• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Nami08

En tanke bara, kanske du ts inte förstår vad innebörden av att följa lagen betyder. Alltså självklart följer vi muslimer Guds lag men det är inte med svensk lag som med Koranen alltså det går att leva som muslim i Sverige och följa Guds ord ändå. Man kan utöva sin religion och därigenom följa Guds lag.
    Det betyder att man inte får BRYTA mot Svensk lag.
    Tex är det 30 på en väg så kör du inte 110, för då bryter du mot lagen, när du kör 30 så följer du lagen men bara för att du gör det så bryter du inte mot Guds lag.

• Nami08
    UmmAlina skrev 2010-09-02 07:49:00 följande:
    Vad är det du säger?
    Du har ingen rätt att döma någon annan.

Vad vet du om kunskap?

Dessutom finns inget som heter TUR i islam. Då allt redan är bestämt av Allah (swt)
  • 1337
    amatullah skrev 2010-09-02 06:38:58 följande:
    Jag ser inte vad är problem om jag sitter hemma och min man jobbar och försorjer mig ? Dessutom betalar han jättemycket skatt eftersom  han jobbar  mycket  plus övertid på lördagar och söndagar .

Min bror jobbar och betalar skatt , min syster jobbar och betalar skatt  och andra många många Muslimer jobbar och betalar skatt . Vi oftast tar de jobb som ni vil inte ha så jag tycker att ni kan inte klaga .

Att andra Muslimer är tvungna att be om socialbidrag beror inte på deras lathet eller vilja att " lura systemet " utan på att svenska arbetsgivare vill inte ha de , speciellt kvinnor pga slöja .

Jag kan tänka mig att kunna jobba, om det behövs,  men eftersom jag har niqab tror inte att någon vill ge mig anställning .

Vi Muslimer verkligen vill försorja oss själva och slippa tiga pengar hos socialen .

Är det tillåtet  att ta emot pengar från icke troende med tanke på att en viss del kommer  från synd ?

Det är tillåtet .

Varför ?     Vi säger att du jobbar i systembolaget och har din lön.  En dag kommer din granne som är Muslim och ber dig om att få låna lite pengar för tex mat . Om du lånar honom dina pengar du lånar honom inte dina synder )

Denna syndiga handligen stannar hos dig medan du lånar bara pappers lappar till honom.

GUDs sista sändebud Muhammed , frid och välsingelse över honom , lånade pengar från judar .
    Vi skulle få en bättre välfärd om folk jobbade istället för att sitta hemma, även om din man betalar "jättemycket" skatt. "Sitter hemma" gör man förslagsvis i länder där man inte har någon gemensamt finansierad välfärd, och där det är upp till var och en att betala för sin egen sjukvård, utbildning etc.
  • final

Du ser,du läser att många många reagerar det som du skriver, spelar inga roll vilka användarenamn du använder,folk reagerar ändå, folk är folk, du är du,med dina tankar och ditt sätt.

Läs det som folk skriver /svarar, Fösök ta in och åtminstående fundera en dag. Var tacksam över det att folk vissar andra vinklar och andra sätt att tänka.

Med sådana att du fosar bort frågan,ifråga satta frågan,sudda bort frågan,nonschalera ena och andra, du uppnå ingenstans.

Jag har personligen stor respekt för alla religion,och alla som tror på det, Men jag tillhör inte någon religion, Jag tillhör mig själv.
    Jag har valt att befria mig,från all sådana skitsnack, och jag ger det rådet till dig, befria dig,så kan du bli en hel klock människa.
    För att så länge din fot är fast i en musqe, så kommer du ingenstans.

Om du tror på koranen själv, Läs koranen på ditt språk,ett par gånger,och fundera jätte nogran, så kan du förstå att boken är Mohammads påhittade sagor och fantasier till sitt eget fördel.
    Innan du reagerar igen, läs koranen !! och sist inte minst ,Var sann mot dig själv !

• nur
    amatullah skrev 2010-09-02 07:28:38 följande:
    Hemma har jag hela  tafsir från ibn Abbas och har tafsir från ibn Khatir .

Är din man arabisk talande eller han kan bara läsa arabiska ? Om han är Arab måste han veta vad är tagut  och att man kan inte översätta det med  " onda makter " .

Kan du va snäll och inshAllah  be din man att han ska läsa ajeh nr.65  surah nr.4 An-Nisa ( Kvinnor )  och tafsir av ibn Khatir om denna ajeh . 

Bl . det står  hur Omar r.a. tog sin svärd och dödade den man som ville ha någon annans dom än från Resulullah sallAllahu ´alejhi we seleme .

Att säga till ummAlina att hon är okunnig inom Islam är det mildaste som jag kunde säga till henne och det gäller även dig .

Tänk er att ni står nära Omar r.a  och säger framför honom att en Muslim kan vara domare , polis eller soldat i en icke troendes land  ? 

Ni två  har verkligen tur att ni inte levde på den tid
    Om du skall t.ex behöver gå till tingsrätten nån andledning ska du säga " jag accepteara inte era lagar så ni kan inte sköta mitt ärende" eller hur funkar det?  Är det bättre att en icke-troende advokat som försvarar en muslims rättigheter eller? Jag förstår inte hur du tänker ärligt talat? Sen hur kan du bara dömma folk det är fruktansvärd syn att dömme medsystern eller bodern så här , du är mkt egendomlig....
  • nur
    final skrev 2010-09-02 11:29:37 följande:

Om du tror på koranen själv, Läs koranen på ditt språk,ett par gånger,och fundera jätte nogran, så kan du förstå att boken är Mohammads påhittade sagor och fantasier till sitt eget fördel.
    Innan du reagerar igen, läs koranen !! och sist inte minst ,Var sann mot dig själv !

Hör det du, du säger att du har respekt men ändå säger lite opassande ord!!! så skärpning, för vi tror ändå samma religion även om hon tolkar det på sitt sätt så vill jag inte att du säger sådana ord! Ha verkligen respekt o verkställd den när det gäller TACK!
  • final
    nur skrev 2010-09-02 15:07:56 följande:
    Hör det du, du säger att du har respekt men ändå säger lite opassande ord!!! så skärpning, för vi tror ändå samma religion även om hon tolkar det på sitt sätt så vill jag inte att du säger sådana ord! Ha verkligen respekt o verkställd den när det gäller TACK!
    Hör du själv !!

Detta är ett forum, och inte ett privat blogg.det står skillnad.
    och jag skrev inte något opassande ord, det är ditt eget tolkning.
  • nur
    final skrev 2010-09-02 17:01:06 följande:
    Hör du själv !!

Detta är ett forum, och inte ett privat blogg.det står skillnad.
    och jag skrev inte något opassande ord, det är ditt eget tolkning.
    Jaha det ok att säga att islam är en påhittade sagor och fantasier som Hz Muhammed (SAV) (hasha) har hittat på det är en respektful uttryck för muslimer i värden? O du säger att du har respekt för religioner? Då vill jag gärna att du definierar RESPEKT!   Va det ok att vara ännu fulare i mun om det va eget blogg?
  • amatullah
    nur skrev 2010-09-02 15:00:10 följande:
    Om du skall t.ex behöver gå till tingsrätten nån andledning ska du säga " jag accepteara inte era lagar så ni kan inte sköta mitt ärende" eller hur funkar det?  Är det bättre att en icke-troende advokat som försvarar en muslims rättigheter eller? Jag förstår inte hur du tänker ärligt talat? Sen hur kan du bara dömma folk det är fruktansvärd syn att dömme medsystern eller bodern så här , du är mkt egendomlig....
    Jag som Muslim kan varken  väcka åtal mot någon inför en taguts ( icke troendes )  domstol eller acceptera att bli dömd där .

Skulle jag göra detta då kan jag inte längre vara Muslim eftersom jag vill ha tagut´s dom.
    GUD förklarar sådana människor  som icke troende

Bevis från den heliga Kor´anen ;

Har du  inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig tagut´s  dom, fastän de har uppmanats att förneka dem? Men Djävulens avsikt är att driva dem till syndens yttersta gräns.

( 4 : 60 )

Om jag skulle göra något som strider mot den svenska lagen  tex . om det blir förbjudet  att bära niqab i Sverige och jag ändå gör detta och   polisen hämtar mig till tingsrätten då skulle jag förklara för de att jag accepterar inte  deras lagar eller  deras dom .GUDs lagar står över deras svenska lagar .
    De kan slänga mig i fängelse eller  göra vad de vill men allt detta sker mot min vilja

Om jag skulle anlita en advokat då ska han försöka att försvara mig med svenska lagar och det är förbjudet . Om jag  accepterar inte icke troendes lagar hur kan jag då acceptera att bli försvarad med de ?

Nur ,de som säger att man ska lyda tagut är inte mina bröder och systrar  .
  • amatullah
    UmmAlina skrev 2010-09-02 07:49:00 följande:
    Dessutom finns inget som heter TUR i islam. Då allt redan är bestämt av Allah (swt)
    Du har rätt . Det finns inget som heter tur i Islam . Jag valde fel uttryck  . Jag skulle ha sagt att det är bra att ni levde inte på den tiden .

Tack för att du rättade mig
Svar på tråden Islam