• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Drömmen om Elin

Jag tror jag är med ialla trådar som bara går när de gäller att skaffa barn ;)) Är ni bara med i denna? Gris78: Vad menar du med symtom sökande.. Passar ju iofs mig perfekt eftertsom jag är sjuksköterska,,,höhö ;))

• Fröken Ellen

Det finns en lista i tråden redan, men den har hamnat några sidor bort... Jag plockar fram den så att fler kan lägga till sig i den.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

November
    emmafemma: ÄL ~ 24-26 okt, BIM ~ 8 nov, första försöket, första barnet

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.

• Fröken Ellen

Kul att det är fler som utforskar det här med alkoholfritt öl och vin! Jag har köpt hem en flaska av varje sort alkoholfri öl som fanns på systembolaget där jag handlade senast, ska kolla om någon av dem är värd att dricka. Enligt ryktet ska flera av dem vara riktigt goda och ha en mer fyllig smak än man är van att alkoholfria öl har och det låter ju lovande. Glad

• MD77

Då lägger jag till mig, nu ska det bli barn gjorda!Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

MD77: ÄL 21 okt BIM 31 okt, första barnet, tredje försöket

November

GRAVIDA

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • simtim

Så minsann, när jag äl-testade idag tror jag faktiskt det blev positivt! Vad innebär det då egentligen, att äl ska hända inom ett dygn cirka? Jag använder några billiga stickor jag köpte online. Här ska iallafall mysas nu i dagarna..
    Kul att det kommer fler till tråden!

• Kattflickan

Hej,

Jag kommer nog inte vara med i den här tråden på några månader då vi ska vänta lite med att försöka igen. Vi gjorde nyligen en abort då barnet hade downs syndrom. Känner mig helt knäckt över det och det kommer dröja några månader innan vi försöker igen. Har lite svårt att hålla mig borta från familjeliv ändå, trots att vi sagt att vi ska lägga det där med bebisverkstad på hyllan i några månader.

Tänkte bara delge mina erfarenheter av att hitta den där ÄL. Har testat det digitala CB testet men gillade det inte! Man kan ju inte se nån stegring! Hittade aldrig ÄL med det testet och dessutom funkar det bara en månad(resursslöseri)!

Körde sen på testlagrets stickor och då jag visste att ÄL borde närma sig så tog jag både en på morgonen och en på kvällen och då kunde jag se en stegring! Totalt behövde vi bara försöka 4 månader innan vi lyckades, varav en månad så var det inget bra försök då sambon var bortrest vid ÄL!

Lycka till allihop! Hoppas ingen av er är kvar i den här tråden (utan har lyckats) om några månader då jag ska försöka igen!

Millan 

• Daniela01

En liten juni/juli bäbiz får man hoppas på Glad

BIM

Oktober

Daniela01: Äl 17 okt, Bim 28 okt, oändligt massa försök
    MD77: ÄL 21 okt BIM 31 okt, första barnet, tredje försöket

November

GRAVIDA

• Daniela01
    Kattflickan skrev 2010-10-03 16:17:40 följande:
    Hej,

Jag kommer nog inte vara med i den här tråden på några månader då vi ska vänta lite med att försöka igen. Vi gjorde nyligen en abort då barnet hade downs syndrom. Känner mig helt knäckt över det och det kommer dröja några månader innan vi försöker igen. Har lite svårt att hålla mig borta från familjeliv ändå, trots att vi sagt att vi ska lägga det där med bebisverkstad på hyllan i några månader.

Tänkte bara delge mina erfarenheter av att hitta den där ÄL. Har testat det digitala CB testet men gillade det inte! Man kan ju inte se nån stegring! Hittade aldrig ÄL med det testet och dessutom funkar det bara en månad(resursslöseri)!

Körde sen på testlagrets stickor och då jag visste att ÄL borde närma sig så tog jag både en på morgonen och en på kvällen och då kunde jag se en stegring! Totalt behövde vi bara försöka 4 månader innan vi lyckades, varav en månad så var det inget bra försök då sambon var bortrest vid ÄL!

Lycka till allihop! Hoppas ingen av er är kvar i den här tråden (utan har lyckats) om några månader då jag ska försöka igen!

Milla
    Jag hoppas att ni snart känner att det är dax för att börja igen!
    Jag fick tyvärr också avbryta min graviditet v.18, så jag kan relatera till hur du känner det.  Det känns fördjävligt.  Jag känner mig helt livrädd inför en ny graviditet, samtidigt som jag så gärna vill ha en liten. Det är jobbiga kännslor.
    Kramar
  • simtim
    Kattflickan skrev 2010-10-03 16:17:40 följande:
    Hej,

Millan 
    Tack för erfarenheter om äl-test
    och hoppas verkligen att du mår bättre snart! Måste varit fruktansvärt jobbigt att gå igenom både beslutsfattande och abort. Kramar och kom tillbaka sen när ni är redo.
  • Saftmedbulle

Hej tjejer!

Middagen med det alkoholfria vinet blev superlyckad! Ingen märkte att jag både drack alkoholfritt vin (Fre Premium Red) och rom och cola utan rom... ;)

Gris78: Skönt att du äntligen fått utslag på ÄL-sticka... Jag förstår om du tycker det är jobbigt att tempa. Faktum är att på min senaste ÄL kände jag faktiskt att jag blev varmare (är också frusen av mig) och på morgonen efter var ÄL-gubben där.

MD77: Kul att se dig igen! Go girl!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet