• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis

YES, idag gör det inte lika ont! Så det var nog ÄL som kändes så mycket trots allt! Tack för er support...nu går vi in i vääääääääääääntans tider på BIM...26 dec nästa!

• CajsaK

Pingla: Jobbar inom vården, där får vi inga välbehövliga lediga dagar, utan jobba på som vanligt, hehe ;) men men det ska väl bli bättre nån gång hoppas jag :) ser dock ingen ljusning för situationen just nu. Får bara nya symtom, nu har jag ont i hela brösten å inte bara i bröstvårtorna. Har fortfarande spottings och ibland hugger det som till i höger sida. Har ej ringt kk eller så än utan går som och tror att röda veckan ska börja när som helst :) Ceke: Krya på sig, lät inge kul ju!

• ifyouweremine
    ceke - Hur mås det idag? Något bättre eller bara samma? Angående folsyra och b-vitamin - äter du något tillskott av vitaminer och folsyra idag? Jag har gjort det sen jag började försöka, det ska ju tydligen vara bra. Sån där ACO Kvinna eller vad det heter.

Pingla77 - Bim+2 idag då? Hur går det, någon mens än? När har du tänkt testa om inte mensen dyker upp? Precis innan helgen eller tidigare? Fattar inte hur du kan hålla dig. :)

Saftochbulle - Hur går det för dig? Fortfarande ingen mens? Har hcg-värdet gått ner förresten? Vi får hoppas att mensen kommer den här veckan så ni kan ägna mycket tid i sänghalmen i mellandagarna. Eller också att mensen inte kommer för att du är gravid på nytt. :)
  • Längtan81

Grattis till plussen Uppsara och Inna! Glad Hoppas att det är fler som plussar snart!

Ego: Har varit hos gyn idag på första läkarbesöket - träffade en fantastisk läkare! Spermaprovet och alla blodprover var bra - skönt! Ska kolla att det finns passage genom äggledarna i januari. Sedan ska vi göra insemination med min mans spermier under ägglossningsstimulering vid tre tillfällen under våren med start i februari. Hoppas att det ska ta sig innan dess - tre cykler att försöka själva på och sen är vi igång med insemination! Om det inte tar sig under våren får vi göra IVF till hösten. Känns så skönt att vi kommit så här långt för snart SKA det vara vår tur! I övrigt har ÄL passerat och vi inväntar tant röd precis innan jul om vi inte får en härlig julklapp vill säga....Glad 

• ifyouweremine

Idag pratade jag med en kompis som ska ha barn nu i vår. De försökte i elva månader innan det tog sig sa hon. Inte så att jag önskar någon att behöva försöka länge, men det känns ändå rättså skönt varje gång någon berättar att det tagit tid för dem men att de ändå lyckats utan hjälpmedel.

• Irmeline

Pingla77 -håller tummarna stenhårt! :)

CajsaK: spännande!

Längtan81: Vad bra med läkarbesöket!! Vad skönt att veta att om det inte tar sig naturligt får ni insemination med äl-hjälp och om inte det fungerar IVF. Då kan ni verkligen slappna av och försöka utan press när ni har "back-up" :)

SaftoBulle: Tror det kan ta ett tag att få tillbaka mensen, de flesta som jag kollat med verkar ha fått vänta minst två veckor mer än vanlig menscykel. Hur lång är din cykel normalt? När skulle du haft mens om mf-blödningen varit en mens? 

Ceke & Essalady: krya på er!

Polarlantis: Skönt att det var ÄL-som du kände av! :)

Ego: Tror kanske det var smärtor innan ÄL som jag kände och trodde var gravsymptom (precis likadana som jag hade när jag blev gravid så lätt att tro..) Den minimala blödningen på BIM var nog snarare en ÄL-blödning eftersom jag även fick ÄL-liknande flytning samma dag. Den flytning jag hade innan var nog något annat. Om det är så betyder det att min mens är exakt 2v försenad av missfallet. 

Det tråkiga är att om det var ÄL så missade vi den. Vi hade inte sex just då och tiden innan hade vi kört avbrutet för att inte skicka in något som kunde hindra ägget från att fästa.
    Dumt att ha avbrutet när man vill bli gravid!! Men jag trodde ju att ÄL varit..

Nu vill jag bara ha mens..

• ceke

hmmm.. spännande natt med lunginflammationen. Det visade sig att jag visst inte tålde penicillinet, så efter andra tabletten började det helt plötsligt klia nå så otroligt på hela överkroppen. Sen började svalget o tungan att svullna. Det hela slutade med ett besök på akuten. Där gick det inte ens en sekund innan undersöning, kortisontabletter etc. Hmm.. blev där ett gäng timmar och kom hem precis när väckarklockan ringde o berättade för min man att han borde gå upp istället för att gå o lägga sig. Suck. Är ju rätt säker på att det inte tagit sig denna månad, men nu sitter jag här med en medicin (istället för penicillinet) som är direkt skdlig för foster. Men vad gör man... lunginflammationen måste ju väck. Vore väldigt tragiskt om jag trots allt är gravid. Vad skulle jag göra då, är frågan...

Så helt plötsligt HOPPAS jag verkligen att jag inte är gravid. Vilken skiftning i tankebanor...

Och min väninna jag berättade om verkar bli tvungen att föda barnet redan nu i v 28. Åh så jag hoppas att allt ska gå bra. Så orättvist att de ska behöva gå igenom detta som redan förlorat ett barn 40 agar efter förlossning.

• Irmeline
    ceke skrev 2010-12-14 13:12:28 följande:
    hmmm.. spännande natt med lunginflammationen. Det visade sig att jag visst inte tålde penicillinet, så efter andra tabletten började det helt plötsligt klia nå så otroligt på hela överkroppen. Sen började svalget o tungan att svullna. Det hela slutade med ett besök på akuten. Där gick det inte ens en sekund innan undersöning, kortisontabletter etc. Hmm.. blev där ett gäng timmar och kom hem precis när väckarklockan ringde o berättade för min man att han borde gå upp istället för att gå o lägga sig. Suck. Är ju rätt säker på att det inte tagit sig denna månad, men nu sitter jag här med en medicin (istället för penicillinet) som är direkt skdlig för foster. Men vad gör man... lunginflammationen måste ju väck. Vore väldigt tragiskt om jag trots allt är gravid. Vad skulle jag göra då, är frågan...

Så helt plötsligt HOPPAS jag verkligen att jag inte är gravid. Vilken skiftning i tankebanor...

Och min väninna jag berättade om verkar bli tvungen att föda barnet redan nu i v 28. Åh så jag hoppas att allt ska gå bra. Så orättvist att de ska behöva gå igenom detta som redan förlorat ett barn 40 agar efter förlossning.
    Oj, vilken otur du verkar ha med din hälsa!
    Hoppas det tar sig nästa månad istället, vore ju typiskt annars!

Ta hand om din väninna också. Hoppas hennes barn klarar sig, det gör det väl i v 28 nu för tiden?
  • ceke
    Irmeline skrev 2010-12-14 13:15:39 följande:
    Oj, vilken otur du verkar ha med din hälsa!
    Hoppas det tar sig nästa månad istället, vore ju typiskt annars!

Ta hand om din väninna också. Hoppas hennes barn klarar sig, det gör det väl i v 28 nu för tiden?
    Jaa.. haha. säger som mormor min: Får se det som sjukbesök inom vården... har blivit ett antal nu. Känns som att det räcker på ett tag...

Ja, de kan väl klara barn från v 23 eller nåt sånt. Hon verkar va vid gott mod enligt ett sms jag precis fick. Fanns med vid deras sida kring första barnet som dog (skjutsade tom in till BB den gången) och även andra som är en frisk o pigg liten pojk, så lovar. Finns vid deras sida. Men inte mycket man kan göra som vän just nu.. Hade jag varit frisk hade jag kunnat ta hand om lillgrabben, men just nu så bara ligger jag här o tänker på dem.

Kan berätta att akutläkaren vi träffade inatt va en skön man. Jag berättade att vi vill ha barn o att vi inte vet förrän på onsdag om det tagit sig eller inte, om ev endometrios o blödningar då han frågade om jag var frisk i övrigt.. Han sa så snällt: Du är så ung och du ska se att det antagligen inte finns nåt hinder för graviditet. Snart blir ni nog gravida, ska du se Gillade honom. Har kommit på att de läkare som verkar orka ta sig tid att lyssna och stötta o förstå denna barnlängtan verkar va utländska män! 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet