• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Nami08
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 11:16:56 följande:
    Nami -

Alla religiösa måste kunna stå för vad deras heliga bok och deras gud  förespråkar.

Särskilt när dessa förespråkar brott mot de mänskliga rättigheterna.
    Ja men jag står inte för vad andra muslimer gör såsom de som stenar kvinnor som påstås ha begått äktenskapsbrott.

De som gör det verkar ha missat detta.

"Koranen an-Nur 24:8-9

Men (hustrun) skall gå fri från straff om hon svär vid Gud fyra gånger att han ljuger.
    och en femte gång nedkallar Guds vrede över sig själv om hans vittnesmål är sant."

Dvs i förklaringen står att påföljden blir en obligatorisk upplösning av äktenskapet, inget straff.
    Det förklarar hur jag menar på att det är varje persons ansvar att leva efter islam , det är upp till mig om jag vill vara trogen min man eller inte om därigenom få straff eller belöning av Gud, inte av en människa.
  • Kakmonstret
    Nami08 skrev 2010-10-19 11:35:34 följande:
    Ja men jag står inte för vad andra muslimer gör såsom de som stenar kvinnor som påstås ha begått äktenskapsbrott.
    Varför inte? Allah kommer ju att belöna de som lyder hans befallningar.
  • Nami08
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 11:38:20 följande:
    Varför inte? Allah kommer ju att belöna de som lyder hans befallningar.
    Men nu är det du som svamlar. I islam tar varje person själv ansvar för sina egna handlingar.
  • Kakmonstret
    Nami08 skrev 2010-10-19 11:40:07 följande:
    Men nu är det du som svamlar. I islam tar varje person själv ansvar för sina egna handlingar.
    Precis som Halal så försöker du snacka bort dom bestialiska delarna av din religion.

Varför vara religiös om man inte klarar av att stå för de grymma delarna av sin religion? Om man blir så äcklad av dessa bestialiska bitar av religionen att man inte ens klarar av att erkänna dess existens så förstår jag inte varför man fortsätter viga sig åt skiten.
  • Nami08
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 11:51:56 följande:
    Precis som Halal så försöker du snacka bort dom bestialiska delarna av din religion.

Varför vara religiös om man inte klarar av att stå för de grymma delarna av sin religion? Om man blir så äcklad av dessa bestialiska bitar av religionen att man inte ens klarar av att erkänna dess existens så förstår jag inte varför man fortsätter viga sig åt skiten.
    Nu tycker jag inte att du ska lägga ord i min mun. Det är ju uppenbart vad du tycker om muslimer och islam, jag har inget intresse av att försvara mig själv eller min religion mot dina påhopp.
    Jag har sagt det jag har att säga, tänker inte diskutera mer med dig angående detta.
  • Siri29

Intressant diskussion.
    Om jag förstått det rätt så tycker Nami08 att det är upp till Gud, inte en människa, att straffa henne om hon är otrogen.
    Därför förstår jag inte varför kakmonstret fortsätter att prata om stening. Man kan inte dra alla muslimer över en kam.

• Kakmonstret

Nami & Nur -

Innehåller islam grymma kroppsbestraffningar som strider mot FN:s mänskliga rättigheter - JA eller NEJ?

• Posh
    nur skrev 2010-10-18 23:15:03 följande:
    Det va väl att du kan två ord "svamla och indoktrinering" du klarar dig galant du! Ja va fan vi tar stora stenar från playan o stenar vi alla som är otrogna för fan! Kom igen! Nu kör vi!
    Ja Nur du håller en jättefin diskussion med det här sättet att tilltala människor på. Galant verkligen.

Jag undrar fortfarande hur du ställer dig till  de vanliga argument man brukar få uppkörda i ansiktet om man som muslim är emot stening t ex.
    Det är inget hållbart argument att det är svårt att döma enligt shariah straffen. Så vad svarar du om jag frågar dig om du vet bättre än gud? Om du inte anser att detta är hans ord och därmed vilja? Människor ska slakta varandra.

Don´t get me wrong, jag är överförtjust att du är emot stening.
  • Posh
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 11:16:56 följande:
    Nami -

Alla religiösa måste kunna stå för vad deras heliga bok och deras gud  förespråkar.

Särskilt när dessa förespråkar brott mot de mänskliga rättigheterna.
    Fast alla religiösa är inte bokstavstroende. Alla religiösa är inte fundisar, extremister. Det finns som sagt nyanser och jag tycker det är intressant att se att dessa nyanser även finns i en väldigt bokstavlig religion som islam.