• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Posh
    Amiraty skrev 2010-10-19 21:27:40 följande:
    Ge oss en källa på det tack. Verser från Koranen, att det inte bara är tillåtet utan påbjudet med de saker som du skrivit här.
    Det är tillåtet. Det påbjuds? Ja visst gör det det, det är ju guds egna ord. Det är guds egen lag som ska gälla alla muslimer.
  • Amiraty
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 19:02:55 följande:
    Och dessa 4 "vittnen" kan inte ljuga, så att hon blir oskyldigt stenad till döds?

Man KAN INTE ha ett så rätts-osäkert system när det gäller dödsstraff och lemlästningar.
    Jämför med en amerikansk jury. Är det också osäkert? Ja, men det finns inte så många andra sätt. Och enligt Islam måste det vara vittnen som är kända för sin trovärdighet, och inte någon part som kan ha ett intresse att se personen bli dömd, det bör vara utomstående utan någon som helst relation.
  • Amiraty
    Posh skrev 2010-10-19 21:29:58 följande:
    Det är tillåtet. Det påbjuds? Ja visst gör det det, det är ju guds egna ord. Det är guds egen lag som ska gälla alla muslimer.
    Som sagt, ge mig verserna där det står att mord, lemlästning, invalidisering och stening är påbjudet.
  • Posh
    Amiraty skrev 2010-10-19 21:47:39 följande:
    Som sagt, ge mig verserna där det står att mord, lemlästning, invalidisering och stening är påbjudet.
    Nope. Det är som att diskutera med vem som helst på jorden om himlen är blå.
  • Rikard

Jaså, muslimer har rätt att välja vilka lagar de ska följa när de bor i Sverige!
    Du har ju själv tillämpat den principen, Amatullah, när du blev dömd för att ha mordhotat Lars Vilks. Du vägrade betala böterna. Innebar inte ditt hot mot Vilks, där du skrev att han skulle slaktas, att du försökte få en svensk att anpassa sig till din sharialag?
    Kan man tänka sig att tjuvar och mördare också får välja vilka lagar de vill följa?
    Jag ska fundera på om det finns några lagar jag inte har lust att följa.

• Posh
    Rikard skrev 2010-10-19 21:51:07 följande:
    Jaså, muslimer har rätt att välja vilka lagar de ska följa när de bor i Sverige!
    Du har ju själv tillämpat den principen, Amatullah, när du blev dömd för att ha mordhotat Lars Vilks. Du vägrade betala böterna. Innebar inte ditt hot mot Vilks, där du skrev att han skulle slaktas, att du försökte få en svensk att anpassa sig till din sharialag?
    Kan man tänka sig att tjuvar och mördare också får välja vilka lagar de vill följa?
    Jag ska fundera på om det finns några lagar jag inte har lust att följa.
    Du kan inte resonera med TS. Hon har stängt ner butiken.
  • Rikard

Posh: Min erfarenhet från andra trådar är att man inte kan diskutera med henne oavsett om hon har stängt butiken eller inte. Amatullah är den mest extremistiska person jag någonsin försökt föra ett samtal med.

• Posh
    Rikard skrev 2010-10-19 21:57:17 följande:
    Posh: Min erfarenhet från andra trådar är att man inte kan diskutera med henne oavsett om hon har stängt butiken eller inte. Amatullah är den mest extremistiska person jag någonsin försökt föra ett samtal med.
    Ja precis
  • Nami08
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 15:09:20 följande:
    ’’MANNEN SOM stjäl och kvinnan som stjäl skall som straff för detta brott få handen avhuggen; (denna föreskrift) är en sträng varning från Gud. Gud är allsmäktig, vis.’’ Koranen 5:38
    5:39  Men den som efter att ha begått brottet ångrar sig och gör bot och bättring (skall se att) Gud tar emot hans ånger. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.
  • Nami08

Jag tycker verkligen att ni ska se SVT s dokumentär om Koranen , 2 delar. (som någon länkade till tidigare)
    Den tar upp alla de bitar vi diskuterar i detta forum i olika trådar just nu. Hur och varför Koranen tolkas olika av olika muslimer. Jag tycker den var väldigt sevärd och bra gjord.
    Jag håller absolut med mannen som sade att vi människor måste utveckla oss och tänka själva, eller han som sade att profeten har gett oss rådet att följa våra hjärtan. Och jag är av den absoluta uppfattningen att stening, tortyr och lemlästning tillhör de bitar som de patriarkaliska ledarna i vissa muslimska länder använder som ett maktmedel för att förtrycka människor.