• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-01 05:41:17 följande:
    Shia och sunni är två greningar i islam, hanafi är en  skola inom sunni men jag har inte fattat vad wahabi betyder eller vad det är för något. Ingen jag frågat har svarat på det hittills. Har du svar på det?
    Att du inte godtar vad folk skriver till dig betyder inte att dom har fel. Det är många som har gett dig förklaring på vad Wahabi är men du stänger ju av.
    Gå tillbaka några sidor så har du inlägg från din landsman. Honom kanske du kan få svar av?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:15:36 följande:
    Att du inte godtar vad folk skriver till dig betyder inte att dom har fel. Det är många som har gett dig förklaring på vad Wahabi är men du stänger ju av.
    Gå tillbaka några sidor så har du inlägg från din landsman. Honom kanske du kan få svar av?
    Jag känner ingen av mina landsmän här på forumet och jag har inte fått någon förklaring för att säga att jag inte godtar vad folk skriver. Men eftersom du vet var svaret är så kan du citera det om du har lust annars låt bli att kommentera om du inte har något svar eller kan hänvisa till inlägget. 
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-01 16:26:24 följande:
    Jag känner ingen av mina landsmän här på forumet och jag har inte fått någon förklaring för att säga att jag inte godtar vad folk skriver. Men eftersom du vet var svaret är så kan du citera det om du har lust annars låt bli att kommentera om du inte har något svar eller kan hänvisa till inlägget. 
    Nicket är Bal2 och jag orkar inte gå igenom senaste sidorna men är du intresserad så bläddra bak i tråden så hittar du honom. Jag har gjort mitt och du godtar inte men en som kan ditt språk och är från samma land kanske kan hjälpa dig förstå vilka dessa wahabier är för några.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:29:42 följande:
    Nicket är Bal2 och jag orkar inte gå igenom senaste sidorna men är du intresserad så bläddra bak i tråden så hittar du honom. Jag har gjort mitt och du godtar inte men en som kan ditt språk och är från samma land kanske kan hjälpa dig förstå vilka dessa wahabier är för några.
    Ingen aning som sagt!  Ok du orkar inte hänvisa till inlägget och inte svarar på frågan själv, ja då får frågan kvarstå tills någon kunnig gör det. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Rose

Jag hittade inlägget och känner inte killen du som påstod att han är från mitt hemland blabla, men det är ointressant. I hans inlägg står inget svar på min fråga. 

• I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-01 16:32:40 följande:
    Ingen aning som sagt!  Ok du orkar inte hänvisa till inlägget och inte svarar på frågan själv, ja då får frågan kvarstå tills någon kunnig gör det. 
    Inlägg #533. Det var inte så långt bak som jag trodde. Citera honom och fråga.
    Jag har som sagt lagt fram en massa fakta som du inte godtar. T.ex. i varför moskeer i sverige........tråden. Kommer du ihåg? Då när vi hade sällskap av en wahabi-fans vid namn justice. Som sagt citera inlägg #533 så ska jag poppa popcorn under tiden. Den diskussionen tänker jag inte missa för allt i världen. Så törs du ta en diskussion med honom så ta upp det med honom vet jag.
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-01 16:34:59 följande:
    Rose

Jag hittade inlägget och känner inte killen du som påstod att han är från mitt hemland blabla, men det är ointressant. I hans inlägg står inget svar på min fråga. 
    Jag skrev aldrig att du skulle känna igen honom. Jag sa bara att han är från samma land som du.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:36:05 följande:
    Jag skrev aldrig att du skulle känna igen honom. Jag sa bara att han är från samma land som du.
    Nej det är han inte och det är som sagt ointressant. Det intressanta är att få ett svar på frågan.
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:35:17 följande:
    Jag har som sagt lagt fram en massa fakta som du inte godtar. T.ex. i varför moskeer i sverige........tråden. Kommer du ihåg? Då när vi hade sällskap av en wahabi-fans vid namn justice. Som sagt citera inlägg #533 så ska jag poppa popcorn under tiden. Den diskussionen tänker jag inte missa för allt i världen. Så törs du ta en diskussion med honom så ta upp det med honom vet jag.
    Du har inte lagt fram någon fakta alls och jag minns diskussionen med dig mycket väl. Den sista jag frågade (minns inte nicket) kunde inte heller ge mig ett svar. 
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-01 16:44:25 följande:
    Nej det är han inte och det är som sagt ointressant.
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:35:17 följande:
    Jag baserade uttalandet på det du har sagt.
    Det intressanta är att få ett svar på frågan.
    Ingen hindrar dig att citera honom.
    Den sista jag frågade (minns inte nicket) kunde inte heller ge mig ett svar. 
    Att du inte godtar det folk skriver till dig gör inte saken mindre sant för det.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:47:14 följande:
    Jag baserade uttalandet på det du har sagt.
    Det intressanta är att få ett svar på frågan.
    Ingen hindrar dig att citera honom.Att du inte godtar det folk skriver till dig gör inte saken mindre sant för det.
    Det finns som sagt inga svar på det hittills annars hade jag citerat och kommenterat. 

Ps: Min statstillhörighet är ointressant.