• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Drömmen om Elin

Fick hem mina ÄL test idag =)

• Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2010-09-29 19:07:04 följande:
    Jag håller  med Saftochbulle, underbart uttryck Mellanis!! - du e för härlig...

Jag har nog bestämt mig för att köra på Saft&bulle principen, jag testar på ett tag till. Kan ju ändå inte testa hur länge som helst under denna månad, veckan innan mens kan det inte vara någon större idé eller hur?  Jag orkar inte heller sexa hit och dit utan det blir när min kropp säger att ni är det läge att skicka in soldater.

En annan fråga har ploppat upp hos mig när det gäller L-fasen, alltså tiden mellan mens och äl. Kan den variera från månad till månad?? När jag säger variera så tänker jag att det skiftar en vecka eller mer än 3 dagar...

Tack för alla svar och välkomna ni som är nya. Digg in brudar!! :)

Wow! Saftochbulle-principen...lät ju professionellt på nåt sätt, men inte alls dumt. Faktum är att mitt nick skojar lite med det hela... först saft och sen, som vi alla hoppas, en bulle i ugnen ;)

Gris78: Tror helt klart att L-fasen kan vara olika, precis som mensen kan vara oregelbunden. På så vis är det bra att testa, fast jag inbillar mig att en gång om dagen räcker. Tro mig, efter elfte dagen var jag beredd att tro att det inte alls skulle bli nån ÄL, men så dag nr tolv... :)

MD77: Ok, jag fattar. Låter lite komplicerat, men bra att man kan "fixa" ÄL på så sätt. Jag använde ÄL-test för första gången den här månaden och var ju inte heller säker på att det skulle hända nåt. Bra att du inte ger upp (pepp)!
  • Gris78

Grattis Irmelie!! :)

Saft&Bulle - jag har inte alls reflekterat  över ditt smekisnamn...trevligt att du har en tanke bakom.
    ÄL på 12:e dagen!!! antar att du räknat från första mensfria dagen då.  ja men den faktan så kan inte jag klaga än på ett tag. Skit oxå! ;)

The Blonde one:  Orkar du och lyckas få med snubben på mys var eller varannan dag oxå, - Så kör i vind, burna med xtra mycket "män" (mellanis män) på vägen! :)

Själv är  man lite trist och kör målinriktat, men en annan orkar inte hålla den höga frekvensen. Orkar knappt med den låga man har nu men ska man ha nåt måste man anstränga sig lite.

Jag är helt klart för Äl-stickor!! ju mer precisions hjälp man kan få desto bättre....Vem fan vill inte plusset fixat så snabbt/snart som möjligt??? Sex i alla ära men så kul är det inte!!! Jag tror  man kan "föräta" sig på sex oxå som så mycket annat. 

Mera pluss!!
  • The blonde one

F*********N!!!  Jahapp, nu sitter man här med minus imorse och kl 16 kom mensen, med råge!

men, det är väl bara att komma "upp på hästen igen" då......
    *suck*..

GRATTIS Irmelie, jag är så avis!!!!!{#emotions_dlg.flower}

• The blonde one

Förresten, ni som har Iphone. Ladda ned appen med mens och ÄL koll. Den
    är klockren att hålla reda på dar och prickar in när man har ägglossning. Varje månad jag kört med ÄL sticka har appen sagt att det är just den dagen jag ska ha det också Glad...Lite kul också att se via almanacka hur man ligger till i dagar mm!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet