• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • nur
    Afrodisiac skrev 2010-10-18 15:10:06 följande:
    Men du är ju indoktrinerad av koranen. Betyder det att allt som står i koranen är sanning? Hur vet man det? Varför är koranen mer sanning än de historiska berättelser som inte står i koranen? 
    det får du undersöka själv, du får läsa massa böcker, besöka platser uppleva saker, tror du verkligen att jag ska kunna förklara det här i en forum utan kännsla? Den som söker finner, mitt tips!
  • nur
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 15:11:51 följande:
    Indoktrinerad vad ordet.

Så länge det är indoktrinering i just islam är allt väl eller?
    indoktrinering i alla former är fel om det är islam eller om det är tv! Om vi inte skulle använda hjärnan så hade inte gud skapat hjärnan utan vi hade varit samma som djur som gör det skall göras o vara bara glad...
    fri från all sort indoktrinering och använd hjärnan!
  • nur
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 15:10:26 följande:
    Nur -

Jaha, det är Tv4 som skapat myten om Al Qaida!  Jag trodde det var USA.

...and DEATH to America!
    mmm, lite humor har du i alla fall med din egenhand! grattis!Flört
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-17 22:34:39 följande:
    Om de inte tror att den andra är muslim längre, ja då gillar man inte varandra längre. Skrämmande utveckling. Skrämmande gruppdynamik.
    Personligen sätter jag ribban lite högre. Det krävs mer än bara en gemensam religion för att man ska tycka om någon.
    Just sayin´...
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
  • oOHalalOo
    Nami08 skrev 2010-10-18 00:27:02 följande:
    Det är verkligen inte menat som det utan det heter i islam att "man är systrar och bröder i tron"
    Jag använder det ofta till andra muslimer och jag hoppas inte att någon tar det som ett uteslutande eller tar illa upp. Men ibland blir man ju hemmablind och tänker kanske inte på att andra kan ta illa upp.
    Jag förstår för min del inte hur man kan ta illa upp för att andra hälsar på varandra. Jag blir glad för min del när folk hälsar överhuvudtaget. Är rent av en lyx idag. Jag hälsar alltid på t.ex. busschaffören när jag kliver på bussen. En del ser lite förvånade ut, men svarar sen glatt.

Enligt min uppfattning så hälsas det alldeles för litet! Det är inte provokativt att hälsa, utan medmänskligt och varmt.
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 17:56:47 följande:
    fri från all sort indoktrinering och använd hjärnan!
    Varför lever du inte som du lär då?
  • nur

Hur vet du att jag inte gör det, my friend, dear kakmonsteret?

• oOHalalOo
    nur skrev 2010-10-18 19:09:08 följande:
    MIn syster! Du är så godhjärtad och svarar vänligt när du möts av snorkiga kommentarer, mashaAllah!
  • nur

Elhamdulillah, artighet är viktigt det va jag har lärt mig från min mamma, tålamod kommer från Allah, kombinatinen är ett bra uppförandet inshaallah...tack för påpekandet :))

• Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 19:09:08 följande:
    Är du fri från indoktrinering menar du?

Det var dagens skämt.

Alla religiösa är kraftigt indoktrinerade.