• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 19:11:38 följande:
    MIn syster! Du är så godhjärtad och svarar vänligt när du möts av snorkiga kommentarer, mashaAllah!
    Allah kommer att ställa henne till svars på domedagen för hennes sarkasmer och ironiserande. Det är inte gudsfruktigt beteende Nur uppvisar i denna tråd.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 19:38:37 följande:
    Är du fri från indoktrinering menar du?

Det var dagens skämt.

Alla religiösa är kraftigt indoktrinerade.
    Även icke.-troende är det. Tycker du ska ta och kolla in följande och se hur påverkad och indoktrinerad även du är. Det är både sevärt och tänkvärt. http://www.martinlindstrom.com/
  • Kakmonstret

Halal -

Ånej, inte fler ufo-länkar om ödlor som styr världen.

• oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 19:40:10 följande:
    Allah kommer att ställa henne till svars på domedagen för hennes sarkasmer och ironiserande. Det är inte gudsfruktigt beteende Nur uppvisar i denna tråd.
    Det du missar är att vi alla kommer att rannsakas av Den som skapat oss. Skillnaden är att du inte tror på det, medan jag för min del och muslimer i allmänhet tror det. Däremot så kommer ju lögnaktiga påståenden inte ligga väl i någons fat, och det du har skrivit om Nur uppvisar ju dessvvärre ett smakprov på det. Så ser jag det.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:15:41 följande:
    Halal -

Ånej, inte fler ufo-länkar om ödlor som styr världen.
    Om du kallar icke-muslimske dansken för ett ufo så är det ditt val. Men du vågar tydligen inte höra vad han har att säga.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
    Öh?
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:38:01 följande:
    Jag förstår för min del inte hur man kan ta illa upp för att andra hälsar på varandra. Jag blir glad för min del när folk hälsar överhuvudtaget. Är rent av en lyx idag. Jag hälsar alltid på t.ex. busschaffören när jag kliver på bussen. En del ser lite förvånade ut, men svarar sen glatt.

Enligt min uppfattning så hälsas det alldeles för litet! Det är inte provokativt att hälsa, utan medmänskligt och varmt.
    Nu är jag övertygad om att du väljer att missförstå. Det kan vara på nåt annat sätt.
  • Posh
    Posh skrev 2010-10-18 20:21:09 följande:
    Nu är jag övertygad om att du väljer att missförstå. Det kan vara på nåt annat sätt.
    *inte.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-17 16:53:10 följande:
    Innan du vreker ur dig massa påhittade saker så JAG ber dig att du läser mina inlägg, i vilket inlägg jag har försvarat henne? Det jag som har konfronterat henne för  fullt så jag vet inte hur du har fantaserat ihop det här påståendet!
    nur skrev 2010-10-17 18:35:08 följande:
    Assalamu aleykum syster!
    Nää hon gillar anta sen trycker in knoppen i smular o låtsas som inte sagd nåt  syster, verkade som...Alla argument jag har kommit med fick inget svar från henne, så vänta inte nåt vettig svar...
    Ja det här är ju lika trevligt och tålmodigt som en midsommaräng i full blom.
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 20:17:32 följande:
    Om du kallar icke-muslimske dansken för ett ufo så är det ditt val. Men du vågar tydligen inte höra vad han har att säga.
    Jag gav Nurs sjuka länk en chans igår, orkar inte med mer psykpatient svamel.

Berätta själv i korta drag vad det handlar om.