• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Kakmonstret

Nur -

Vad tycker du är det korrekta straffet för en otrogen kvinna boende i t ex Saudiarabien?

• nur

Grejen är så här att visst står det i Koranen att straffet är stening jag nekar inte men jag påstår att det finns inte nåt land i dagens samhälle som kan föröva sharia lagar därför ska man hålla sig sin egen tro i styr inte hålle på straffa andra... Jag är så nyfiken på de som har kastat sten hur de kan sova på nätterna? Hur är de inte rädd för Allah för att förövade...va de själva så syndfria så de kunde kasta stenar ish säger jag... Detta har inte förekommit i Hz Muhammed(sav)s tid o varför ska vi hålle på med det?

• nur

Det vet inte jag, hon får redan straffet egetligen förnedra sig själv genom att tappa själv respekt o detta gäller i alla länder i världen, förlorar harmonin i sitt liv dålig samvete plus hon kommer ju komma fram till Allah där hon ska skämmas med tycker redan handlingen är i sug redan straff o detta gäller för MÄN också...jag läste aldeles nyss i ett tråd en man som blev bedragen av sin fru som va förkrossad men vet all mitt hjärta hon kommer att ångra sig in i helvete ska önska att hon inte gjorde det för att hon förlorar allt hon har nu detta är redan ett straff behövs det mera?

• Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 22:41:40 följande:
    Grejen är så här att visst står det i Koranen att straffet är stening jag nekar inte men jag påstår att det finns inte nåt land i dagens samhälle som kan föröva sharia lagar därför ska man hålla sig sin egen tro i styr inte hålle på straffa andra... Jag är så nyfiken på de som har kastat sten hur de kan sova på nätterna? Hur är de inte rädd för Allah för att förövade...va de själva så syndfria så de kunde kasta stenar ish säger jag... Detta har inte förekommit i Hz Muhammed(sav)s tid o varför ska vi hålle på med det?
    Varför skulle dom vara rädda där Allah? Det är ju han som vill att dom "skyldiga" ska stenas?
  • nur

Jag ska berätta en anekdot fr Hz Muhammed (sav) min guid för livet, en dag kom en kvinna till honom( sav) sa att hon va otrogen eller om hon hade sex utan äktenskap minns inte riktig och hon hade dålig samvete ville bli straffat, Hz Muhammed sav frågade om hon hade vittne o hon sa nej, då sa han gå o be om förlåtelse från Allah! Renaste av alla Hz Muhammed sav inte förövad det för han va rädd från Allah vilka är vi full av synder vi ska kasta stenar till andra? Därför vi ska vara rädd att ta nåns liv av då förtränger vi en människas självaste rättighet att leva då kan vi inte be om förlåtelse från henne då kan inte vi bli förlåten vilket är fruktansvärd...

• Kakmonstret

Nur -

Försök inte svamla bort att Allah vill ha stening för dom "skyldiga".

• Nami08
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:57:54 följande:
    ...och väljer helt att bortse ifrån att religionen man valt sysslar med stening, lemlästning och tortyr under skydd av guden själv? Magstarkt.
    Man kan väl inte stå till svars för vad varenda muslim gör och hur de tolkar islam. Lika lite som judar kan stå till svars för hur Israels regering agerar mot palestinier, eller som kristna kan stå till svars för hur de kristna korstågsfararna for fram,  i Guds namn.
    Eller som Bushregimen som verkligen levde upp till de Mänskliga rättigheterna på Guantanamo, ska varje amerikan få lida för det?
  • Kakmonstret
    Nami08 skrev 2010-10-19 10:46:42 följande:
    Man kan väl inte stå till svars för vad varenda muslim gör och hur de tolkar islam. 
    Man får väl för fanken stå till svars för det som RELIGIONEN förespråkar.
  • Nami08
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 10:59:34 följande:
    Man får väl för fanken stå till svars för det som RELIGIONEN förespråkar.
    Jaha, men alla dem som jag nyss tog upp förespråkar också Gud och i guds namn. Det finns ingen skillnad. Har du aldrig sett Bush på tv när han uppmanar sitt folk i Guds namn tex.
    Jag tänker iallafall inte stå till svars för något som en annan muslim gör. Alla går i sin egen grav.
  • Kakmonstret

Nami -

Alla religiösa måste kunna stå för vad deras heliga bok och deras gud  förespråkar.

Särskilt när dessa förespråkar brott mot de mänskliga rättigheterna.