• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Rosavit
    Saftochbulle! Nu är det ju inte många dagar kvar till bim.. hur går det för dig, känner du något?
    Och Rosavit - hur gick det sen? Senaste jag kommer ihåg att du skrev var att du hade mensvärk och trodde mensen var på väg,  men kom den eller kan det vara molvärk?

Ingen mens än.. men den ska komma imorgon och jag förväntar mig inget annat. Har tagit minst fem test och alla negativa :(

Har för övrigt varit i Ullared i helgen och shoppat massor.. Bra för själen. Tänkte inte så hystersikt på ÄL, BIM och mens/gravid symptom...

Uppdaterar med nya uppgifter imorgon när den härliga mensen har kommit :D
  • Drömmen om Elin
    Fru KM skrev 2010-10-03 19:34:40 följande:
    Hej på er!
    Här vill jag gärna vara med.

31 år o har precis börjat försöka på riktigt med maken;).
    Ska läsa igenom tråden imorn men ville bara berätta att jag gärna är med er.
    Kram
    Jag är oxå 31 och vi sitter i samma båt, vi har oxå precis börjat försöka ;)) Lycka till!!
  • Gris78

Saft & bulle - utslaget var bara stegring (svagare än kontrollstecket) inget egentligt utslag så jag välde att vänta till dagen efter då det inte var något alls. Så här i efterhand så kanske det var en miss. Man borde väl myst då iallafall.... Sorry om jag varit lite otydlig tidigare!

Drömmen om Elin - Det var Essalady som nämnde det först (inlägget finns i denna tråd) då vi pratade om "problemet" samt det ett bra sätt att ta reda på när äl är. Hon har provat både det ena och det tredje och har, som jag tolkat henne, nu bestämt sig för att hon ska köra VM i äl symtom sökande. Det har ju sagt att vi kvinnor kan känna när de ha äl, när det fäster mm.  (inte helt hundra på att jag kommer ihåg samtalet rätt)

Jag valt att vara med i VM racet eftersom jag under just denna månad antagligen missat äl helt alt inte hittat den ännu. Problemet är helt nytt för mig tror jag har aldrig varit medveten om att äl varit på vift tidgare. 

Faan vad det har snackats sedan tidigare imorse!! - shit va kul...man måste helt klart ligga i om man ska hänga med i den här tråden.  Trevlig att fler har hittat hit!! :)

Du som nyligen gjort abort pga downs, gud så synd, förstår att du inte känner för verkstad just nu.
    Hoppas att du/ni kommer igång snart igen.

Hur har det gått för er som har bim i dagarna!?    

• Drömmen om Elin

Jag är med i jakten efter symtom efter 'ÄL känning'.Skrattande Hoppas att min ägglossning kommer i dagarna annars blior de till o testa järnet nästa månad... alla pengar till ÄL test, tur att de inte var alltför dyra att köpa!

• Ansi30

Här åker man till landet över helgen och hallegosingen vilket röj det har varit i tråden! vad kul!
    jag ska läsa ikapp nu

• emmafemma

Ja, här gäller det verkligen att ligga i! Vi säger det hela tiden, men vad roligt att vi är så många som följs åt. Det är superspännande att vi har 2 som har plussat också. Jag känner mig ensam nere i novemberraden - men ser hellre en massa plus än sällskapSkrattande

• Sanna77

Hejsan
    I helgen hade jag ÄL och vi gjorde ett första försök att bli gravida!

Vi myste på fredagen och lördag morgon visade CB Glad
    Skulle väl haft sex på lördagen också men vi blev så tagna av att vi faktiskt bestämt oss att försöka bli gravida så vi båda fegade ur hehe
    Vi försökte ta igen det med sex på söndagkvällen istället.

Det är ju verkligen svårt att veta när man bör ha sex och då har jag ändå läst på massor på nätet.  

Känns ju otroligt spännande att se resultatet om 2 veckor! Lite som att köpa en Trisslott!

Beräknad BIM 17 Okt

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    5-6 -- Rosavit ÄL18- 19 sept
    6 -- Saftochbulle ÄL 22-23 sept (försök nr 6, första barnet)
    8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
    9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
    ~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
    12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
    ~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
    15 -- Lillamillan ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
    17 -- Sanna77 (1:a försöket, första barnet)
    20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01 Äl 17 okt (oändligt massa försök)
    31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.

• Fru KM

Nu har man uppdaterat sig lite i tråden. Skönt med fler i samma ålder som ännu inte har barn. Känns som om man är helt själv. Sist ut i kompiskretsen och man känner hur klockan börjar ticka allt tydligare. Här kör vi på varanan dag-metoden innan jag får tummen ur och köper ÄL-test. Så jag väntar med att skriva in mig i BIM-listan tills jag vet… Men om jag fattat allt rätt så ska nog ÄL vara idagarna…Kanske ska bege mig till nåt Apotek idag, hmmm.

En kort presentation.
    Jag är 31 år, min man 27.  varit tillsammans med  i 6 år och gifta i snart 2. Nyblivna husägare och vi renoverar för fullt. Inte ätit P-piller på många år utan kört med kondom, så detta är vårat första riktiga försök. Detta kommer bli en låååång månad känns det som. Så här hoppas vi påPlus i oktoberGlad.

Kul att några av ossPlus Grattis till er. Då finns det hopp för oss andra också. Längtan är stor nu.

• Polarlantis

Lycka till i massor Fru KM! Härligt att det är fler som inte har barn ännu...fast här har vi inte börjat ännu, får glädjas åt er istället ett tag till...kanske nästa år Flört
    Håller tummen!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet