fikh beroende från madhab men vi kan inte ha olikheter inom tawheed . 

Det kan inte vara så att en grupp Muslimer säger att endast GUD har rätt att bestämma över människor medan andra grupp säger att människorna har rätt att bestämma över sig själv  tillsammans med GUD och att båda grupper är Muslimer . 

• final

Vad vill du åstadkomma ?
    Jag tror inte det är sant det du beskriver,
    Det är ingen som hindrar muslimer bli advokat eller bli anställd av rättväsandet.
    Jag såg själv muslimska bakgrund,jag såg också Polisen vill jätte gärna anställa folk med invandrar bakgrund och varför inte en muslim.
    Vill du bygga en muske,så var så goda ! I så fall du själv ska finansera kostnaden.
    ****Alla har rösträtt, om du inte har fått röst kort, så kan du ringa och de kommer att skicka på nytt.
    Jag är inte helt säkert, men jag tror man ska vara Svensk medborjare för att rösta.
    Jag skrev lite saker till din vän, det gäller även dig, här kommer kopian

Du leker med ord, du är en skicklig talare, retoriker.Mycket fina ord, och en bra fasad.
    Varför skriver du inte klar och tydlig vad din religion står för.
    * Att de som tror på Whbe är extrex fanatiker muslimer.
    * Dina predikat skulle passa bra i bl.a.Somalia , Sudan och Saud Arabien,
    där majoritet av befolkningen är inte läs kunniga,
    där folk inte får läsa andra böcker som ni har bestämd att folk ska läsa.

Du skriver bl.a. Ni märkerar tjuvens händer,.......
    På viket sätt då ?Är det med en färg eller ni hugger?

Jag såg bilder att sådana som ha tror som du hugger hanns häger hand,och hans höger fot,i Somalia.
    Har ni tänkt er, om nån hungrig som inte har pengar stjäl bröd, hur ska han försörja sig och sin familj resten av sitt liv ?
    Varför skriver du inte om t.ex. stening ,kvinlig omskärelse /skönsstymning som sker inom Islam? ( för de som är nyfikna vad det handlar om, så kan de googla ).
    Att kvinnor som anklagas / begår otrohet stenas tills död.
    Att kvinnor inte har ens chans att motbevisa.
    Att kvinnor får hälften arv.
    Att kvinnor kvinnors vittnesmål är ogiltig,och eller det ska vara minst två kvinnor för att vitnna om en sak.
    Att män får gifta sig med flera kvinnor,och inte kvinnor,
    Att män oavsätt sin ålder får gifta sig med mycket unga flikor. Det har "proften Mohammad" själv ha gjort när han var 53 år gammal gifte han sig med Aisha som var bara sex år gammal.

Något mera att du vill att jag ska berätta för dig ???

Försök inte leka med ord, du lurar dig själv, försök att förstå kritiken,
    Det spelar inga roll var du är uppvuxen,du är uppfostrad på det här sätet.

• Nami08
    nur skrev 2010-08-30 15:33:51 följande:
    Grattis du har "lyckats bra" representera islam, va det här du ville höra från sevnska folket;

ViceGuy skrev 2010-08-30 13:02:08 följande:
    "Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen. "

Snälla håll klaffen nu, säg inget mer, islam är mer än bara förbjuda det o den andra o du ska inte försöka ge Fethva  själv du är ingen alim så bäst att du sköter dig o bry dig inte om andra vi muslimer vart vi ska jobba o hur vi ska bete oss! 
  • Nami08
    amatullah skrev 2010-08-30 06:09:30 följande:
    Ge mig bevis från heliga  Koranen eller sunneh för dina påstående eftersom varken min eller din åsikt räknas inte som bevis inom Islam .

Ta det lite försiktigt när du pratar om Islam utan kunskap  och frukta ALLAH !

ALLAH ,Subhanehu we Te´ala , ger oss order att vi ska hålla oss borta från tagut , att de är GUDs och våra fiender  medan du säger det mottsatta !!!???

Hur vågar du  människa säga att vi Muslimer ska lyda tagut genom att följa deras lagar  när ALLAH förbjuder oss detta !?

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Skall jag lyda  danska , svenska , amerikanska  eller andra lagar  och deras regeringar  som säger att GUDs lagar är barbariska !? De som hånar GUD , Islam och Muslimer ? 

UmmAlina ,din tro och min tro är inte samma 

När man blir Muslim dvs när man accepterar Islam , man förpliktar sig att enbart lyda  ALLAH , Subhanehu we Te´ala  och underkasta sig bara inför Honom  och man gör detta genom shariia lagar .

Genom shariia lagar vi tar order från GUD  . Muslim kan inte ta order samtidigt både från GUD och från någon annan .

Bevis från heliga Koranen ;

Allah , Subhanehu we Te´ala säger:

"Allah förlåter inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida (shirk)
    men Han förlåter den Han vill hans mindre synder."
    [an-Nisaa’ 4:48]
    Men snälla du det handlar om etik och moral apropå den surah du ref till 16:36, man håller sig borta från det onda man är ansvarig för sina handlingar inför Gud.
    Hur vågar du anklaga till höger och vänster och komma med dina antydningar till shirk- det är en allvarlig anklagelse. Och framför allt är det inte DU som ska döma oss.
    Hur lever du då om jag får fråga? Du struntar alltså helt i svenska lagar eller. Man måste följa lagen i det land man lever och just nu i världen finns det iaf inget land som följer sharia helt ändå bara när det passar dem (som styr).
    Hur som helst så finns det om du råkat missa det 73 grupper inom islam (bara en visar sig ha rätt i slutändan) GUD vet vilka de är - inte du eller jag.
  • amatullah
    Nami08 skrev 2010-09-01 01:13:21 följande:
    Men snälla du det handlar om etik och moral apropå den surah du ref till 16:36, man håller sig borta från det onda
    Nej , du har fel  och det va jätte fel  att översätta denna ajeh med att hålla sig borta från det onda eftersom det kan vara  vilseledande översättning . Det ska stå tagut och varje Muslim måste veta vad betyder detta .

Om en svensk läser denna ajeh med bara svensk  översättning  han kan tänka ; ok , GUD  vill  jag ska hålla mig borta från den onda och det är det .

Vidare , jag målar inte Islam med de färger som icke troende skulle tycka om utan jag är skyldig inför Allah Subhanehu we Te´ala att berätta sanning  dvs  vad är Islam .

De här saker som jag pratar om är av de viktigaste för en människa . Det handlar om var ska man gå  när man stiger  ur graven ?

Skall det vara evig vistelse i paradiset eller evig vistelse i elden. 

Att ändra på GUDs lagar  är stor shirk  och de som gör detta är tagut dvs en av de värsta Allah´s fiender . 

Hur kan jag då som Muslim välja de , sätta de på makten och lyda de ?   La ilahe illAllah ! 

Du frågar hur jag lever ?

Jag sitter hemma , min man jobbar och försörjer oss . Elhamdulilah , det går bra  att följa shariia både  här i Sverige och i andra länder .

Vem tvingar dig att du ska rösta ? Vem tvingar dig att du ska vara polis, domare   eller svensk soldat ? 

Ingen
  • 1337
    amatullah skrev 2010-09-01 07:09:55 följande:
    Nej , du har fel  och det va jätte fel  att översätta denna ajeh med att hålla sig borta från det onda eftersom det kan vara  vilseledande översättning . Det ska stå tagut och varje Muslim måste veta vad betyder detta .

Om en svensk läser denna ajeh med bara svensk  översättning  han kan tänka ; ok , GUD  vill  jag ska hålla mig borta från den onda och det är det .

Vidare , jag målar inte Islam med de färger som icke troende skulle tycka om utan jag är skyldig inför Allah Subhanehu we Te´ala att berätta sanning  dvs  vad är Islam .

De här saker som jag pratar om är av de viktigaste för en människa . Det handlar om var ska man gå  när man stiger  ur graven ?

Skall det vara evig vistelse i paradiset eller evig vistelse i elden. 

Att ändra på GUDs lagar  är stor shirk  och de som gör detta är tagut dvs en av de värsta Allah´s fiender . 

Hur kan jag då som Muslim välja de , sätta de på makten och lyda de ?   La ilahe illAllah ! 

Du frågar hur jag lever ?

Jag sitter hemma , min man jobbar och försörjer oss . Elhamdulilah , det går bra  att följa shariia både  här i Sverige och i andra länder .

Vem tvingar dig att du ska rösta ? Vem tvingar dig att du ska vara polis, domare   eller svensk soldat ? 

Ingen
    Jag håller med dig om att muslimer inte skulle rösta i en islamisk utopi, då islam förespråkar teokrati och inte demokrati. Men Sverige är ju en demokrati, så här finns inga skägg med uppgiften att tolka hur gud vill att landet ska styras, så varför skulle inte muslimer få rösta i demokratier? 

Din man och svenska skattebetalare försörjer dig. Är det riktigt enligt islam?
  • Rataxes
    1337 skrev 2010-09-01 11:26:50 följande:
    Jag håller med dig om att muslimer inte skulle rösta i en islamisk utopi, då islam förespråkar teokrati och inte demokrati. Men Sverige är ju en demokrati, så här finns inga skägg med uppgiften att tolka hur gud vill att landet ska styras, så varför skulle inte muslimer få rösta i demokratier? 

Din man och svenska skattebetalare försörjer dig. Är det riktigt enligt islam?
    Ja, är det acceptabelt enligt islam att ta emot pengar från kafirer?
    I suffer, therefore I am...
  • 1337
    Rataxes skrev 2010-09-01 11:40:28 följande:
    Ja, är det acceptabelt enligt islam att ta emot pengar från kafirer?
    Tror inte det egentligen är tillåtet att ta emot pengar som till viss del kommer från synd iaf, men jag funderade mer över vad islam säger om att "sitta hemma" eller "städa hemmet på heltid" i länder med relativt hög välfärd som finansieras gemensamt.  
Svar på tråden Islam