• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-09-28 16:22:06 följande:
    Just det gör mig faktiskt lite orolig. Många som fått tidigt mf anger att de plussat svagt, medan de gånger som det klarade sig plussade de starkt samma dag.
    jag vill hellre inte vara gravid än få missfall...... 
    Jag vet inte om det finns någon samlad erfarenhet att det faktiskt är så? När jag gick och väntade de där 10 extra dagarna hängde jag i en tråd där det kom in flera som plussat sent och hade fått små knoddar! Tror att vi kanske är skapta lite olika och för en del att Hcg sätter fart lite senare, det var iaf var min läkare sa när jag var på återbesök efter mf. Så oroa dig inte i förväg, dessutom har du ju inte BIM än förrän i morgon el på torsdag ;)
    Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine

Jag hakar gärna på här om jag får. Är visserligen inte ÖVER 30 direkt utan jag är 30. Men jag har valt karriären fram till nu när mitt liv äntligen börjar kännas redo för barn. Får hoppas man inte väntat för länge... Planerad ÄL idag iaf, så nu har vi legat i några dagar.. Hoppas det ger resultat! BIM Irmelie: ÅL 15 sept, BIM 29-30sept MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet. Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt essalady: ÄL ~ 28 sep, BIM ~ 12 okt, försök nr 2, första barnet MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6 simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket GRAVIDA Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

• ifyouweremine

Hm, vad konstigt mitt inlägg blev. Skrev i mobilen.. Här kommer bim-listan på nytt.. Kan även passa på att meddela att jag hade stegring på ÄL-testet idag. Skrattande Så nu blir det åka av! Demon

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

• Rosavit

Välkomna alla nya och lycka till med era ÄL :)

Själv har jag väldig mensvärk så det kommer nog skita sig denna gången med... :(

• MD77

Inget den här gången heller...Rynkar på näsan

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt (fick mens 27/9) Minus
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Gris78

Tok grattis Mellanis!! :) Det är definitivt tredje gång gillt...

Enl kalendern så har en annan äl imorgon, körde med älstickor i går kväll och nu för en liten stund sedan. Äl verkar vara som bortblåst. Är det lönt att testa i morgon bitti?  Har inte hållit  mig i 4 timmar som förp säger... Det blev 3 idag! -  Har en timme hit eller dit stor betydelse???

Hjälp!!! 

• Saftmedbulle

Ge sig till tåls, Gris 78... Jag testade i elva dagar innan ÄL kom (fast bara en gång om dagen). Tror inte att en timme hit eller dit spelar någon roll.

Trist med mens, Rosavit :(

• Gris78

Ok då testar jag imorgon bitti....

Tack för hjälpen och bättre lycka nästa gång. :) 

• mallanis
    Gris78 skrev 2010-09-28 21:49:22 följande:
    Ok då testar jag imorgon bitti....

Tack för hjälpen och bättre lycka nästa gång. :) 
    Toktack =)

Har du fått någon stegring på testen eller är de helvita? Om jag hade tendens till äl  hade jag nog testat 2 gånger om dagen! Passa på att fyll små män i rören ;)  den varianten körde vi denna gång sex, sex sen utslag på äl- testet och lite mer sex.
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet