• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • ladydi

Konstigt att majoriteten muslimer i världen inte följer detta då.... ?? Du kanske inte vill kalla de muslimer eftersom du verkar veta hur man ska leva och tolka sin text om man är troende enligt dig?

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:06:54 följande:
    Mishandel och männskliga rättigheter kränks i alla länder mer eller mindre och det är det som är upprörande inget syfte helgar medlen.
    Uppenbarligen gör det ju det. Religionen går före mänskliga rätitigheter.
  • ladydi
    Kakmonstret skrev 2010-10-22 16:22:56 följande:
    Ladydi -

Kristendomen och judendomen har reformerats och avskaffat kroppsbestraffningarna.

Glöm inte eller att riktigt hårda muslimska länder t ex Saudi är många "vanliga" muslimers högsta önskan att bo i, just pga den hårda islam som bedrivs där.
    Har aldrig någonsin hört detta. Jag har ändå rest runt i musliska länder...
    Tyvärr är det du säger skitsnack. Övriga muslimer ser Saudi som en sjuk sekt har jag fått lära mig genom mina möten med just muslimer själva... 
    De enda som skulle kunna hålla med dig är just talibanerna och andra sjukare sekter.... 
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:24:41 följande:
    Konstigt att majoriteten muslimer i världen inte följer detta då.... ??
    Alldeles för många gör det tyvärr. Iran, Saudiarabien, Jemen, Pakistan, Afghanistan, Oman osv.
  • ladydi

Varför gör de inte det då för det vore det absolut lämpligaste?
    Däremot tycker jag att att det är fel att tro att alla eller ens majoriteten muslimer tycker så för så är det inte. 

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:42:47 följande:
    Varför gör de inte det då för det vore det absolut lämpligaste?
    Det får du fråga dom om. Men det brukar heta att det beror på "oron" i dessa länder.
  • ladydi
    Kakmonstret skrev 2010-10-22 16:59:29 följande:
    Det får du fråga dom om. Men det brukar heta att det beror på "oron" i dessa länder.
    Det är inte dessa muslimer jag stött på och samtalat med. Inte heller den islam jag har lärt mig förstå och fått förståelse och respekt för. 
    De du beskriver är mer en tvångsynthet än något annat.
    Det vi kan göra är ju att vara bättre genom att föregå med gott exempel.  
    Den som hellre vill bo i saudi kan väl göra det. Inget tvång att bo här. Vad är det för oroligheter där?
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 17:25:47 följande:
    Det är inte dessa muslimer jag stött på och samtalat med. Inte heller den islam jag har lärt mig förstå och fått förståelse och respekt för. 
    Då får du nog öppna dig för fler intryck så att du får hela bilden.
  • ladydi
    Kakmonstret skrev 2010-10-22 17:41:23 följande:
    Då får du nog öppna dig för fler intryck så att du får hela bilden.
     Jag säger inte att det inte finns. Jag tycker bara inte du kan döma alla utifrån dessa extremister...
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-10-22 12:27:06 följande:
    Ah, så den som läst islams  sk mänskliga rättigheter svarar automatiskt nej på den tydliga frågan som Nur fick?

Mao, läs islams "MR" och svara nej på frågan- Bryter islam emot FN´s mänskliga rättigheter?

Okej! Jag måste be Halal och Nur att styrka detta.

Då är det mycket konstigt att jag och alla andra som läst bådadera inte svarar nej på den frågan. Halal, du är fräck som ingen annan på detta forum, ja du har en konkurrent. Håll er till sakfrågan för i helvete, vem jag är, vad jag tror på är ingen business but mine och ingen av er har en blekaste aning. Det är pinsamt att läsa vissas inlägg.Vem är du? Jultomten? Bra.
    Skrik lagom. Det var Kakmonstret som skrev att du är muslim. Så ska du skälla på någon så är det på honom/henne. Jag bara undrade VAR det har framkommit att du är muslim.