• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • CajsaK
    Pingla35 skrev 2010-12-12 21:44:36 följande:
    Jaha, ännu en i kretsen som väntar barn...... 
    Idag kändes det nästan som om hon ville undanhålla det från mig. Jag är den enda i det här gänget som ännu inte fått barn och hon nu, är inne på sin tredje...  Demon

Själv har jag såna humörsvängninger att jag själv blir rädd för dem. Troligtvis en otrolig PMS...
    Eller frustration som bara måste ut någonstans. Stackars sambo!

Ni som skriver av er om allt möjligt. Både positivt och negativt, lättsamt eller jobbigt! Fortsätt med det! Jag blir glad (förstå mig rätt) när jag läser era tankar. För det får mig att känna mig normal.

Ringde i fredags till kvinnokliniken som jag skrev tidigare och frågade om de kunde "ta in mig för koll". Dels för cellprovstagning efterkoll men också för att kolla resten. Det lät inte helt omöjligt eftersom jag ändå skulle in. Vi får se om de säger samma sak efter juluppehållet. 

Tant Röd!? Ännu har hon inte hittat mig, hehe.. 
    Först grattis till er som plussat! :D

Pingla77: Känner igen mig sjukt mkt i din situation på jobbet att jag nästan undrar om vi jobbar på samma ställe! haha. Känner mig sjukt stressad och har såna humörsvängningar att jag ej kan kontrollera mig, tror jag är på väg in i väggen, känner mig helt slut!
    Mensen lyser dessutom med sin frånvaro fortfarande... om de beror på stressen eller nåt annat vet jag inte, inget plus än iaf..

Min sambo har ingen förståelse alls för stressen på mitt jobb och över hur trött och slut jag känner mig. Vet ej vad jag ska ta mig till, blir galen snart tror jag. Man behöver ju nån att prata med och helst då sin sambo... Han vill hitta på både de ena å de andra jämt, men jag har noll ork å då tycker han jag e sur och gnällig...

Blir ju inte så peppad på sex heller, vill bara ha stöd ju :(
  • ifyouweremine
    Uppsara skrev 2010-12-13 17:55:42 följande:
    Fortfarande svaga plus idag på bim, fan vad nervös man är, går och väntar på missfall känns det som. Någon som haft samma problem med teststreck som aldrig blir starkare?
    Har ju ingen erfarenhet själv, men jag googlade lite. Tycker jag hittar många som testar väldigt svagt i början och det inte verkar öka så mycket i början, men de svaga strecken har ändå blivit till bebis sen. Sen finns det såklart endel som haft sämre erfarenheter också, men så kanske det skulle ha blivit ändå. Jag hittade följande info på nåt graviditetstest:

"Teststrecket T kan vara betydligt ljusare än kontrollstrecket C men även då är testet Positivt.
    Gör ett nytt test inom 48 timmar, om även detta är positivt kontakta din läkare."

Det står ju inget om att strecket ska ha blivit starkare efter 48h.. Så du kanske ska ringa barnmorskan och be dem testa? De kommer i och för sig antagligen säga att du ska vänta tills 10 dagar efter förväntat mensdatum. Och det är ju tyvärr så att man inte kan göra så mycket mer än att vänta... det är ju ett enda långt väntande alltihop faktiskt.. men jag förstår att du är frustrerad - man vill ju veta NU!
  • ifyouweremine
    ceke - BRA, då får jag sällskap dagtid lite längre.. ;) Skämt åsido, låter ju inte alls kul med lunginflammation.. Jag hade själv hostan from hell under tre veckor i oktober, trodde jag skulle hosta ut lungorna ur kroppen och de gjorde jätteont. Men det gick ju över till slut i alla fall.
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-13 18:36:59 följande:
    ceke - BRA, då får jag sällskap dagtid lite längre.. ;) Skämt åsido, låter ju inte alls kul med lunginflammation.. Jag hade själv hostan from hell under tre veckor i oktober, trodde jag skulle hosta ut lungorna ur kroppen och de gjorde jätteont. Men det gick ju över till slut i alla fall.
    Japp, härligt med sällis dagarna igenom   Jaa, alltså jag känner mig ju rätt pigg kroppsligt för att tänka att det är lunginflammation.. Men det gör ont i bröstet o djupa andetag? Nejnej, inget för mig. Då blir det hosthosthosthost o ännu mer host tills jag tror lungorna ska komma upp eller nåt sånt.

Fick läkaren att ta prover kring b-vitaminbrist o folsyrebrist också då jag läst om en tjej här på FL som sökt hjälp i flera år för spottings och som efter flera IVF:er etc tillslut fick veta att hon hade brist på det... och så snart det värdet blev ok slutade mellanblödningarna o hon blev gravid. Hoppas går ju att det kan va så "enkelt" för mig också att några extra vitamintabletter kan göra susen!
  • Saftmedbulle

Gris78: Jag svär inte så mycket, tycker det "låter" illa...

Ernlia03: Helt ok att du skriver av dig. Inte konstigt alls att du känner som du gör.. Är själv lite deppig idag, går upp och ner... väntar på tant röd, men hon verkar inte dyka upp...

• Inna
    Polarlantis skrev 2010-12-13 15:11:53 följande:
    Måste fråga er för min barnmorskemottagning kan man inte ha till NÅGONTING, MORRR!!! Sura idioter, SUCK!!!

Jag har värk i magen sedan jag slutade med p-piller och ska ha ÄL denna helgen om allt funkar som det ska...men jag är så himla öm över höger äggstock, är det något som ni känner igen?
    Har haft blåsa på äggstocken en gång innan och det gjorde enormt ont men så ont har jag inte...

Något tips och trix från er snälla som finns här? Lite oroad blir man ju...och helst ska det ju vara bäbis där inne  till jul ju! :)
    Jag hade värk kring äggstockarna efter att jag slutat med p-piller och någon månad framåt. Sen försvann det... Men jag har alltid lite värk både kring ÄL och dagarna innan mens. Det är säkert bara det du känner!
  • Polarlantis
    Inna skrev 2010-12-13 19:46:25 följande:
    Jag hade värk kring äggstockarna efter att jag slutat med p-piller och någon månad framåt. Sen försvann det... Men jag har alltid lite värk både kring ÄL och dagarna innan mens. Det är säkert bara det du känner!
    Jag hoppas att det vill ge med sig snart för känns verkligen...
    Har alltid haft ägglossning trots p-piller så jag brukar känna av det men nu är det mycket mer... Man får hoppas på att det bara är kroppen som säger till att den funkar :)

Skönt att höra att det gick över efter en månad!
  • ernlia03
    Uppsara skrev 2010-12-13 17:55:42 följande:
    Fortfarande svaga plus idag på bim, fan vad nervös man är, går och väntar på missfall känns det som. Någon som haft samma problem med teststreck som aldrig blir starkare?
    Jag testade aldrig innan BIM, men på BIM var det så svagt, så svagt att det knappt syntes. Även dagen efter, sedan väntade jag två dagar och då var det knappt starkare. Jag tror du måste ha lite tålamod eftersom du bara är på BIM idag. Men tänker inte säga att det säkert inte är någon fara, för är allergisk mot de orden just nu. Det finns ju alltid en risk för missfall, men jag tycker du ska försöka ta det lugnt och avvakta fler test. Du kan ändå inte påverka något, tyvärr! Försök njut av tanken att du faktiskt är gravid just nu!
  • Pingla35

Oj, vad det skrivs här, kul!

Jag måste rätta mig själv. Skrev tidigare att jag inte ska testa mig. Men jag måste ändra mig!!
    Det är så att jag ska på fest i helgen och jag vill gärna veta om det är grönt med en drink eller två! Vi ska dessutom bort och sova på hotell i samband med festen så jag vore faktiskt väldigt glad om nu tanten ska komma så kan hon komma NU!
    Jag vill ju gärna ha lite hotellmys!! 

Ceke-låter otroligt trist med lunginflammation! Tur att du har en uppkoppling till världen utanför.

CajsaK- träligt med sambon som inte lyssnar ordentligt. Men har han inte stressigt eller upplevt det på arbetsplatsen så är det nog svårt att förstå.
    Jag har två arbetsplatser och de är som natt och dag. Den ena älskar jag att vara på medan den andra är under otrolig press. Där är sinnesstämningen något helt annat, skit trist. Men det är väl bara att acceptera just för stunden. Snart får väl alla några välbehövliga lediga dagar.

• simtim

stckars dig ceke, astrist med lunginflammation. jag har oxå haft det. håller tummarna för att du mår bättre snart!

ego: 2 dagar före BIM och nu känns det som om tanten kommer titta in som vanligt. BLÄÄ.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet