Gris78 skrev 2010-10-03 09:34:35 följande:
Morgon alla glada, :)
Testade nyligen och inte ett enda spår av en glad snubbe här inte. Sket i det igår och jag verkar ju inte ha missat någonting...Strax innan den 29 då det egentligen e tänkt att man skulle haft äl så fick man en svag stegring men sedan dess har det bara gått utför. :(
Essalady får man var med i VM i symtom letande? - jag tänkte även testa vid de tillfällena då jag tror det är äl på gång. CB teststickor har inte en kul prislapp! - 249 kr
Ska nog återgå till Apoliva när jag väl hittar dem.
Du är hjärtligt välkommen att delta i VM med mig! :) Hur var det nu, hade du nyligen slutat med preventivmedel och det är därför du inte vet säkert när du har äl? Eller är du osäker på om du har äl eller inte? Jag har kört med tre metoder den här månaden:
-
teststickor som jag testar med varje dag vid ungefär samma tid (köper billiga från
testlagret.se, kan rekommendera det!)
-
sekretmetoden, dvs kollar hur slidsekretet ser ut - runt äl ska det vara genomskinligt och glidigt, annars är det mer åt det vita hållet
-
tempmetoden, dvs mäter min basaltemp det första jag gör varje morgon - när basaltempen stiger har man troligtvis haft äl, och sen om man blir gravid stiger det ytterligare lite
Teststickorna har funkat bäst tycker jag, det var väldigt tydligt positivt under tre dagar och därefter gick det tillbaka. Sekretet har visserligen blivit genomskinligt men inte sådär trådigt som det tydligen "ska" vara. Tempen ökade 0.2 grader 1-2 dagar efter lh-stegringen. Nu använder jag inte stickorna längre men däremot fortsätter jag att tempa fram tills (när jag förhoppningsvis inte får) mens.
Jag vet inte om jag kommer vara såhär noga med testande följande månader, nu var det mest för att jag vill komma underfund med min kropp lite, eftersom jag inte haft mens på 5 år när jag hade hormonspiral.