• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-10-18 07:48:51 följande:
    Hon påstådde att vi muslimer i en masshypnos o hennes mål är på FL att få oss "vakna" då ville se om hon själv är vaken öht eller går i sömnen...Men men...
    Jojo, det förstod jag, även om jag inte kände att den delen tilltalade mig. Men jag förstod inte vad länken syftade till..
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 20:16:27 följande:
    Det du missar är att vi alla kommer att rannsakas av Den som skapat oss.
    Snälla Halal, det är år 2010.

Kom in i machen. Läs en bok som inte är Koranen.
  • nur

@ Add3 jag tar det en annan gång i en annan tråd jag har varken ork eller tid, måste läsa på lite statistik inför tentan...

• Gung Ho
    nur skrev 2010-10-18 07:48:51 följande:
    Hon påstådde att vi muslimer i en masshypnos o hennes mål är på FL att få oss "vakna" då ville se om hon själv är vaken öht eller går i sömnen...Men men...
    Jag anser att all religion är någon form av om inte masshypnos så massuggestion. Sedan finns det ju grader i helvetet. För mig som är van vid 'ljumna' svensson-kristna ter sig muslimer i regel mer fundamentala än den genomsnittsreligiöse i Sverige. Å andra sidan, reser man över pölen och rotar runt bland lite kristna grupper tar det inte lång tid förrän man hittar människor som är rejält 'hypnotiserade'....
  • Kakmonstret

Halal -

Sluta gömma dig nu och kom in i Hijabtråden  - jag har ju tagit fram ögonbrynsinläggen du inte orkade leta upp själv igår.

• oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-18 20:19:50 följande:
    Öh?
    Jamenvisst. Fundera lite så kanske du hänger med på vad jag skrev tidigare.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-18 20:21:09 följande:
    Nu är jag övertygad om att du väljer att missförstå. Det kan vara på nåt annat sätt.
    Nope, en analys av det du skrev. Där ser du vad det resulterade i.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:25:18 följande:
    Jag gav Nurs sjuka länk en chans igår, orkar inte med mer psykpatient svamel.

Berätta själv i korta drag vad det handlar om.
    Hur människor påverkas av sin omgivning och miljö , däribland reklam som framförs med t.ex. musik. Helt klart intressant att läsa för den som tror att indoktrinering skulle vara typiskt för religiösa.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:27:20 följande:
    Snälla Halal, det är år 2010.

Kom in i machen. Läs en bok som inte är Koranen.
    Andra böcker talar inte om det kommande livet, men de går att läsa även dem. Men läser man bara dem, så står man däremot helt handfallen för det som sedan kommer. Det vill inte jag göra för min del. 
  • Posh
    Posh skrev 2010-10-17 22:34:39 följande:
    Om de inte tror att den andra är muslim längre, ja då gillar man inte varandra längre. Skrämmande utveckling. Skrämmande gruppdynamik.
    Personligen sätter jag ribban lite högre. Det krävs mer än bara en gemensam religion för att man ska tycka om någon.
    Just sayin´...
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
    Okej Halal. Funderar. Men du.. u make no sense. Troligtvis är det du som inte förstod vad du citerade. Det är jobbigt när det händer.