• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:28:23 följande:
    Det finns grader i helvetet. Att indoktrineras till att köpa ett visst tvättmedel är inte riktigt lika samhällsfarligt som att indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna.
    Nu ska du inte prata bort vad det handlar om. Du talade om indoktrinering som om det endast är religiösa som det kan beröra. Så är det inte. Det är bara den poängen jag vill ska gå hem hos dig.
  • Gung Ho
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:28:23 följande:
    Det finns grader i helvetet. Att indoktrineras till att köpa ett visst tvättmedel är inte riktigt lika samhällsfarligt som att indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna.
    Skall man jämföra hur indoktrineringen går till så kommer man snabbt fram till att tvättmedlet inte ens står på nedersta hyllan (dvs helvetet)...Skrattande
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:40:17 följande:
    Nu ska du inte prata bort vad det handlar om. Du talade om indoktrinering som om det endast är religiösa som det kan beröra. Så är det inte. Det är bara den poängen jag vill ska gå hem hos dig.
    Skillnaden är att normalt funtade människor låter sig inte indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna, utan till helt menlösa saker som att köpa samma tampongmärke år ut och år in.

Men du ser ingen skillnad?
  • nur

Menar du att alla muslimer förespråkar stening eller vad islam handlar om? Du bara pratar om stening inget annat då är det inget annat än att du blivit indoktrinerad att islam är hat o mot m. Rättigheter o de vill inget annat än att stena allt o bla bla bla...men halå om islam va så hemsk skulle inte vara mest expanderade religion!

• Kakmonstret

Nur -

Det värsta med islam för mig är dess ständiga brott mot de mänskliga rättigheterna. och försvarande av dessa brott intill löje. Det är den värsta sortens indoktrinering.

• oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:44:45 följande:
    Skillnaden är att normalt funtade människor låter sig inte indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna, utan till helt menlösa saker som att köpa samma tampongmärke år ut och år in.

Men du ser ingen skillnad?
    När man följer en religion så gör man inte per automatik en avcheckning med vad MR har att säga i varje ting som behandlas, vilket inte är möjligt eftersom det mesta som religionen handlar om, inte ens står på MR:s lista.. Det fungerar inte så. Utan man ser till vad religionen har att ge och erbjuda en människa under hennes levnadstid. 
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:55:07 följande:
    När man följer en religion så gör man inte per automatik en avcheckning med vad MR har att säga i varje ting som behandlas, vilket inte är möjligt eftersom det mesta som religionen handlar om, inte ens står på MR:s lista.. Det fungerar inte så. Utan man ser till vad religionen har att ge och erbjuda en människa under hennes levnadstid. 
    ...och väljer helt att bortse ifrån att religionen man valt sysslar med stening, lemlästning och tortyr under skydd av guden själv? Magstarkt.
  • Posh
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:57:54 följande:
    ...och väljer helt att bortse ifrån att religionen man valt sysslar med stening, lemlästning och tortyr under skydd av guden själv? Magstarkt.
    "Det händer så sällan..."
  • 1337
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:57:54 följande:
    Om man inte vill bli lemlästad eller stenad så borde man ju inte ha brutit mot lagen.
  • nur

Det skulle aldrig falla mig i att göra brott mot mänsliga rättigheter och djurens rättigheter det största och oförlåtliga brott man kan begå enligt islam om du refererar va som görs i Iran eller vilka länder det nu det sker stening ja de begår brott mot båda mänskliga rättigheter samt mot islam...Allah förlåter allt men förlåter inte dig om du inte bli förlåten av den andras rött du har förträngd! Om de idioter som förövar stening o allt skit inte vet om det så är det islams fel?