• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Posh

Ah, så den som läst islams  sk mänskliga rättigheter svarar automatiskt nej på den tydliga frågan som Nur fick?

Mao, läs islams "MR" och svara nej på frågan- Bryter islam emot FN´s mänskliga rättigheter?

Okej! Jag måste be Halal och Nur att styrka detta.

Då är det mycket konstigt att jag och alla andra som läst bådadera inte svarar nej på den frågan. Halal, du är fräck som ingen annan på detta forum, ja du har en konkurrent. Håll er till sakfrågan för i helvete, vem jag är, vad jag tror på är ingen business but mine och ingen av er har en blekaste aning. Det är pinsamt att läsa vissas inlägg.

Amiraty skrev 2010-10-22 11:25:30 följande:
    Nej, det är hon inte.
    Vem är du? Jultomten? Bra.
  • Kakmonstret

Halal & Amiraty -

Ni verkar inte det minsta rädda för Allahs vedergällningar mot er på domedagen.
    Sitta och döma vem som är muslim och inte... Endast Allah får döma, var det inte så?

• ladydi
    Kakmonstret skrev 2010-10-22 11:30:12 följande:
    Du är medveten om att dessa trevliga straff fortfarande utövas...?
    Självklart att jag vet att det förekommer. Men du är väl medveten om att det är politik det handlar om?
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 14:49:04 följande:
    Självklart att jag vet att det förekommer. Men du är väl medveten om att det är politik det handlar om?
    Så det är politiker som skrivit koranen?
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 15:10:44 följande:
    Koranen finns inget uttalat stöd för stening,
    Muhammed föreskrev stening vid äktenskapsbrott, och muslimer skall följa Muhammeds livsstil. Det kallas sunnah om jag inte minns fel. Steningsstraffet finns också i hadither som muslimer skall följa,
    I koranen kan du läsa om härliga piskstraff, lemlästningar osv.
  • ladydi

Varför väljer du att se det på det här stigmatiserande viset trots att flera av oss försökt få dig att se det som för oss är så självklart? Att koranen skrevs i en annan tid än vår. Att det som var socialt accepterat då begränsades tex stening med hjälp av att man försvårade omständigheterna för utförandet av tex detta bestiala straff. Att miljarderna muslimer i världen inte har din talibantolkning. Du pratar inte om islam utan om en politisk ideologi tolkad av fanatiker och andra idioter. Förlåt mig om jag inte tycker att du är speciellt rättvis men otroligt insnöad. 

Det du ständigt återkommer till är kroppsbestraffningarna som i en form eller annan finns i alla tre världsreligioner.
    Jag brukar inte angripa kristna med din typ av argumentation för den är inte relevant. Därför inte i detta fall heller.
    Har du läst mina inlägg tidigare börjar det  bli dags för lampan att tändas...
    Sorry jag vill inte vara elak mot dig men tänk efter vad är det för idioter som styr i de länder som tillämpar dessa straff som du menar att alla muslimer följer???
    Tror du det hade spelat någon roll vilken religion de använt sig utav???? Jag återkommer till att det är makt och politik det handlar om. Mishandel och männskliga rättigheter kränks i alla länder mer eller mindre och det är det som är upprörande inget syfte helgar medlen.

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:06:54 följande:
    Att koranen skrevs i en annan tid än vår. Att det som var socialt accepterat då begränsades tex stening med hjälp av att man försvårade omständigheterna för utförandet av tex detta bestiala straff.
    Problemet är att islam ej får reformeras, koranen är guds egna ord och får under inga omständigheter ändras.
    Alltså kvarstår problemet med bestialiska straff för evigt - även om dom bryter mot de mänskliga rättigheterna.
  • Kakmonstret

Ladydi -

Kristendomen och judendomen har reformerats och avskaffat kroppsbestraffningarna.

Glöm inte eller att riktigt hårda muslimska länder t ex Saudi är många "vanliga" muslimers högsta önskan att bo i, just pga den hårda islam som bedrivs där.