• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Uppsara: Va tråkigt att det blev så. Styrkekramar! Självklart hjälper jag till med listan! Du kan lägga till datum för jan o annat du kanske vill ha med sen...

Irmelin: Härligt med positiv pepp kring spottingsen! det behövs, tack

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• Daniela01
    Uppsara skrev 2010-12-15 11:59:05 följande:

Har börjat blöda nu, så någon kan väl ta bort mig från gravidlistan.

Kram till er fina människor i denna tråd, hoppas ni alla plussar nu

urs vad tråkigt Rynkar på näsan massa styrkekramar
  • CajsaK

Irmelie: Vet ej riktigt, men om jag haft regelbunden mens skulle det väl vara kring jul ungefär... Hade senaste mensen mellan 23-31 september.

• Irmeline
    CajsaK skrev 2010-12-15 14:53:48 följande:
    Irmelie: Vet ej riktigt, men om jag haft regelbunden mens skulle det väl vara kring jul ungefär... Hade senaste mensen mellan 23-31 september.
    Jag e senil!!!!!!!!
    Vet inte hur många gånger jag frågat, ursäkta!!

Har du kollat upp dig?
  • CajsaK

Irmelie: Hihi, ingen fara, man blir lätt senil när de e så många som skriver :) Nä har inte "hunnit" kolla upp mig än... men ska ta tag i det snart!! :)

• ceke

Min goa underbara man har nog lyssnat på vissa saker jag berättat I morse (dvs lunch då han va hem en sväng) hade han med sig b-vitaminbrus åt mig. Sötnosen där vill se till att jag får vitaminer i mig. haha.. spännande frukost med en tallrik yoghurt, två tabletter kvinna multi, ett glas c-vitbrus o ett glas b-vitbrus

Allergin från pencillinen verkar äntligen ha lagt sig. Blev en kväll på sjukan igår igen. Läskigt det där. Har aldrig tidigare reagerat på penicillin, men det va ingen trevlig upplevelse!

Nu börjar tempen återgå till det normala också, så kan ta upp tempmetoden! mensen borde komma imorrn kväll, så får satsa på nästa månads både tempning o barnagörande

• Jojjo77

Uppsara - jättetråkigt! Men det är bara att köra på igen

Ceke - krya på dig.

EGO: Här händer det inte mycket, jobbar mest hela tiden tycker jag, är ju lärare och den här tiden är det galet mycket med allt i skolan. Försöker ju sköta kost och tränar rätt mycket, men känner mig tjockare och mer uppblåst än på länge, mycket märkligt tycker jag, får inte ihop ekvationen... inte så pappande att äta rätt och träna när man inte får resultat. Och än är det ju inte dags för BIM för mig, dröjer ju till den 23.

Var ju ett tag sen någon skrev om språket, vårdat eller inte. Jag sköter mig på jobbet och när jag skriver, annars så är det inte mycket till söndagsskolespråk, varken hemma hos mig och mannen eller i min bekantskapskrets, vi är som vi är helt enkelt. Det underlättar.

• Jojjo77

Nån som vet vad som är vanligast, för tjocka slemhinnor eller för tunna? Finns ju dem som menar att slemhinnorna spelar in när det gäller att ägget ska kunna fästa. Bisolvon tunnar ut och t ex nattljusolja och liknande förtjockar. Men hur i h....vete ska man veta vilken typ av slemhinna man har???!!! Går det att kolla upp??? Gahhhh, på att man ska läsa allt och tänka tills hjärnan går i molekyler! Please help!

• L Maria

Uppsara - inser nu att jag helt sonika förutsatte något innan du med säkerhet visste - ledsen för det! Och kram igen!

Tänkte tempa den här månaden men kommer inte loss och tar in termometern i sovrummet, kommer alltid på det när jag väl gått upp och rotat runt lite - och då är det ju försent... Om jag förstått rätt ligger man på samma temperatur hela tiden från mensens första dag fram till äl har varit och sedan höjs den? Så man skulle i och för sig kunna börja nu, drygt en vecka innan äl?

• Gris78
    Uppsara - Trist, kram...jag fick oxå ett tidigt missfall i slutet på 2008 som jag lyckligtvis inte fattade förens i slutet av 2009. Läste av en slump på någon sida om klumpar....Jag kom på att jag hade en klump i samband med mens om det nu var det.  

Hm...vill man läsa om denna upplevelse i din nuvarande sits?? - om inte så sorry

Ni som e sjuka, krya på er det är snart jul man ska vara frisk och glad då. :)

Ceke - kram till dig, aldrig varit med om någon som har så mycket otur på korttid som du har just nu.

Ego: hade vad jag tror är mensvärk idag, lite tidigt då mens inte är förens till den23-24:e - konstigt..
    Vad är odds på grav på bara ett mystillfälle??? - rätt obefintlig antar jag...

:/ 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet