• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • amatullah
    UmmAlina skrev 2010-08-29 14:42:47 följande:
    Vi lever i ett religionsfritt land. Du kan utöva din religion här, men samtidigt ska du följa lagarna i landet.
    Ge mig bevis från heliga  Koranen eller sunneh för dina påstående eftersom varken min eller din åsikt räknas inte som bevis inom Islam .

Ta det lite försiktigt när du pratar om Islam utan kunskap  och frukta ALLAH !

ALLAH ,Subhanehu we Te´ala , ger oss order att vi ska hålla oss borta från tagut , att de är GUDs och våra fiender  medan du säger det mottsatta !!!???

Hur vågar du  människa säga att vi Muslimer ska lyda tagut genom att följa deras lagar  när ALLAH förbjuder oss detta !?

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Skall jag lyda  danska , svenska , amerikanska  eller andra lagar  och deras regeringar  som säger att GUDs lagar är barbariska !? De som hånar GUD , Islam och Muslimer ? 

UmmAlina ,din tro och min tro är inte samma 

När man blir Muslim dvs när man accepterar Islam , man förpliktar sig att enbart lyda  ALLAH , Subhanehu we Te´ala  och underkasta sig bara inför Honom  och man gör detta genom shariia lagar .

Genom shariia lagar vi tar order från GUD  . Muslim kan inte ta order samtidigt både från GUD och från någon annan .

Bevis från heliga Koranen ;

Allah , Subhanehu we Te´ala säger:

"Allah förlåter inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida (shirk)
    men Han förlåter den Han vill hans mindre synder."
    [an-Nisaa’ 4:48]
  • Flor Mariposa
    1337 skrev 2010-08-29 22:53:59 följande:
    Halal: Är det ok enligt islam att som muslim arbeta på Systembolaget?
    Nej!
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • Rataxes

Följdfråga till Systembolaget, är det OK att arbeta med spel och fläsk?

I suffer, therefore I am...
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-08-30 06:09:30 följande:
    Ge mig bevis från heliga  Koranen eller sunneh för dina påstående eftersom varken min eller din åsikt räknas inte som bevis inom Islam .

Ta det lite försiktigt när du pratar om Islam utan kunskap  och frukta ALLAH !

ALLAH ,Subhanehu we Te´ala , ger oss order att vi ska hålla oss borta från tagut , att de är GUDs och våra fiender  medan du säger det mottsatta !!!???

Hur vågar du  människa säga att vi Muslimer ska lyda tagut genom att följa deras lagar  när ALLAH förbjuder oss detta !?

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Skall jag lyda  danska , svenska , amerikanska  eller andra lagar  och deras regeringar  som säger att GUDs lagar är barbariska !? De som hånar GUD , Islam och Muslimer ? 

UmmAlina ,din tro och min tro är inte samma 

När man blir Muslim dvs när man accepterar Islam , man förpliktar sig att enbart lyda  ALLAH , Subhanehu we Te´ala  och underkasta sig bara inför Honom  och man gör detta genom shariia lagar .

Genom shariia lagar vi tar order från GUD  . Muslim kan inte ta order samtidigt både från GUD och från någon annan .

Bevis från heliga Koranen ;

Allah , Subhanehu we Te´ala säger:

"Allah förlåter inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida (shirk)
    men Han förlåter den Han vill hans mindre synder."
    [an-Nisaa’ 4:48]
    Ingen har väl tvingat dig att bo här?

Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen.
    Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • MassiiMotoo
    ViceGuy skrev 2010-08-30 13:02:08 följande:
    Ingen har väl tvingat dig att bo här?

Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen.
    det är precis de jag har försökt säga!
  • nur
    amatullah
    Grattis du har "lyckats bra" representera islam, va det här du ville höra från sevnska folket;

"Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen. "

Snälla håll klaffen nu, säg inget mer, islam är mer än bara förbjuda det o den andra o du ska inte försöka ge Fethva  själv du är ingen alim så bäst att du sköter dig o bry dig inte om andra vi muslimer vart vi ska jobba o hur vi ska bete oss! 
  • ViceGuy
    nur skrev 2010-08-30 15:33:51 följande:
    Grattis du har "lyckats bra" representera islam, va det här du ville höra från sevnska folket;

"Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen. "

Snälla håll klaffen nu, säg inget mer, islam är mer än bara förbjuda det o den andra o du ska inte försöka ge Fethva  själv du är ingen alim så bäst att du sköter dig o bry dig inte om andra vi muslimer vart vi ska jobba o hur vi ska bete oss! 
    Varför tar du åt dig?

Jag påpekade att landets lagar är de som gäller, och står över eventuella lagar från gud. Har du en annan uppfattning?

Skiter fullständigt i om det är Islam, Kristendom eller Buddhism som det gäller.
  • 1337
    nur skrev 2010-08-30 01:19:54 följande:
    Nej, om jag får svara...
    Är det då ok att som muslim arbeta som polis, åklagare eller advokat i Sverige? Enligt islam alltså...
  • ViceGuy
    nur skrev 2010-08-30 15:33:51 följande:
    Förövrigt har jag inte sagt ett ord om hur ni ska leva eller vad ni ska jobba med, du lägger ord i min mun.

Dessutom är jag inte ett dugg rädd för hot från er muslimer när jag kritiserar er religion, till skillnad från många andra.
  • nur
    ViceGuy skrev 2010-08-30 15:45:52 följande:
    Varför tar du åt dig?

Jag påpekade att landets lagar är de som gäller, och står över eventuella lagar från gud. Har du en annan uppfattning?

Skiter fullständigt i om det är Islam, Kristendom eller Buddhism som det gäller.
    Det du sa är faktiskt rör min tro men jag tar inte åt mig, det va inte jag som påståt vissa saker! Han måste också se va som kan hända när man säger saker utan tänka på konsekvenserna det va det jag ville visa honom...

Så länge finns det religionfrihet i ett land så brya mig inte om hur landet styrs  men den dagen de tvingar mig det o den andra då gäller de utvandring helt enkelt...
Svar på tråden Islam