• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-09-27 16:56:49 följande:
    Hej och välkommen simtim!
    Stort grattis mallanis! Förstår om du är lite avvaktande (är nog en ganska sund inställning). Självklart håller vi tummarna för att allt går vägen!
    Jodå, lite jobbat blev det (fast, suck, vad jobbigt det blir när man liksom "måste"... Jag menar, nog för att jag gillar sex, men det blir så stor press) så nu är det långa väntan till BIM.
    Håller tummarna för er andra också - blev lite taggad nu när det plussades för mallanis. MD77 på tur nu alltså...
    ja det kan bli lite konstlat när det är äl.... min man tycks dock inte lida ;) men jag tycker att det kan vara svårt att komma i stämning, när man SKA baka bebis ;)

hoppas hoppas att nu fler följer tätt efter så vi får lite längre gravidlista!
    Tredje gången gilt?!
  • L Maria

Grattis mallanis!! Roligt att det rör på sig i tråden!

Väntar ÄL nu snart och kände lite molvärk idag så jag blev nyfiken om den var på g redan - inget på ÄL-test dock, så vi bara chansar på att det blir rätt imorgon, på onsdag och torsdag...
    Sen drar vi på smekmånad och då ska jag roa mig med annat än att tänka på hurvida mensen ska komma eller ej!

• simtim
    mallanis skrev 2010-09-27 19:19:04 följande:
    Välkommen Simtim! Du har hittat helt rätt ;)
    Ja,det verkar trevligt här

Det dröjer väl ett tag tills det är ÄL för mig, men jag ska försöka äl-testa den här månaden och se om det funkar bättre än förra månaden. Då fick jag aldrig positivt äl-test. Klurigt det där med vilken tid på dygnet man ska testa.
    mallanis: grattis!
  • simtim
    L Maria skrev 2010-09-27 21:09:03 följande:
    Grattis mallanis!! Roligt att det rör på sig i tråden!

Väntar ÄL nu snart och kände lite molvärk idag så jag blev nyfiken om den var på g redan - inget på ÄL-test dock, så vi bara chansar på att det blir rätt imorgon, på onsdag och torsdag...
    Sen drar vi på smekmånad och då ska jag roa mig med annat än att tänka på hurvida mensen ska komma eller ej!
    Vad härligt det låter med smekmånad!! Hoppas ni får det supermysigt!
  • Irmeline

Hej, hade beräknad äl den 15 sept (lite osäkert då jag har lite oregelbunden mens) och fick faktiskt ont som menssmärta en liten stund på dagen (kan det ha varit äl?)
    på ung äl+5 fick jag molvärk som hållit på sedan dess. Ibland gör det så ont att det är svårt att somna.
    Imga direkt uppsvullna/ömmande bröst, dock kanske börjat få lite som stickningar i dem. Min BIM är ons eller tors tror jag. Funderar på att tjuvtesta imorn (BIM-1 eller -2).
    Hopps hoppas hoppas.. 30+ och PCO är inte bästa förutsättningarna..

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

• mallanis
    simtim skrev 2010-09-27 23:10:20 följande:
    Ja,det verkar trevligt här

Det dröjer väl ett tag tills det är ÄL för mig, men jag ska försöka äl-testa den här månaden och se om det funkar bättre än förra månaden. Då fick jag aldrig positivt äl-test. Klurigt det där med vilken tid på dygnet man ska testa.
    mallanis: grattis!
    Tack! =) japp Kul med en tråd för oss som tagit det lite lungt på barnfronten och passerat det beömds strecket innan vi skaffar första barnet. 

Jag brukade kolla med älstickor vid 10 tiden på morgonen men vissa kan ju missa stegringen om man inte tempar 2 gånger per dag .
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Irmelie-  Välkommen!
    Kan säkert ha varit äl du kände av! Spännande med molvärk brukar ju vara ett gott tecken har du testat ännu? Har ni försökt länge?

MD77- HUr mår du? lite känningar kanske ;)

Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-09-28 16:02:21 följande:
    Irmelie-  Välkommen!
    Kan säkert ha varit äl du kände av! Spännande med molvärk brukar ju vara ett gott tecken har du testat ännu? Har ni försökt länge?

MD77- HUr mår du? lite känningar kanske ;)
    Tack!, Och grattis till dig! Mallanis! {#emotions_dlg.flower}
    Japp, testade idag, inbillade mig ett väldigt svagt streck, så svagt att jag inte vågar tro men hoppas Glad
    Jag har haft en massa känningar, känner mig verkligen gravid. Börjar kännas lite i brösten nu också, men eftersom jag brukar känna så innan mens så är det ett otydligt tecken. Har försökt sen i maj men det är tredje försöket eftersom jag har långa cykler.. Hade förväntat mig minst ett år om inte mer innan jag blev gravid pga PCO, men man kan ju hoppas på tur!

Ska testa igen imorn! Tungan ute Och varje dag fram till Plus eller mens..

Håller tummarna!! För oss alla Glad
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-09-28 16:15:19 följande:
    Tack!, Och grattis till dig! Mallanis! {#emotions_dlg.flower}
    Japp, testade idag, inbillade mig ett väldigt svagt streck, så svagt att jag inte vågar tro men hoppas Glad
    Jag har haft en massa känningar, känner mig verkligen gravid. Börjar kännas lite i brösten nu också, men eftersom jag brukar känna så innan mens så är det ett otydligt tecken. Har försökt sen i maj men det är tredje försöket eftersom jag har långa cykler.. Hade förväntat mig minst ett år om inte mer innan jag blev gravid pga PCO, men man kan ju hoppas på tur!

Ska testa igen imorn! Tungan ute Och varje dag fram till Plus eller mens..

Håller tummarna!! För oss alla Glad
    Åh så spännande! Jag plussade inte förrän BIM+ 10 sist (fast det slutade ju olyckligt) håller tummarna för starkare test i morgon! 
    Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-09-28 16:18:57 följande:
    Åh så spännande! Jag plussade inte förrän BIM+ 10 sist (fast det slutade ju olyckligt) håller tummarna för starkare test i morgon! 
    Just det gör mig faktiskt lite orolig. Många som fått tidigt mf anger att de plussat svagt, medan de gånger som det klarade sig plussade de starkt samma dag.
    jag vill hellre inte vara gravid än få missfall...... 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet