• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Essalady - hahaahahah toppen jag vill oxå må så....

Mellanis var e du?? 

• mallanis

här här! Men lite dåligt med tid just nu! Hur går det med dig go grisen ? ;)

Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine
    Saftochbulle, bim imorgon? Hur går det med illamåendet?

Rosavit - vad synd! Det går nog bättre denna månad. :)

Jag känner mig verkligen inte det minsta gravid över huvudtaget.. aldrig mått såhär bra typ.. suck! Hur tidigt borde man börja känna några symtom tror ni?
  • simtim

essalady, jag har inga barn och är inte den som ska svara på det här egentligen, men är det inte rätt många som faktiskt inte känner några symtom i början? och sen blir det första riktiga symtomet att det inte kommer nån mens. tror inte att du ska ge upp hoppet. håller tummarna för plus.

• Fru KM

essalady: Håller helt med dig. För en gångs skull längtar man till att få må dåligtGlad

längtan är stor.
  • Sanna77

Oj va jobbigt det är att vänta på BIM!

Sånt här med "naturensgång" är inte lätt när man gillar kontroll! Oskyldig

• Fru KM
    Sanna77 skrev 2010-10-05 11:24:21 följande:

Oj va jobbigt det är att vänta på BIM!

Sånt här med "naturensgång" är inte lätt när man gillar kontroll! Oskyldig

Ja men eller hur. Nu är jag osäker på min BIM men nångång i mitten av månaden om jag tror rätt. Ja denna eviga väntan, och längtan
    längtan är stor
  • Drömmen om Elin

Vad betyder lutealfas? Är de tex 14 så betyder de att man har ägglossning 14 dagar efter dag 1 på senaste mens? Eller?

• Fru KM

Om jag fattat det rätt så är det perioden mellan ÄL till första mensdagen...

längtan är stor
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet