• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Kakmonstret
    Posh skrev 2010-10-18 21:59:09 följande:
    "Det händer så sällan..."
    Ah, ja just det. Den gamla slagdängan.
  • Kakmonstret
    1337 skrev 2010-10-18 22:05:43 följande:
    Om man inte vill bli lemlästad eller stenad så borde man ju inte ha brutit mot lagen.
    Haha, ja eller DEN gamla slagdängan.
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 22:07:03 följande:
    Det skulle aldrig falla mig i att göra brott mot mänsliga rättigheter och djurens rättigheter det största och oförlåtliga brott man kan begå enligt islam om du refererar va som görs i Iran eller vilka länder det nu det sker stening ja de begår brott mot båda mänskliga rättigheter samt mot islam...Allah förlåter allt men förlåter inte dig om du inte bli förlåten av den andras rött du har förträngd! Om de idioter som förövar stening o allt skit inte vet om det så är det islams fel?
    Jag refererar till det som t ex din syster Halal försvarar - nämligen stening.
  • nur

Jag har inte läst nånstans att hon försvarar möjligen sagt att; enligt sharia lagen skall göras MEN för att komma till slutssats krävs mkt med andra ord dagens samhälle kan man inte föröva det! Det va hon har sagt säkert o du har tolkat det som passar i din smak, presis de ignoranta som tolkar Koranen efter sin smak...

• Posh
    nur skrev 2010-10-18 22:17:32 följande:
    Jag har inte läst nånstans att hon försvarar möjligen sagt att; enligt sharia lagen skall göras MEN för att komma till slutssats krävs mkt med andra ord dagens samhälle kan man inte föröva det! Det va hon har sagt säkert o du har tolkat det som passar i din smak, presis de ignoranta som tolkar Koranen efter sin smak...
    Antingen är man för det, eller så är man emot det.
    Antingen tar man det i försvar, eller så gör man det inte.
  • nur

Ja då gör vi inte det då helt enkelt!

• Posh
    nur skrev 2010-10-18 22:24:57 följande:
    Ja då gör vi inte det då helt enkelt!
    Du är alltså emot stening nu?
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 22:17:32 följande:
    Jag har inte läst nånstans att hon försvarar
    Hon har definitivt sagt det, din kära syster Halal.

Flera gånger om dessutom.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-18 22:30:48 följande:
    Själv fallet!
    Det är ju bra. Ovanligt bara att höra på FL. Det brukar heta att man inte får förneka guds lag. Man vet inte bättre än gud osv.
    Men underbart att du är emot stening, det glädjer mig.