• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Kakmonstret

ladydi -

Har redan sett dokumentären om koranen när den visades på tv.

När man visar på islams obehagliga sidor kommer alltid ordet "okunskap" upp.
    Är det en bekväm försvarsmekanism för er? - "De som inte vill vara med i min utopiska lilla bubbla lider av okunskap".

• ladydi

Jag tror inte att det handlar om försvarsmekanismer utan helt enkelt tolkningsföreträde. Du ställer folk till svars för något de inte tror på. Något som de upplever byger på politisk propaganda.

Vem är det som har tolkningsföreträde och varför ser det ut så? Alla muslimer är inte analfabeta talibaner eller wahabister.

Vi vet ju bla att kyrkan brände kvinnor på bål för länge sedan. Bibeln, Torat och Koranen är gamla texter produkter av sin tid därför står det en del rätt vidriga saker i alla tre böcker. Inget vidare speciellt med koranen då den till största delen bygger på gamla testamentet.

Att folk blir provocerade beror nog på du försöker ställa de till svars för en text de tolkar på ett annat sätt eller har hittat en annan innebörd i.
    Som att be en kristen idag att försvara häxbränning... eller Hitlers dåd. Det var ju inte för att han var kristen som han gjorde det han gjorde.

Om du dessutom sett dokumentären så vet du ju att det är pengar, makt, politik och förtryck som gör att det ser ut som det gör i världen idag.Du vet även att idioterna i toppen använder religionen för sina egna intressen. Jag vet däremot att under den tid islam var som störst så var det där folk fick ta skydd oavsett religion och pga religionsförföljelser. Då följde man koranen och det gjordes i religionens namn. 

Förstår du vad jag menar?

• Kakmonstret

ladydi -

Alla religioner är skit, men i denna tråden talar vi om islam.

Många muslimer tåler inte att man synar deras religion i sömmarna, för då kommer allt för mycket otrevliga saker fram. Saker som dom vet att dom egentligen borde försvara eftrsom dom ingår i religionen, men som känns obehagliga.

Istället för att då erkänna dessa bestialiska delar och beklaga dom så hävdar man att dom inte existerar?!
    Det blir ju löjligt.
    Om det står ordagrant i koranen om lemlästningsstraffet för tjuvar t ex - hur kan man då förneka det eller svamla runt det så mycket att det till sist framstår som nåt helt annat?

Hitler och häxbränningar är inget som förekommer idag, men islams grymma kroppsbestraffningar existerar i allra högsta grad även år 2010. Ser du ingen tragik i det? Att islam ständigt bryter mot de mänskliga rättigheterna i skydd av religionen?
    Islam står bara och stampar när allt annat runt om utvecklas i takt med tiden.

• Sharleene
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 18:20:06 följande:
    ladydi -

Många muslimer tåler inte att man synar deras religion i sömmarna, för då kommer allt för mycket otrevliga saker fram. Saker som dom vet att dom egentligen borde försvara eftrsom dom ingår i religionen, men som känns obehagliga.

Istället för att då erkänna dessa bestialiska delar och beklaga dom så hävdar man att dom inte existerar?!
    Det blir ju löjligt.
    Om det står ordagrant i koranen om lemlästningsstraffet för tjuvar t ex - hur kan man då förneka det eller svamla runt det så mycket att det till sist framstår som nåt helt annat?

Hitler och häxbränningar är inget som förekommer idag, men islams grymma kroppsbestraffningar existerar i allra högsta grad även år 2010. Ser du ingen tragik i det? Att islam ständigt bryter mot de mänskliga rättigheterna i skydd av religionen?
    håller med, hur ofta läser man inte om tragiska steningar av folk, och jo detta existerar. Hujeda mig
  • ladydi
    ladydi -

Det blir ju löjligt
    JUST DET KAN JAG KÖPA ATT DU TYCKER. 

DÄRFÖR ATT DET ENLIGT MIN KUNSKAP ÄR SÅ ATT KORANEN SKA TOLKAS MHA DET MAN KALLAR HADITH FÖRKLARINGARNA TILL KORANEN. ATT DEN INTE SKA LÄSAS ORDAGRANT. ENLIGT VAD JAG LÄRT MIG SÅ MÅSTE DET ALLTID FINNAS 4 VITTNEN FÖR ATT SHARIALAGAR SKA GÄLLA VILKET GÖR DET SVÅRT ATT VERKSTÄLLA DEN TYPEN AV STRAFF AV UPPENBARA SKÄL.

DET ÄR HÄR JAG INTE ÖVERHUVUDTAGET HÅLLER MED DIG. DET ÄR FRUKTANSVÄRT ATT DEN TYPEN AV KRÄNKNINGAR FÖREKOMMER. MEN DET ÄR DET JAG FÖRSÖKER SÄGA. DET ÄR INTE RELIGIONEN SOM STÖDJER VÅLDET UTAN MAKT,POLITIK OCH PENGAR.
    jAG TÄNKER INTE HA NÅGON LÅNG POLITISK UTLÄGGNING MEN HAR MAN LITE KOLL PÅ VÄRLDSPOLITIKEN SÅ FÖRSTÅR MAN VAD JAG MENAR.
  • Sharleene
    ladydi skrev 2010-10-19 18:40:36 följande:
    ladydi -

Det blir ju löjligt
    JUST DET KAN JAG KÖPA ATT DU TYCKER. 

DÄRFÖR ATT DET ENLIGT MIN KUNSKAP ÄR SÅ ATT KORANEN SKA TOLKAS MHA DET MAN KALLAR HADITH FÖRKLARINGARNA TILL KORANEN. ATT DEN INTE SKA LÄSAS ORDAGRANT. ENLIGT VAD JAG LÄRT MIG SÅ MÅSTE DET ALLTID FINNAS 4 VITTNEN FÖR ATT SHARIALAGAR SKA GÄLLA VILKET GÖR DET SVÅRT ATT VERKSTÄLLA DEN TYPEN AV STRAFF AV UPPENBARA SKÄL.

DET ÄR HÄR JAG INTE ÖVERHUVUDTAGET HÅLLER MED DIG. DET ÄR FRUKTANSVÄRT ATT DEN TYPEN AV KRÄNKNINGAR FÖREKOMMER. MEN DET ÄR DET JAG FÖRSÖKER SÄGA. DET ÄR INTE RELIGIONEN SOM STÖDJER VÅLDET UTAN MAKT,POLITIK OCH PENGAR.
    jAG TÄNKER INTE HA NÅGON LÅNG POLITISK UTLÄGGNING MEN HAR MAN LITE KOLL PÅ VÄRLDSPOLITIKEN SÅ FÖRSTÅR MAN VAD JAG MENAR.
    Men om man inte ska läsa koranen ordagrant utan använda sig av hadith, på vilket sätt hjälper det då kvinnor som till exempel blivit våldtagna, nu är jag inte säker om det gäller 4 eller 8 personer som måste vara vittnen till detta för att något skall kunna göras. I värsta fall kan det tolkas som att kvinnan själv varit otrogen och blir därmed straffad.
    Sedan har det ju även kommit fram att kvinnor varit så kallat otrogna fastän det varken funnits vittnen till detta eller så har det varit färre personer än fyra som "sett" hennes otrohet, och hon blir stenad.
    Jag tycker det är konstigt...
  • Kakmonstret

ladydi -

Många muslimer hävdar att hadither inte är Allahs sanna ord, och därför är värdelösa.
    Vem tolkar rätt?

4 vittnen verkar också vara en tolkningsfråga, rättssäkerhet är inte islams starka sida om man säger så. Inte alla har gjort tolkningen "4 vittnen".

Islam och politik är redan i Koranen sammanvävda. Islam är ett helt "sätt" att leva efter, därför ingår även politiken i det så att säga. Dom är inte åskilda som i Sverige.

Det är ju definitivt religionen som stödjer just kroppsbestraffningarna - dom står ju ordagrant utskrivna i Koranen - den bok som muslimerna följer. Varför svamlar du om att just kroppsbestraffningarna är ett resultat av makt/politik/pengar?

Men jag håller med om att det är livsfarligt att inte ha religion och politik åtskilda - det ger exemplifierar islam tyvärr tydligt.

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-19 18:57:48 följande:
    www.islam.se/fyra-vittnen-valdtakt-otrohe
    Och dessa 4 "vittnen" kan inte ljuga, så att hon blir oskyldigt stenad till döds?

Man KAN INTE ha ett så rätts-osäkert system när det gäller dödsstraff och lemlästningar.