• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 20:39:09 följande:
    Hur människor påverkas av sin omgivning och miljö , däribland reklam som framförs med t.ex. musik. Helt klart intressant att läsa för den som tror att indoktrinering skulle vara typiskt för religiösa.
    Ingen reklam i världen skulle kunna få mig att förespråka stening.
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 20:40:49 följande:
    Andra böcker talar inte om det kommande livet, men de går att läsa även dem. Men läser man bara dem, så står man däremot helt handfallen för det som sedan kommer.
    Ja, personer som förespråkar det medeltida barbariska straffet stening - som är ett brott mot de mänskliga rättigheterna - bör vara rädd på domedagen.
  • nur

Kunde inte hålla mig, måste plugga men ok, kakmonsteret, du kanske ska läsa Koranen eftersom du har läst så mkt "andra böcker" verkade som så du kanske kan diskutera med oss i en förståelse nivå eftersom vi inte kan "förstå" dig tanken på ditt mål så är det viktigt att ha lite "kött på bena" ;)

• Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 20:46:37 följande:
    Kunde inte hålla mig, måste plugga men ok, kakmonsteret, du kanske ska läsa Koranen eftersom du har läst så mkt "andra böcker" verkade som så du kanske kan diskutera med oss i en förståelse nivå eftersom vi inte kan "förstå" dig tanken på ditt mål så är det viktigt att ha lite "kött på bena" ;)
    Jag läser bara verklighetsbaserade böcker. Så tyvärr.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-18 20:41:56 följande:
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
    Okej Halal. Funderar. Men du.. u make no sense. Troligtvis är det du som inte förstod vad du citerade. Det är jobbigt när det händer.
    Du skrev att man inte hälsar osv när någon inte längre är muslim. Jag vet  ju inte vad du grundar det påståendet på, men jag som muslim handlar inte så, givetvis måste jag då ifrågasätta det du påstår. Sen förekommer det säkert, eftersom alla människor inte handlar och känner lika. Men det är ju samma 'skrämmande' som du skrev i så fall när någon t.ex. blir muslim och släkt och vänner vänder ryggen till och inte längre hälsar eller ens vill umgås. Männsikor är olika och handlar olika. Det är ju något som man måste inse och förstå och ta med i en sådan - ¨återigen - generell antydan som du gjort.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:41:59 följande:
    Ingen reklam i världen skulle kunna få mig att förespråka stening.
    Du missar poängen. Du påstår att religiösa är indoktrinerade. Men även du och andra som inte är religiösa är det. Det är vad den länk tar upp som jag hänvisade till. Väldigt intressant, speciellt när man tror att man alltid själv bestämmer vilket tvättmedel man ska köpa.
  • oOHalalOo
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 20:45:49 följande:
    Ja, personer som förespråkar det medeltida barbariska straffet stening - som är ett brott mot de mänskliga rättigheterna - bör vara rädd på domedagen.
    Det är ju inte i så fall ditt bekymmer. Men du kanske får dras med dina egna istället?
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:25:09 följande:
    Du missar poängen. Du påstår att religiösa är indoktrinerade. Men även du och andra som inte är religiösa är det. Det är vad den länk tar upp som jag hänvisade till. Väldigt intressant, speciellt när man tror att man alltid själv bestämmer vilket tvättmedel man ska köpa.
    Det finns grader i helvetet. Att indoktrineras till att köpa ett visst tvättmedel är inte riktigt lika samhällsfarligt som att indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna.
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:26:18 följande:
    Det är ju inte i så fall ditt bekymmer. Men du kanske får dras med dina egna istället?
    Jag är säker på att "gud" skulle uppskatta den person mest som INTE förspråkar stening och tortyr. Det är inte precis godhet i en liten ask.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:22:58 följande:
    Du skrev att man inte hälsar osv när någon inte längre är muslim. Jag vet  ju inte vad du grundar det påståendet på, men jag som muslim handlar inte så, givetvis måste jag då ifrågasätta det du påstår. Sen förekommer det säkert, eftersom alla människor inte handlar och känner lika. Men det är ju samma 'skrämmande' som du skrev i så fall när någon t.ex. blir muslim och släkt och vänner vänder ryggen till och inte längre hälsar eller ens vill umgås. Männsikor är olika och handlar olika. Det är ju något som man måste inse och förstå och ta med i en sådan - ¨återigen - generell antydan som du gjort.
    Nej. Det skrev jag inte alls. Svart på vitt. Läs.