• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

MD77- usch så trist =( jag trodde att vi hade fått in lite flyt i tråden ...

Rosavit- Är du säker på att det är mensen då ;) hoppet är inte ute förrän tanten kommer. Du har ju ändå ganska många dagar kvar till BIM, brukar du ha starka menskänningar?

Tredje gången gillt!?
  • Ansi30

Välkomna alla nya!  Här är ni hjärtligt välkomna!

MD77: Menar du att du har fått mens eller att du bara inte har fått ngt plus på test än? Jag släpper inte mina tummar som hålls för dig förrän jag vet

• MD77
    Ansi30 skrev 2010-09-28 22:23:42 följande:
    Välkomna alla nya!  Här är ni hjärtligt välkomna!

MD77: Menar du att du har fått mens eller att du bara inte har fått ngt plus på test än? Jag släpper inte mina tummar som hålls för dig förrän jag vet

Tack för att du inte gett upp!Glad Men jag fick min mens i måndags tyvärr...så idag börjar jag knapra Pergo igen för att hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Astrogirl

Jag hoppar på här också. Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt (fick mens 27/9) Minus
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03:
     ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen:
     ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

• Ansi30
    MD77 skrev 2010-09-29 06:54:50 följande:
    Tack för att du inte gett upp!Glad Men jag fick min mens i måndags tyvärr...så idag börjar jag knapra Pergo igen för att hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Vad tråkigt, men skönt att se att du är på banan igen och påbörjar ny kur. 

Irmeli: hur går det för dig? 
  • simtim
    MD77 skrev 2010-09-29 06:54:50 följande:
    Tråkigt med mens   blä för tant röd. Hoppas det blir plus nästa gång!

Essalady: mys på

Gris78: jag ska börja äl-testa om ett par dagar, men jag hade som du förra månaden, fick aldrig till det med äl-testen. Dessutom blir jag av nån anledning kissnödigare än nånsin när jag vet att jag "ska" hålla mig i 4 timmar.. Tror jag tänker testa 2 ggr om dagen och låta ena gången vara på morgonen, även om det inte verkar vara helt enligt instruktionerna. Men jag tycker att jag har läst om flera här på FL som fått stegring på morgonen, och eftersom jag inte fick nåt positivt resultat av eftermiddagstestning förra gången så är det värt ett försök. Egentligen skulle jag gärna strunta i äl-test helt och hållet, men vi har kört lite "händer det så händer det" sen i våras, hittills har inget hänt -och jag börjar bli rätt sugen, så jag vill hjälpa naturen på traven lite

mer plus till alla!!
  • Saftmedbulle

Har den där berömda molvärken (tycker jag läser om den på FL hela tiden) och ja...antingen är det PMS eller nåt annat. Hmm...

MD77: ge inte upp! Pergotime? Vad är det? Ursäkta en nyfiken...

Gris78: Ja, testa på- det skadar ju inte... fast jag testar bara en gång om dagen. Har ändå inte tid och ork att sexa obegränsat i alla fall ;) Tror det är bra att testa i alla fall och inte bara tänka "händer det så händer det". Jag menar, varför inte påverka det man kan?

Astrogirl: Välkommen och lycka till!

Alla: Nu ska det plussas!

• Saftmedbulle

Mallanis: "Fyll små män i röret"... Såg det precis just nu... Helläcker formulering (om jag fattade den rätt dvs)!

• Gris78

Jag håller  med Saftochbulle, underbart uttryck Mellanis!! - du e för härlig...

Jag har nog bestämt mig för att köra på Saft&bulle principen, jag testar på ett tag till. Kan ju ändå inte testa hur länge som helst under denna månad, veckan innan mens kan det inte vara någon större idé eller hur?  Jag orkar inte heller sexa hit och dit utan det blir när min kropp säger att ni är det läge att skicka in soldater.

En annan fråga har ploppat upp hos mig när det gäller L-fasen, alltså tiden mellan mens och äl. Kan den variera från månad till månad?? När jag säger variera så tänker jag att det skiftar en vecka eller mer än 3 dagar...

Tack för alla svar och välkomna ni som är nya. Digg in brudar!! :)

• MD77
    Saftmedbulle skrev 2010-09-29 17:07:22 följande:
    Har den där berömda molvärken (tycker jag läser om den på FL hela tiden) och ja...antingen är det PMS eller nåt annat. Hmm...

MD77: ge inte upp! Pergotime? Vad är det? Ursäkta en nyfiken...

Gris78: Ja, testa på- det skadar ju inte... fast jag testar bara en gång om dagen. Har ändå inte tid och ork att sexa obegränsat i alla fall ;) Tror det är bra att testa i alla fall och inte bara tänka "händer det så händer det". Jag menar, varför inte påverka det man kan?

Astrogirl: Välkommen och lycka till!

Alla: Nu ska det plussas!
    Nej då, jag ger inte upp än!Glad 
    Pergotime är tabletter som jag tar för att få ägglossning, jag får inte det naturligt. Så jag äter de 5 dagar och sen måste jag gå på VUL för att se att det inte blir för många ägg som släpper.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet